וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגור מאה מטרים משפת הים

מאמר אורח

14.5.2014 / 23:24

גיל מולכו, מנכ"ל חברת "MSN נדל"ן", מגלה לנו איפה ניתן לרכוש דירה הקרובה לשפת הים. היכן כדאי לחפש? מהו טווח המחירים?

חוף קופקבנה. ShutterStock
צילום אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock

ישראלים רבים חולמים לגור ברצועות החוף. רצועת הים נחשבת לאטרקציה, אבל כמות החופים שנותרו חופשיים בישראל היא קטנה. הזעקנו את גיל מולכו מנכ"ל חברת "אם אס אן נדל"ן" , המתמחה בהקמת קבוצות רכישה, כדי שיסמן לנו את האפשרות הבאה. "עד לפני שני עשורים מרבית היישובים בארץ תוכננו עם הגב לים, מתוך הנחה שהים אינו משאב אלא מטרד לאלה שמתגוררים לאורכו. רק לפני שני עשורים החלו יזמי נדל"ן לתכנן תכניות על רצועת החוף.

אחת התוכניות שאושרו באותה תקופה, היא פרויקט sea&sun פרויקט המרינה בהרצליה, מגדלי חוף כרמל בחיפה, פרויקט כפר ים בחדרה, פרויקטים שגרמו למחאה ציבורית. בעקבות המחאה הזאת נחקק בשנת 2004 חוק השמירה על הסביבה החופית. החוק הזה קובע בעצם מספר עקרונות בשמירה על רצועת החוף. החוק עוסק בעיקרון של איסור בניה 300 מטר מקו החוף וכמובן קובע שכל תכנית בניה תובא לאישור בפני הוועדה לשמירה על הסביבה החופית".

היכן כדאי לחפש רצועת חוף אטרקטיבית למגורים?

"בעיר חדרה שהתקנאה באחותה הדרומית נתניה. נתניה יזמה את הקמת פרויקט 'עיר ימים נתניה', שזה סיפור הצלחה. מדובר בשטח חולי שנחשב שומם ובלתי מבוקש. העירייה יזמה שם מהלך ענק והפכה את השטח החולי לפרויקט מגורים מרהיב, חדשני, יוקרתי ומבוקש. חדרה שכרה את האדריכל שעשה את העבודה בנתניה והוא תכנן מתחם של 2500 דונם שמתחיל קילומטר צפונית ממכמורת ונמשכת עד תחנת הכוח בחדרה. המתחם הזה מיועד לעשרת אלפים יחידות דיור ונמצא על קו החוף. מתוכננים שם עוד כאלפיים חדרי מלון בשילוב טיילת, שטחי בילוי ומסחר".

מתי להערכתך תתבצע שם תחילת בניה? מתי יתחיל שם האכלוס?

"הכל מצוי כרגע עדיין בשלב מוקדם, מכיוון שהתכנית הופקדה בוועדה המחוזית בנובמבר 2012. כל היזמים ממתינים להליך הגשת ההתנגדויות, כרגע העיר דנה בהתנגדויות לתכנית. לאחר ההתנגדויות אפשר יהיה להעריך מה בדבר הקמת תכנית מפורטת ואז הפרוייקט יעבור לשלב הבניה".

חדרה מתחילה להיות שחקן משמעותי בשדה הנדל"ן?

"זה נכון. באופן כללי, כל איזור שנמצא מחצית השעה מתל אביב-ייחשב לפריפריה של גוש דן. הארץ הפכה לקטנה ונגישה יותר. גם "עיר ימים" נתניה נחשבה לא מזמן לנקודה צפונית".

אתה יכול להעריך מה יהיו מחירי דירות 4 חדרים?

"כשמעריכים את מחירי הדיור באיזור יש להתחשב במחירים במציג פרויקט "עיר ימים" נתניה, שם מחירי דירות חמישה חדרים נעים בין 2.3 - 2.5 מיליון ש"ח. רצועת החוף בחדרה תהיה זולה יותר באופן משמעותי. אפשר להעריך כי חתך המחירים ינוע בטווח של 1.5-1.8 מיליון ¤. ממש בימים האלו התחילו לשווק יחידות קרקע להשקעה, היות ורוב המתחם נמצא בבעלות פרטית".

באדיבות MSN נדל"ן - http://www.msn-nadlan.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • כסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully