וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה חדשה בעולם הפרזנטציות העסקיות

מאמר אורח

14.5.2014 / 1:17

פרזנטציה טובה מול לקוחות פוטנציאליים היא חוד החנית במאמצי המכירות של חברות וארגונים. הנה השילוב המנצח בין התחומים

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock

חברות ואירגונים גדולים, במיוחד כאלה העובדים מול לקוחות ענק ברחבי העולם, משקיעות את כל מרצם, זמנם ומשאביהם בגיוס האנשים הנכונים שיפתחו את המוצר או השירות הנכון. הם ישקיעו בפיתוחו והפיכתו לנגיש ושימושי לאלפי לקוחות ויטיסו את נציגיהם לכל רחבי הגלובוס כדי להציג את המוצר ולשווק אותו ביעילות המירבית. לחברות האלה יש אנשי כוח אדם, מומחים למשאבי אנוש, רואי חשבון, עורכי דין, יועצים ומומחים כמעט בכל תחום הנוגע למוצר שלהם אבל יש תפקיד אחד שטרם חדר למודעות העיסקית של המנהלים והוא - יועץ מומחה לענייני פרזנטציה.

רובם המכריע של המפגשים העסקיים, שמטרתם להשיג לקוחות חדשים, דורשים פרזנטציה מושקעת ואיכותית, שתקדם את מכירת המוצר. העובדה הזו לא חדשה למנהלים הבכירים, שחלקם אף דורשים לראות את הפרזנטציה טרם הצגתה ללקוחות. אבל מה שלא ברור לכולם הוא שפרזנטציה טובה מורכבת לא רק מדיאגרמות, מסכי ענק, טבלאות ומספרים, וגם לא רק ממרצה ששולט בכל אלה, זה מובן מאליו. פרזנטציה אפקטיבית היא כזו שבה המרצה נותן שואו, שמשאיר את הקהל שלו מרותק לא רק בגלל איכות החומר, אלא בשל אופן העברתו.

עידית נוידרפר, "יועצת להעצמת נוכחות עסקית", עלתה בדיוק על הערך המוסף הזה, שהופך פרזנטציה טובה למעולה. "מדובר בהצגה לכל דבר", היא מסבירה, "בדיוק כמו על במת תיאטרון או מסך קולנוע. ולכן יש להקנות למרצה איכויות נוספות, מעבר למומחיות שלו, המובנת מאליה, בתחום עליו הוא מדבר". החזון של עידית הוא שלפני שנציג החברה יטוס לחו"ל לפרזנטציה, הבוס שלו ישלח אותו לא רק לקחת הקצבה ממחלקת הכספים ואת כרטיס הטיסה ממשרד הנסיעות, אלא ידרוש ממנו לעבור גם במשרד של מנטורית הפרזנטציות של החברה.

תפקיד שאותו עידית ממלאת כעת בחממת היזמים ברלין-אמסטרדם-קופנהאגן-ת"א (Start Up Boot Camp), שם היא מעבירה סדנאות פרזנטציה ליזמים המשתתפים בפרוייקט, ומשמשת מנטורית ראשית של המיזם.

עידית: "בחברות גדולות רצוי שיהיה אחת לתקופה יום עיון לכל מי שמעביר ונחשף לפרזנטציות. מין סוג של רענון לכל מה שקורה בשוק. מעבר לכך, יהיו פגישות הכנה אישיות עם נציגים שעתידים להציג פרזנטציות ללקוחות פוטנציאליים, איתם תהיה עבודה פרטנית על ההרצאה המתוכננת".

עידית היא בוגרת בית הספר למשחק של ניסן נתיב, S.N.D.O אמסטרדם ועבדה גם עם איבונה צ'אבק, קואוצ'רית ומנטורית של שחקנים רבים בהוליווד, כולל ברד פיט. בהמשך היתה מנחת סדנאות ויזמית אירועים. כמו כן עברה תהליכים של התפתחות והעצמה אישית באמצעות לימודי גוף ונפש, אצל מיטב המורים בארץ ובעולם. שילוב התחומים האלה במהלך חייה הביא אותה לייצר את מה שהיא קוראת לו "הקוקטייל" המנצח של פרזנטציה מושלמת.

עידית: "המטרה היא להכשיר פרזנטורים שיתנו שואו מנצח, ברמה של סצינה דרמטית בתיאטרון. הם צריכים לדעת להשתמש נכון בשפת הגוף, לנוע במגוון של טונים קוליים, לנשום במקומות הנכונים. לדעת להרשים. פרזנטציה טובה מספרת סיפור, היא פונה אל הרגש של השומעים, שהוא כידוע אחד המניעים המרכזיים שמשפיעים על ביצוע רכישה, כמעט בכל תחום. גופים רבים עומדים מתוסכלים לנוכח מוצר מעולה שיש להם, מיטב המומחים בתחום שעוסקים בו ותוצאות עסקיות לא מרשימות. כי מוצר צריך גם לדעת איך להציג. אני מביאה בשורה אחרת לעולם העסקי של הפרזנטציה. לאירגונים שרוצים להיות צעד אחד לפני כולם ולהתמקצע בדיוק במקום שהוא חוד החנית של השיווק העסקי בשוק התובעני של היום".

עידית נוידרפר היא יועצת ומרצה להעצמת הנוכחות העסקית והאישית

www.idit.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • כסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully