וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת תמיכה עולמית למחלימים מהפרעות אכילה

מאמר אורח

26.5.2014 / 12:46

או.איי אינו מועדון דיאטה, אלא סוג של חברותא, בשיטת 12 הצעדים, לסובלים ולמחלימים מהפרעות אכילה. הכירו את השיטה

אילוסטרציה. ShutterStock
צילום אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock

עודף משקל, השמנה והפרעות האכילה למיניהן הן אחת המגיפות המודרניות של האנושות במאה ה-21. התסמינים שונים מאחד לשני, אבל המשותף לכל מי שסובל מבעיות בתחום הזה הוא חוסר האונים בפני אוכל, וחוסר היכולת לנהל כראוי את החיים בשל בעיות אכילה ומשקל. אירגון או.איי - אכלני יתר אנונימיים, מציע תמיכה וסיוע לאנשים המחלימים מאכילה כפייתית, מאנורקסיה, מבולימיה, מהתמכרות לאכילה ומהשמנת יתר.

אירגון "אכלני יתר אנונימיים" אינו מועדון דיאטה. הוא סוג של חברותא, ברוח שיטת 12 הצעדים. שיטה זו נוסדה לפני כ-70 שנה, והותאמה במיוחד לנגמלים מסוגים שונים שלח התמכרויות, כולל הימורים וסמים. בהמשך התברר שבאותה מידה יכולה השיטה הזו לעזור גם למכורים בעלי הפרעות אכילה מסוגים שונים. בהתאם לרוח האירגון ברחבי העולם, הוא לא מתקיים למטרות רווח. אין בו תשלומי חובה, מעבר לדמי השתתפות מזעריים בשל שכירת המקומות בהם נערכות הפגישות. אין צורך בדמי קבלה ופגישות לא נערכים גם טקסי שקילה.

- ומי הם אלה המצטרפים לפעילות של הארגון?

"מדובר בנשים וגברים מכל רחבי העולם, חלקם היו בעלי משקל עודף, חלקם אנורקטיים, אחרים סבלו מהפרעות אכילה מבלי שהיו שמנים, המשותף לכולם הוא התמודדות כפייתית עם אוכל ובעיות משקל".

- והתכנית של או.איי באמת עובדת?

"בדרך כלל המצטרפים הם כאלה שכבר ניסו בעבר כל מיני טיפולים, דיאטות, פעילויות גופניות ועוד כל מיני פתרונות לבעיות שלהם. באו.איי הם מבקשים פיתרון לטווח ארוך. רבים מהחברים שומרים על משקל תקין ומשוחררים מהתנהגות כפייתית בקשר לאוכל כבר שנים רבות. דפוס הפעילות דומה לזה של אלכוהוליסטים אנונימיים. הרעיון הוא שהחלמה גופנית, רגשית ורוחנית מתאפשרת בעקבות השתתפות בפגישות, התקדמות בעקבות תכנית 12 הצעדים וכן עזרה לאחרים.

התסמינים של המשתתפים הם רבים ומגוונים, אבל לכולם פיתרון אחד. באו.איי יש חברים שסובלים או סבלו מעודף משקל ואפילו מהשמנה חולנית. אנשים עם תת משקל, משקל נורמלי ועודף משקל, וכן כאלה שאינם שולטים באכילה הכפייתית שלהם לעומת כאלה שכן. גם דפוסי האכילה של החברים היו ולפעמיים עדיין מגוונים מאוד - בולמוסי אכילה, נשנוש, הרעבה עצמית, הקאה לאחר אוכל, עיסוק אובססיבי באוכל ובדיאטות, ואובססיה לגבי משקל הגוף, גודלו וצורתו, חוסר יכולת להפסיק לאכול אחרי נגיסה ראשונה וגם פעילות גופנית מופרזת. לכל אלה, למרות המגוון העצום של תסמינים ובעיות, מציעים ב-או.איי פיתרון אחד בשיטת 12 הצעדים.

לפרטים- http://www.oa-israel.org/

  • עוד באותו נושא:
  • בולמיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully