וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנון מראש שווה מטבח טוב

מאמר אורח

22.5.2014 / 18:58

מה יהפוך את המטבח שלכם למקום שיהיה כיף גם לעבוד בו וגם לארח? שניר חמו, הבעלים של "מיי קיטשן", עם טיפים שיעזרו לכם לתכנן את מטבח החלומות

מטבח מטבחים חדר. ShutterStock
צילום אילוסטרציה: Shutterstock/ShutterStock

המטבח המודרני, מעבר להיותו חלל מאוד פונקציונאלי של בישול ואפיה, הולך והופך באדריכלות המודרנית לאחד החללים החשובים והמרכזיים בבית. במרבית הדירות החדשות הוא כבר פתוח מראש לחלל המגורים, וגם בבתים פרטיים דואגים האדריכלים לחבר אותו לשאר הדירה ולפתוח אותו לא רק לעיניים של האורחים, אלא לעיתים אפילו לחלל אירוח אינטימי בעצמו. ויחד עם זאת, כשבאים לתכנן את המטבח, יש להביא בחשבון שמדובר בראש ובראשונה בחלל שימושי, וכך גם לבנות ולעצב אותו. טעויות שנעשות בתכנון הראשוני עלולות לעלות לנו ביוקר בהמשך. שניר חמו, הבעלים של המפעל הישראלי "מיי קיטשן", מסביר מה צריך להביא בחשבון כשאנחנו באים לעצב את המטבח שלנו.

שניר: "לפני הכל חובה לתכנן היטב את נקודות החשמל ואת החיבור למים. לא להשאיר כלום ליד המקרה. תשתית נכונה תיתן לנו גמישות בהצבת המכשירים החשמליים ותחסוך לנו הרבה עבודה במקרה של בעיות צנרת. שלא נמצא את עצמנו מפרקים ארונות ועוקרים קרמיקות כדי להגיע לצנרת נסתרת או מתלבטים היכן לשים את המיקסר, התמי-4 או המיקרו, כשחסרות לנו נקודות חשמל. השלב השני הוא להתאים את המטבח לנתונים האישיים שלנו ואני מדבר על הנתון הכי בסיסי - הגובה שלנו. זה יקבע גם את הגובה של משטחי העבודה וגם את אלה של הארונות הגבוהים. עוד נתון שהוא אולי נסתר מהעין אבל חשוב מאוד הוא הפרזול - כל קונסטרוקציית המתכת שמחזיקה את הארונות, המגירות או האי שבמרכז, אם יש לנו כזה. חשוב שהחומר יהיה חזק ואיכותי, עם אחריות, ועמיד לאורך זמן. זה יקבע את אורך החיים והעמידות של המגירות הנשלפות, ויחזיק את כל המבנה. אנחנו, למשל, משתמשים בפרזול גרמני, "בלום", עם שם עולמי בתחום הזה, עם אחריות לשנים רבות".

- איך נבחר את משטחי העבודה?

"זה תלוי בעיקר בסגנון של המטבח. בעיצוב כפרי צרפתי מקובל לשלב משטחי עבודה של בוצ'ר, רחבים ומעץ מלא ואיכותי. לסגנון כזה יתאימו גם צבעים פסטלים, קרמיקה ולבנים. זה נותן תחושה חמה. במטבחים עם סגנון מודרני, הייטקי, מתאים יותר לשלב משטחי שיש ואבן, שהם קרים יותר. במטבחים כאלה גם שאר החומרים יהיו בהתאם. יותר זכוכית ומתכת ופחות עץ. יש סוג משטחים שעשויים מקוריאן, שזו אבן שיצוקה כיחידה אחת. אפשר להכין ממנה יחידה למשטח משני צידי הכיור, כולל הכיור עצמו,הכל מאותו חומר. ניתן גם לבנות אי שכולו קוריאן. זה נותן מראה נקי, הייטקי ומושלם. בבחירת החומרים צריך להביא בחשבון גם את מי גר בבית. אם יש ילדים קטנים כדאי לבחור חומרים שקל לנקות אותם, כמו פורמייקה או עץ, ולא להשתמש בצבעים יקרים ואיכותיים, כי לרוב יהיו עליהם מאוד מהר טביעות הידיים של הילדים".

- ומה עם המטבחים האלה, שהכל בנוי לתוך קיר ארונות?

"זה יכול להיות מאוד יפה. המקרר, התנור, המיקרו, כל המכשירים החשמליים מותאמים לתוך קיר שכולו ארונות ומי שנכנס למטבח רואה קיר בצבע אחיד שהכל נבלע ונעלם בתוכו. במקרה כזה צריך להביא בחשבון שאם יהיה צורך להחליף אחד מהמכשירים, נגיד המקרר, יש מצב שנצטרך לקנות מאותה חברה, כדי שיתאים לגובה ולרוחב. זה קצת מגביל".

- ואיפה נשאר מקום לאיחסון?

"מקובל היום לבנות אי במרכז המטבח, עם מגירות נשלפות שמספקות פיתרון גם לכלים וגם למוצרי מזון. חשוב לוודא שהמגירות ישלפו עד הסוף, כדי לתת לנו מקסימום של מקום".

- ואיפה כדאי לשים את הגז?

"החוק הכי חשוב עם גז זה לא מתחת לחלון. אנחנו לא רוצים שתיכנס רוח ותכבה את האש או תלבה אותה. בכל מקרה, צריך לזכור שהמטבח הוא חדר העבודה הכי שימושי בבית ומעבר לפונקציה השימושית שלו, הוא גם חלל חברתי מאוד, שמחבר את המשפחה ורוב בני הבית משתמשים בו
.
באדיבות מטבחי מיי קיטשן- http://mykitchens.co.il/

  • עוד באותו נושא:
  • מטבח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully