וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך צולחים את חג השבועות?

מאמר אורח

1.6.2014 / 14:52

שבועות הוא החג הכי קשה לנשים מבחינה קולינארית. מדובר בחג המבוסס על מאכלי בצק, דברי חלב עתירי קלוריות והרבה מאוד פחמימות. איך בכל זאת עוברים אותו בשלום?

אילוסטרציה. ShutterStock
צילום אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock

שירה וסרמן סבלה מאוד במשך שנים כשהגיע חג שבועות. לאחר שירדה 71 ק"ג!!! היא מצאה דרך להילחם במאפי החלב והקצפת. וסרמן שהשיקה עסק מקצועי "חצי שירה" מסבירה: היות ומדובר על חג קצר, בן 48 שעות חשוב לנקוט אסטרטגיה מראש. צריך להחליט האם נאכל רק מזון ?דל? קלוריות, כלומר מאכלים דלים עד 5 אחוזי שומן ונטולי בצק, או שנאכל מהכל.

אם בחרנו באופציה הראשונה, הרי שייקל עלינו להישמר מפני עלייה במשקל. אם נאכל מכל מה שהשולחן מציע, נצטרך ?לרצף? את הארוחה במאכלים דלים, כדי לשמור על הגזרה, ובמקביל לאכול גם מהמאכלים השמנים. שתי הגישות טובות, אך כל אחד צריך לבחור בגישה שמתאימה לו. כל אחד יודע את התשובות לשאלות שנצטרך להציג לעצמנו.

האם לאחר החג יהיה לנו קל לחזור לשגרה? האם פריצת הגבולות תוביל לקריסה טוטאלית ולחורבן משמעת עצמית גם לאחר החג? אני דוגלת באפשרות שמאפשרת לנו לאכול מאכלים שמנים אך לשים גבולות. נמלא צלחת פעם אחת, גג פעמיים, בדברים שממש ממש טעימים לנו. צריך לדעת לא ללכת לסיבוב שלישי שמעיד על אכילת יתר מוגזמת. חשוב לאכול מהמאכלים שאנחנו באמת הכי אוהבים! חשוב לזכור שאכילה של תחליפים (למשל עוגת גבינה דלה, ללא סוכר וכו) רק גורמת לנו לרצות יותר את הדבר האמיתי. עדיף לאכול פרוסה או שתיים של עוגת גבינה עתירה, ליהנות מכל ביס ולחזור לשגרה לאחר מכן.

חשוב להתרכז במאכלים שאינם נגישים במהלך כל ימות השנה. מאפים או עוגות מיוחדות שנתקלים בהם פעם בשנה. זה הופך את האכילה למיוחדת יותר. אדם ששומר, ירגיש כמו כולם בזמן הארוחה.

שירה וסרמן היא מנחת קבוצות הרזייה ומייסדת ?חצי שירה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שירה וסרמן/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • שבועות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully