וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשיבות של איגוד המתווכים החדש

מאמר אורח

22.5.2014 / 19:40

איגוד המתווכים החדש הושק בישראל. למה זה חשוב? איך זה משפיע עלינו? מה הן הפעילויות המתבצעות שם?

לשכור/לקנות דירה, העברת בעלות. ShutterStock
לשכור/לקנות דירה, העברת בעלות/ShutterStock

רועי חיניץ, מנכ"ל איגוד המתווכים החדש, מספר לנו מעט ממה שקורה שם מאחורי הקלעים: "אנחנו ממשיכים להשקיע במתווכים הישראלים. תיכננו לכולם סדרת הדרכות למתן כלים חדשים שנועדו כדי לסייע למי שמחפש דירה. האיגוד מקיים סדנאות, כנסים, הדרכות בתחום המדיה החברתית. השימוש במתווך צעד קדימה עם הזמן. מתעוררות שאלות חדשות: מתי הלקוח פונה למתווך? לפני שהוא מחפש בלוחות הנדל"ן? האם לקוחות בתחום מבחינים תחילה בנכס שמתאים להם? האם מיד לאחר מכן הם בודקים את אותו הנכס גם ברשת החברתית? בגוגל? - מתווכים חייבים לשפר את השירות והנראות שלהם גם ע"י פתיחת דף עסקי ב"פייסבוק". היום אנו עוסקים בתכנון בניית מותג אישי. שמים לב לשיווק פרויקטים בתחום תמ"א 38 וכו".

מה קורה כרגע בשוק הנדל"ן?

"יש אי וודאות גדולה ופסימיות. מדברים על תכנית הממשלה לנקוב בעלות מע"מ 0. פעולה שמתמקדת בצד הביקוש, אם נביט על נתוני שוק הנדל"ן בשנת 2013 נגלה שהתבצעו 114 אלף עסקאות. מתוך אלו – נרכשו רק 24 אלף דירות חדשות. 12 אלף דירות חדשות נרכשו בתל אביב וגוש דן. איך עומדת ההחלטה להשפיע, אם רוב הדירות ממילא עולות הרבה מעבר ל-1.6 מיליון ¤?".

מה קורה עם ההיצע?

בשביל להוריד מחירים הנוסחה היא פשוטה- לבנות יותר, את הפשוט הממשלה הופכת למסובך. אם מסתכלים על פעולות הממשלה בשנים האחרונות, העובדה היא שהמדינה נוהגת כיזם ומ-2005 מעשית הכפילה את הכנסותיה משוק הנדל"ן (נדל"ן הוא מנוע הצמיחה של המשק). שר האוצר ושר השיכון והבינוי מבטיחים הורדת מחירים של כ-20% . איך בדיוק הם יורידו מחירים? המדד של מחיר הדירה הוא שכ"ד (שכ"ד עלה ב12% )בשביל להוריד מחירים צריך לבנות יותר...

בזמן שהריבית בשוק היא 0.75%, ובשוק ההון אין אלטרנטיבה, שוק הנדל"ן הוא החלופה הכי טובה לכסף של משקיעים, שנהנים מעליית ערך + תשואה קבועה של 4%-5%, המשקיעים תופסים כ30% מכלל העסקאות בשוק. לאור אלו, אני מתקשה לראות את מחירי הדיור יורדים. העסק לא נעים והתחושה היא באמת לא טובה. יש כרגע עצירה בהליכי שוק הנדל"ן, אין ספק. להערכתי, לא יהיה שינוי קיצוני במחירי הדירות".

רועי חיניץ - מנכ"ל איגוד המתווכים

www.reba.org.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
רועי חיניץ/מערכת וואלה, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • תיווך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully