וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד תם, ואחד שכן יודע לשאול

מאמר אורח

10.6.2014 / 22:32

כיצד ללמד אנשים להגשים את חלומותיהם באמצעות השאלות הנכונות? השאלה הנכונה היא שתביא התשובה שתקדם אותנו לעבר המטרות שלנו. ד"ר יוסי קדמי מסביר

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

יש לכם מטרות, יעדים, חלומות. למי אין? אבל כמה מאיתנו באמת זוכים להשיג את המטרות האלה, לממש את היעדים ואפילו להגשים את החלומות? לא הרבה. אם תשאלו את ד"ר יוסי קדמי, המכשול שמפריד בין אדם לחלומותיו הוא היכולת לשאול את השאלות הנכונות. לשאול אחרים, אבל בעיקר את עצמו. ד"ר קדמי, מחבר הספר "אמנות שאלת השאלות", ספר שעליו קיבל גם את הדוקטורט שלו, טוען שהשאלות הנכונות הן שמובילות אותנו לעבר היעדים שלנו בחיים. רק צריך לדעת מה לשאול.

"שאלות נכונות יכולות להניע אנשים לפעולה", מסביר קדמי את התורה עליה מבוססת הסדנה שהוא מעביר, "אלה יכולים להיות האנשים שסובבים אותנו, כמו בני זוג או ילדים, וגם אנשים שאיתם אנחנו בקשרים. כאלה הכפופים לנו בקשרי עבודה, או כל קשר אחר. בדרך כלל אנשים חושבים שהרטוריקה המניעה אנשים לפעולה היא הוראה או פקודה, שתזיז אנשים לביצוע. אני טוען שהסוד שמניע אנשים לכיוון שהם רוצים להגיע אליו הוא שאלה".

- תן לי דוגמא לשאלה שתניע לפעולה.

"מה הדברים שתעשה כאשר תשיג את המטרות שלך? השאלה הזו אמנם לא נוגעת במטרות עצמן, אבל היא מבליעה בתוכה את ההנחה שהמטרות כבר הושגו ומתרכזת בפעולות שתעשה כאשר זה יקרה בפועל. התשובה לשאלה הזו, שתבוא מתוך האדם עצמו, תצביע על דפוסי פעולה שיהיו לו כאשר חלומו יתגשם. אם התשובה שלו תהיה כנה ואמיתית, והוא יצליח לדמות בעיני רוחו את התנהלותו בחיים באותו עתיד, הוא יצור קשר עם התת מודע שלו, ובכך יכוון את התת מודע להוליך אותו במסלול שיביא אותו אל המטרות הללו. התת מודע שלו יקבל את המציאות הזו ויתייחס אליה כנכונה ויעזור לו להתקדם בדרך אליה".

- זה נשמע כמו טיפול בהיפנוזה.

"אכן יש בזה אלמנטים של היפנוזה. גישה כזו מכוונת את האדם לתקשר עם העתיד של העתיד".

- העתיד של העתיד?

"אני אסביר. אנחנו חיים כרגע בהווה. מה שקורה בעוד חודש הוא העתיד. מה שקורה בעוד חצי שנה הוא העתיד של העתיד. ביחס למה שיקרה בעוד חצי שנה, מה שיקרה בעוד חודש זה כבר העבר. כדי לייצר באנשים תחושה של אמונה בדרך בה הם הולכים, אנחנו רוצים שם יידעו שהיא נכונה. הדברים היחידים שאנחנו יכולים לדעת אותם הם אלה שקרו בעבר. כשאנחנו יודעים משהו, אנחנו בטוחים בו. אם נצליח לייצר לעצמנו את התחושה שעוד חודש זה באמת העבר של עוד חצי שנה, נהפוך את האמונה בדרכנו מאמונה לידיעה שאנחנו בדרך הנכונה. מי שיודע שהוא בדרך הנכונה לא יכול לפספס".

- וזה עובד?

"זה עובד גם בכיוון החיובי וגם בכיוון השלילי. כאשר אנחנו בטוחים שאנחנו הולכים להיכשל, אין מנוס מכישלון. אשר יגורתי - בא. אנחנו רוצים לייצר אצל אנשים ידיעה חיובית לגבי הדרך בה הם הולכים".

- ומי מתאים להשתתף בסדנה כזו?

"כולם. אנחנו מעבירים תהליכי הנחיה ואימון גם לאנשים פרטיים וגם לבעלי מקצוע כמו עורכי דין או עובדים סוציאליים. שאלות הן כלי הפעלה אדיר כדי להעצים אנשים. שימוש במילים הנכונות ובשאלות הנכונות יכול לשנות את כל דרך הפעולה שלנו. דוגמא למילה מכשילה היא "אם". כשאני שואל מישהו מה יעשה אם יצליח, אני מניח שיש גם אפשרות שהוא לא יצליח. אני מחליף את המילה "אם" במילה "כאשר" והכל משתנה - מה תעשה כאשר תצליח. וכאן אנחנו כבר בדרך להצלחה. מדובר בסדנה חווייתית, בהשתתפות של כ-30 איש, שנמשכת יומיים ומחליפה לנו את הדיסקט במוח".

ד"ר יוסי קדמי הוא מחבר הספר "להפוך לאמן בשאלת שאלות"

http://www.yossykedmy.co.il/yossy_kedmy_land_hypno.htm

  • עוד באותו נושא:
  • כסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully