וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 דברים שיש לעשות לפני שרוכשים דירה

מאמר אורח

14.5.2014 / 22:48

אחת ההחלטות הכי משמעותיות בחיינו היא רכישת דירה. על מנת לבצע זאת נכון, באופן מדויק וללא טעויות יקרות, הכנו לכם 10 טיפים שיסייעו לכם לבצע את הרכישה בצורה מושלמת

לשכור/לקנות דירה, העברת בעלות. ShutterStock
לא לחתום כל כך מהר/ShutterStock

צבי ברק- יושב ראש חברת "גישות", חברת ההדרכה ופיתוח המנהלים הגדולה בישראל, נקרא לדגל ומספק לנו את העצות הטובות שלו לרוכשי הדירות. ברק נחשב למרצה המבוקש ביותר בישראל, ומספק לנו טיפים שילמדו אותנו מה צריך לעשות לפני שחתמנו על הסכם לרכישת דירה.

ברק: "אחד התחומים שאני עוסק בהם - קבלת החלטות. רכישת דירה באופן אחראי מתבצעת ע"י 10 צעדים.

1. נקודת מוצא - לגבש החלטה לגבי המאפיינים הקריטיים שלך, כל מה שחשוב לך בדירה. המיקום שלה, מספר חדרים, האזור, המחיר, הקבלן, החברה. משם אתה מתחיל לחפש את הדירה שלך.

2. נתוני סביבה - לאסוף נתוני סביבה, על העיר, על האזור, על מוסדות החינוך, על מבנה הקהילה.

3. המחיר - האם אני יכול לעמוד במחירי הדירה? תשאירו לעצמכם מרווח התארגנות. תזכרו שיש לנו נטייה לבחון אפשרות כלכלית בזמן נתון. אנו מקבלים החלטה על משכנתא: כמה אתם יכולים להחזיר בחודש? בדרך כלל אנו מחשבים כמה המשפחה מכניסה בחודש וכמה נוכל להחזיר? צריך לתכנן תוך הבנה שהכל נתון לשינוי.

4. תתכונן לשינוי - תבנה לעצמך תרחיש למצב חדש.

5. בדוק את זהות הקבלן - תבדוק ממי אתה הולך לקנות את הדירה, המצב הכלכלי שלו, הבניינים שבנה, דברו עם דיירים. השבועות האחרונים מלמדים על קבלנים שמסרו לקבלני ביצוע שהעבירו לקבלני ביצוע קטנים יותר ואז יש חוסר נחת לדיירים.

6. הסתייעו במתווכים - מתווכים הם אלופי עולם באזור שלהם, הם שולטים, הם מקצוענים, הם מכירים מצוין.

7. היעזרו בעו"ד - העלות נמוכה יחסית. אל תיבהלו מחצי אחוז, או אחוז. לפעמים הצורך בהגנה גדול.

8. בדקו סיוע מבנק - תבדקו עם הבנקים, מה המשמעות להסתייע בבנק. תחשבו עמלות, תשלומים. זכרו שהכי זול זה להלוות ממשפחה. ילדים מקבלים אותם לפיקדון זמני, מגיעים לגיל 40 עוזבים את הבית אבל אז צריך לעזור להם לקנות דירה.

9. לברר פרטים בראשות המקומית – תשאלו מהי תכנית הקרקע, איפה יש באזור גני ילדים, מה מתכננים לאזור? האם האזור הזה הולך להיות עם אוריינטציה לילדים, למבוגרים, אם הולך לעבור שם כביש מהיר? רצוי לבדוק מי השכנים שלך, הרי אנחנו יודעים שטוב שכן קרוב מאח רחוק.

10. שתף אנשים בתהליך קבלת ההחלטות שלך - תשתף קרובים בן\בת זוג, את ההורים שלהם, את הילדים. צריך לזכור דבר אחד מאוד חשוב, החלטה שקיבלת בשיתוף תהיה קלה יותר"

ד"ר צבי ברק – יו"ר קבוצת "גישות למצויינות": גישות הדרכה וייעוץ (לחברות וארגונים), מכללת גישות (תכניות לימוד לקהל הרחב), גישות גיוס והשמה (תהליך השמה ב-360 מעלות), וגישות כנסים (מרכז כנסים ואירוח היושב ברחובות)

www.gishot.co.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צבי ברק/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • דירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully