וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם לא תשאל, איך תדע?

מאמר אורח

26.5.2014 / 12:37

אמנות שאלת השאלות היא טכניקה שיכולה לקרב אותנו להגשמת החלומות שלנו. ד"ר יוסי קדמי ילמד אתכם לשאול את השאלות הנכונות ואז להבין שאת התשובות אליהן אתם כבר יודעים

אילוסטרציה. ShutterStock
צילום אילוסטרציה: Shutterstock/ShutterStock

מה ההבדל בין חלום למטרה? ובכן, מטרה זה חלום עם תאריך. כדי להפוך את החלומות שלנו למטרות, אנחנו צריכים לדעת לשאול את עצמנו את השאלות הנכונות. אלה יקדמו אותנו להגשמת החלומות שלנו, שהם בדרך כלל חזונות ערטילאיים, למטרות קצרות טווח וברות הגשמה. ואיך נדע איזה שאלות לשאול? - שזו, אגב, שאלה טובה מאוד - והתשובה נמצאת אצל ד"ר יוסי קדמי, מחבר הספר "להפוך לאמן בשאלת שאלות". קדמי מלמד לשאול שאלות, שמכריחות את השומעים לענות עליהן ובכך למצוא את התשובות לבעיות שלהם, ולייצר בעצם פתרונות שיקדמו אותם לעבר המטרות שלהם.

קדמי: "השאלות שאני מלמד אנשים לשאול הן שאלות שמעצימות אותם, שמניבות תוצאות. כשאנחנו מדברים עם אנשים ואומרים או מסבירים להם כל מיני דברים, אנחנו לא יודעים עד כמה הם הבינו אותנו. אם אני מפנה אליהם שאלות, הם צריכים לענות עליהם ולצורך כך הם שואבים אינפורמציה מתוך עצמם, כך שלא רק שהם ימצאו פתרונות לבעיות שלהם, אלא הפתרונות האלה מגיעים מהם ולכן יהיה להם קל יותר להתחבר אליהם ולהשתמש בהם לתועלתם. אני נותן להם נגישות למשאבים שכבר נמצאים בתוכם".

- בקיצור, אתה רוצה ללמד יהודים לשאול שאלות?

"אנשים יודעים לבד לשאול שאלות טובות. אני מלמד אותם לשאול שאלות מצויינות. את הלקוחות שלהם, את בני הזוג שלהם, את הילדים שלהם, את המונחים בסדנאות שלהם וגם ובעיקר את עצמם. וולט דיסני אמר פעם "אם יש לך חלום, יש בך גם את הפוטנציאל להגשים אותו. בעזרת שאלות נכונות אני יכול להפוך את החלום הזה שלהם לסידרה של מטרות קרובות ונוחות להגשמה, עד ליעד הסופי. אנחנו בונים יחד תחנות נגישות שיהפכו חוויה ערטילאית למשהו חי ונגיש".

- ואיך עושים את זה?

"רבי נחמן מברסלב אמר - אדם נמצא היכן שנמצאות המחשבות שלו, תדאג שהמחשבות שלך יהיו היכן שאתה רוצה להיות".

- תחשוב טוב יהיה טוב?

"יש הבדל יסודי בפעילות המוח שלנו כשאנחנו נמצאים במצב של אמונה או במצב של ידיעה. במצב של אמונה בעתיד מסויים, אנחנו יכולים לתאר לעצמנו תמונה מנטלית של המקום בו אנחנו רוצים להיות. במצב של ידיעה, התמונה במוח שלנו אחרת לגמרי. אנחנו לא רק רואים את מה שיקרה, אנחנו רואים זאת דרך העיניים שלנו, כאילו אנחנו כבר שם וזה כבר קרה. זה מפעיל בתת מודע שלנו כל מיני תהליכים שיקרבו אותנו לעבר המטרה ויגשימו אותה. אנחנו מתחילים לנקוט בכל מיני פעולות שמקרבות אותנו לעבר המטרה. כשהתהליך הזה קורה, אין מה שיעצור אותו. את כל הידע הזה אנחנו מעבירים בסדנאות לאומנות שאלת השאלות. בין השאר לומדים שם מה הן שלוש שאלות הקסם, איזה שאלות מניעות לפעולה, מה הן שאלות המחוללות פלאים ועוד מיני טכניקות, שמלמדות לשאול את השאלות הנכונות שיניעו שינויים בחיים שלנו וגם בחיים של אחרים".

ד"ר יוסי קדמי הוא מחבר הספר "להפוך לאמן בשאלת שאלות"

http://www.yossykedmy.co.il/yossy_kedmy_land_hypno.htm

  • עוד באותו נושא:
  • שאלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully