וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכות בקרת כניסה - האבטחה האולטימטיבית לארגון

מאמר אורח

16.6.2014 / 1:11

את מה שעשו בעבר שומרים שביקשו תעודת זהות, עושות כעת מערכות בקרת כניסה מתקדמות, השולטות בכל שטחי האירגון, מנטרות את המורשים, הספקים והאורחים, ומספקות דו"חות בזמן אמת על כל הנוכחים בשטח המבוקר

אבטחה. ShutterStock
אבטחה/ShutterStock

בעולם טכנולוגי תחרותי, בו הגנה על אינפורמציה היא הכרח בכל אירגון, מערכות בקרת כניסה הן אמצעי שאי אפשר עוד לוותר עליו. עד לא מכבר סיפקו את השירות הזה אנשי אבטחה, שעמדו פיזית בדלתות ובדקו אישית את הנכנסים ואת רמת ההרשאות שלהם. עם התקדמות הטכנולוגיה קיבלנו את המצלמות במעגל סגור, ששידרו למרכז בקרה מאוייש, אבל כיום מערכת בקרת כניסה היא התשובה היחידה לכיסוי כל שטחי העבודה. היא מאפשרת לאירגון לפקח ולנטר את הכניסות לתחומים השונים עליהם יש צורך בהגנה, בין אם מדובר באורחים או ספקי שירותים, ובין שמדובר בעובדים שאינם מורשים. מערכת כזו מספקת לאירגון מגוון של אפשרויות אבטחה משתנות, בהתאם לבחירה.

המערכות המתקדמות היום בשוק העולמי מציעות קוראי טביעת אצבע, חתימת קול, הצגת תמונה, טלוויזיה במעגל סגור וכן אפשרות לממשק בין המערכות השונות, כך שמעגל האבטחה הוא רחב וניתן לדעת בזמן אמת מה קורה בכל איזור ומי נמצא בו, כולל התראות על חריגות. המערכת מאבטחת שלל מקומות, החל מכניסות, יציאות, מעליות וחניונים, ועד לחדרי מחשב, שרתים, מחלקות פיתוח וכל איזור שהאירגון סבור שיש לנטר את הכניסות אליו. היא יכולה להתאים גם למגזר הפרטי והעסקי, מפעלים, אירגונים בטחוניים וגם לישובים המעוניינים בכך.

בין הקטגריות בהן מטפלות המערכות הללו:

ניהול מורשים - הקלטת פרטים, צילום, הנפקת תג, קליטת טביעת אצבע והרשאת עובד.
ניהול בקרים - קביעת אופן עבודה, מיקום, סוג הבקר, מספר קוראים מחוברים והנפקת דו"חות מתאימה.
ניהול התראות - הגדרת התראה, הנחייות טיפול, מעקב אחר טיפול, מפות גרפיות ודו"חות מתאימים.
ניהול שומרים - הגדרת מחליף שמירה, הגדרת שומרים, הצבת שומרים למחליף, דו"חות מתאימים.
ניהול מבקרים - הרשאות, זימון ובקרה.
הנפקת תגים - צילום, הנפקת תגים והדפסתם.
ניהול מערכת - גיבויים, הרשאות לתפעול וכדומה.

המערכות הללו יכולות להשתלב גם באופן מלא עם מערכות בקרת הנוכחות, לאפשר זרימה של נתונים בין כל המערכות, להבטיח הטמעה של נתונים באמצעות יבוא נתונים ממערכות קודמות בזמן אמת. מערכות מתקדמות מאפשרות הצגת פרטים של כל עובד על המסך ואינפורמציה על כל הכניסות והיציאות שלו בסדר כרונולוגי. הגבלה של כניסות בימי חג, על פי תכנות מראש של ימים כאלה. מפה של כל מבנה המערכת, עם אפשרות לצפיה בכל הדלתות בזמן אמת. כמו כן ניתן לאפשר למורשים מיוחדים שהות ארוכה יותר של פתיחת דלת, אם מדובר בעובד נכה או מוגבל, או בדלת המיועדת להעברת חפצים ומשאות. כמו כן ניתן להגביל דלתות מסויימות, נניח לעשר כניסות ביום ולא יותר. מערכות מתקדמות יכולות להכיל עד כ-30 אלף מורשים.

פלג צור הוא בעל חברת "צור פרויקטים" אשר מתמחה במערכות בקרה ואוטומציה וכתיבת פלטפורמות

www.tzurprojects.com

  • עוד באותו נושא:
  • אבטחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully