וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה התוכן שעושה את השיווק

מאמר אורח

26.5.2014 / 23:09

נמאס לך לבזבז כסף על פרסום לא אפקטיבי? יש לך מוצר או שירות מעולים אבל אף אחד לא יודע עליהם? ברוכים הבאים לעולם הרשתות החברתיות ואתרי האינטרנט. כאן שם המשחק הוא תוכן שיווקי. ברק רום עם עשרה טיפים על הנוסחה המנצחת של כתיבה עסקית ואפקטיבית ברשת

גבר גולש באינטרנט. ShutterStock
צילום אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock

יש לך עסק. השירות או המוצר שאתה מציע טובים. המחיר שלך אטרקטיבי. אתה משקיע בפרסום, יש לך אפילו אתר אינטרנט, שהשקעת בו הרבה כסף - ועדיין בשורה התחתונה אתה לא מצליח למשוך לקוחות חדשים. מנגד, אתה רואה את המתחרים שלך פורחים, בשעה שאתה נשאר מתוסכל. מה הם עושים, שאתה לא? ואתה הרי טוב לפחות כמוהם, אם לא יותר? הקושי העיקרי הוא בדרך כלל להביא את בשורת המוצר או השירות שלך לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים.

בעידן של אינטרנט ורשתות חברתיות, שם המשחק הוא ליצור תוכן שיווקי מנצח. בעסקים וארגונים גדולים יש אנשי שיווק ופרסום שזה תפקידם. בעסק קטן, הבעלים הוא בדרך כלל גם המנהל, והוא עסוק בכל כך הרבה פרטים, שאין לו זמן ולפעמים גם לא ידע, כיצד לנהל נכון את האתר שלו, או לתפעל את הפרסום שלו ברשתות חברתיות. גם אם ישכור משרד פרסום, יבקשו ממנו לכתוב עבורם תוכן שיווקי, ואז ספק אם יהיה לו מושג איך עושים זאת, או אם יצליח לפנות לעצמו זמן כדי להתעסק בזה.

אז איך אפשר ליצור תוכן שיווקי ברמה גבוהה? כזה שימשוך לקוחות פוטנציאליים קודם כל לקרוא אותו ובהמשך ליצור קשר עם העסק וגם לעשות עסקה? תוכן שישמש בסיס למסע פרסום ברשת חברתית, שיהיו בו מסרים אפקטיביים, שיאפשר ליצור מאגר מיילים שיהוו בסיס לרשימת תפוצה, ובהמשך יעד לניוזלטר מעודכן ואיכותי. תוכן שיאפשר למשרד יחסי ציבור לעשות בו שימוש מול כלי תקשורת ואתרי אינטרנט. אז מה היא הנוסחה הסודית הזאת, של תוכן מנצח?

ביקשנו מברק רום, אחד מכותבי התוכן האיכותיים בישראל, לשתף אותנו בעשרה טיפים שמרכיבים תוכן מנצח. הנה הם לפניכם.

רום: “לפני הכל, צריך לזכור כלל ברזל אחד - בעלי עסקים המשתמשים בתוכן שיווקי איכותי כחלק ממערך הפרסום שלהם, מצליחים ב-25 אחוז יותר מהמתחרים. תוכן הוא היום השחקן המרכזי בשוק הפרסום והשיווק. עסקים מצליחים מחזיקים אנשי תוכן בשכר. תוכן מאפשר להשיג הצלחה עסקית בהוצאה חודשית נמוכה ובעלות-תועלת גבוהה”.

ועכשיו לטיפים:

- חשוב על יתרון תחרותי - תכונה אחת מיוחדת מכל המאפיינים של העסק שלך, אותה תרצה להבליט.

- דייק ופרט מהו היתרון הזה - הרעיון שבחרת הוא זה שיהפוך ליתרון שלך. חדד את המסר הזה, כי הוא זה שיבדל את העסק שלך מאחרים.

- נסח תיבת מסרים - מדובר בשלושה-ארבעה משפטים, שיבהירו ללקוחות שלך איזה פיתרון אתה מספק להם או איזו בעיה אתה פותר להם.

- אל תספר כמה אתה טוב יותר מהמתחרים - הלקוחות ממילא לא מבינים בפרטי הפרטים הללו. ספר כמה אתה טוב. לא כמה אחרים גרועים. תבליט את יתרונותיך.

- תהיה קצר, חד וברור - אל תעשה ללקוחותיך מה ששנוא עליך. אם תטביע אותם בים של מילים הם יילכו לאיבוד. למד לנסח את המסר שלך במינימום של 50 עד 200 מילים.

- בחר כותרת מושלמת - הכותרת היא הטריגר של הלקוח להיכנס ולקרוא את התוכן שמתחתיה. חשוב מה מעניין את הלקוח, ולא מה אתה מספר על עצמך.

- אל תהיה מאוהב בשירות או במוצר שלך - טוב ככל שיהיה, השתדל להימנע מלדבר רק על המוצר שלך, והתרכז ברצונות ובצרכים של הלקוחות שלך.

- למד מה הבעיה הגדולה ביותר של הלקוח שלך, שאתה מספק לה פיתרון - כך לא תצטרך לשכנע שאתה הכי טוב בשוק. די בכך שאתה מספק מענה לצורך, או פיתרון לבעיה, כדי שיגיעו אליך.

- האם אתה יודע מה החלום של הלקוח שלך? - נתחיל מזה שהחלום שלו הוא לא לרכוש ממך. זה רק האמצעי להגשמת החלום שלו. אם תדע לשכנע אותו שהדרך להגשמת רצונותיו עוברת אצלך, יש לך לקוח חדש. תוכן שיווקי מדוייק יסביר לו מדוע איתך זה יקרה.

- תשומת לב - עשרות בתי עסק עומדים שם, מנפנפים בידיהם, צועקים בקול רם ומנסים לעשות רק דבר אחד - ללכוד את תשומת ליבו של הלקוח הבא שלהם. תוכן שיווקי מושלם יעשה עבורך את העבודה הזו.

ואם עשית את כל אלה ועדיין אתה מרגיש שהעסק שלך לא ממצה את הפוטנציאל שלו, תמיד תוכל לפנות לברק רום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully