וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חדש בשוק השכירויות בתל אביב? כלום

מאמר אורח

6.6.2014 / 0:22

על רקע החלטות הממשלה החדשות בנושא הנדל"ן, ניתן היה לצפות לירידה במחירי השכירויות. לפחות בתל אביב - זה ממש לא קורה

שכונת שפירא, תל אביב. בן קלמר
גם בשכונת שפירא המחירים לא יורדים/בן קלמר

רועי חיניץ, יושב ראש איגוד המתווכים החדש, הוא מתווך מקצועי בעצמו במרכז ודרום תל אביב. על רקע החלטות הממשלה בנושאי הנדל"ן – מע"מ 0 ומחירי מטרה, פנינו אליו לשמוע מה מתחדש בשוק הדירות יד שניה והשכירויות בכרכך הגדול.

"מאז המחאה של 2011 אנחנו שומעים כל יום על מאמצים של מקבלי ההחלטות לנסות ולהוריד את מחירי הנדל"ן. בפועל, המחירים לא עוצרים. לבדיקתי, במרכז תל אביב ובאזור הצפון הישן, מחירים דירות יד שניה ומחירי השכירויות ממשיכים לעלות. אין עצירה. כרגע, בדרום העיר יש רגיעה. במרכז וצפון תל אביב המחירים טסים כלפי מעלה. השוק תמיד פועל לפי עיקרון ההיצע והביקוש. הביקוש בדרום העיר פחות מאסיבי לעומת הביקוש בצפון ומרכז. דירת 3 חדרים בת 70 מטר תושכר כרגע במחיר ממוצע של 3700 ¤ לחודש. דירת 60 מטר נמכרת כרגע במרכז ת"א בסכום אגדי של מיליון ורבע שקלים. מי שקונה היום בדרום תל אביב הם הרבה מאוד משקיעים. משקיעים בחודש אחרון, חוזרים לשוק, קונים דירות להשקעה ומשכירים אותן.

"יש הנחיה של בנק ישראל עבור משקיעים שלוקחים היום משכנתא. הבנק שנותן לך את ההלוואה, מסתכל על השכירות שאתה עתיד לקבל מהדירה, כתוספת למשכורת שלך. הם הקלו על המשקיעים לרכוש דירות! בדרום תל אביב קונים הרבה מאוד משקיעים נכון לעכשיו. יש אנשים שמתאימים לגור בכל מקום ועדין יש ביקוש בדרום תל אביב לזוגות צעירים או רווקים שמהגרים לתל אביב מהערים השכנות. לדעתי, בטווח של עשור, תל אביב תהפוך עיר לעשירים בלבד. שוק של דירות שיימכרו במחירים של בין 1.8 מיליון לשלושה מיליון ¤ הוא שוק מעמד הביניים. כאלה מחירים לא תמצא באזורי הביקוש באמצע תל אביב. מי שיוכל לשלם 5-10 מיליון, הם אנשים מבוססים בלבד. בשוק מעמד הביניים יש כרע רגיעה והמתנה להבשלת תכניות הממשלה. אלה שיש להם את היכולות הכלכליות בגילאי 35-40 והם בעלי ממון, מנותקים לגמרי מהנושא של המע"מ ומהחלטות הממשלה. הם אלה שרוכשים דירות של 100 מטר 120 מטר לשיפוץ במחירים של בין 4-6 מיליון שקל . ברחוב פומפידיטה נמכרה השבוע דירת 100 מטר הנדרשת לעבור שיפוץ, עם מעלית וחנייה, בארבעה מיליון שקלים".

רועי חיניץ הוא יו"ר איגוד המתווכים החדש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רועי חיניץ/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully