וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה המטבח שלכם, עצבו אותו בדמותכם

מאמר אורח

26.5.2014 / 13:08

כמה אנשים ישתמשו במטבח? מה הרגלי הקניה שלכם? איך אתם בנקיון? מעצב הפנים, ליעד יוסף, עם טיפים שיעזרו לכם לעצב מטבח בדיוק בשבילכם

מטבח מעוצב. AnnaIA, ShutterStock
צילום אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock, AnnaIA

עיצוב המטבח והפיכתו לחלל שיהיה בו זמנית גם שימושי וגם מודרני ואסתטי, הפך בשנים האחרונות למוטיב מרכזי וחשוב בקרב מעצבי הפנים. מיכללות פתחו קורסים לעיצוב מטבחים, חנויות רהיטים מקדישות אגפים שלמים למטבחים מעוצבים וגם יצרני המכשירים החשמליים למטבח מקדישים מחשבה לא רק לאיכות המכשירים, אלא גם לצורה ולצבע.

גם תכניות הבישול המציפות את הערוצים בשעות השיא הפכו את עיצוב המטבח לנושא חם. החללים גדולים, משטחי העבודה הרחבים, המגוון האינסופי של כלים ומכשירים המפוזרים מסביב והמצלמה שממול, כל אלה נותנים לנו תחושה של עבודה במטבח מול האורחים שבסלון. כל זה מחלחל לאט לאט לתודעה הציבורית - העם רוצה מטבח כזה. אבל לפני שאתם רצים לשבור את הקיר ולקבל נוף לסלון, או להרים משטח עבודה בצורת אי בדיוק באמצע בין המקרר לכיריים, מעצב הפנים ליעד יוסף מציע שתשאלו את עצמכם כמה שאלות, שיעזרו לכם לעצב את המטבח שמתאים בדיוק בשבילכם.

יוסף: "לפני שניגשים לעיצוב, כדאי לזכור שמטבח אמור להיות קודם כל פונקציונאלי ולכן יש לעצב אותו קודם כל בהתאם לצרכים. הדרך למטבח החלומות עוברת בתכנון נכון מראש. למשל, כמה אנשים אמורים להשתמש במטבח הזה? או מה הרגלי הבישול והאפיה של בני הבית המשמשים במטבח.

אבל אחרי שאלות שנראות מובנות מאליהן, כדאי גם לשאול את עצמכם מה הרגלי הקניה של המשפחה. האם אתם רגילים לבקר במכולת השכונתית כמעט מדי יום? או שאתם מעדיפים קניה מרוכזת בסופר, פעם או פעמיים בחודש? התשובה לשאלה הזו קשורה לכמות המקום שתרצו להקדיש לאיחסון מזון. אם אתם אנשי מכולת, תוכלו לוותר על שטחי איחסון, שיפנו לכם מקום לפונקציות אחרות.

ואיך אתם בנקיון? תענו בכנות, כי זה יהיה שיקול חשוב בבחירת משטחי העבודה. אם אתם חובבי אקונומיקה, למשל, לא תרצו משטחי עבודה משיש טבעי, ותעדיפו משטח אטום יותר. מה הרגלי האירוח שלכם, אתם בכלל אוהבים לארח? אם כן, אז רצוי שיהיה במטבח אזור ישיבה. אפשר שהוא יהיה בצורת אי, אבל בשום אופן לא על חשבון מעברים נוחים ומרווחים, לפחות 1.10 מ' עד 1.20 מ'.

ואחרי שהתאמתם את הרצונות שלכם לצרכים ולהרגלים, זה השלב בו מתאימים את הכל לנתונים הטבעיים שלכם. בדרך כלל הגובה של משטחי העבודה במטבחים הוא כ-90 סנטימטר. אבל לא מדובר בחוק ואם אתם גבוהים, אין סיבה להתכופף בכל פעם שאתם חותכים סלט. אפשר לבקש גובה משטחים בדיוק כפי שמתאים לכם. הגובה הוא גם המדד למיקום הארונות. אם אתם נמוכים, לא בא לכם לעמוד על שרפרף בכל פעם שתרצו להוציא משהו מהארון העליון. תקדישו לכך מחשבה עוד בשלב התכנון.

הגובה והרגלי הצריכה של המשתמשים במטבח הם רק שניים מהטיפים החשובים לפני שאתם מבקשים ממעצב הפנים שלכם לתכנן את המטבח. תזכרו, המטבח הוא אחד החללים החשובים בבית. מאלה שאי אפשר לוותר עליהם. עלות השיפוץ של מטבח היא מהגבוהות כשבונים או כשמתכננים שיפוץ. ולכן כדאי להקדיש לנושא עוד קצת מחשבה, והכי רצוי להקדיש לו מעצב פנים.

ליעד יוסף הוא מעצב פנים- http://www.liadyosef.co.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליעד יוסף/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מטבח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully