וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטה חדשה ובטוחה להסרת משקפיים בלייזר

מאמר אורח

16.6.2014 / 1:28

למעלה מ-99 אחוזי הצלחה, התאוששות מהירה וכמעט מיידית, הליך קצר ולא כואב. פרופסור אור קייזרמן עונה לכל השאלות החשובות לפני שמחליטים על טיפול לייזר להסרת משקפיים

אילוסטרציה. ShutterStock
צילום אילוסטרציה: ShutterStoc/ShutterStock

יום אחד זה קורה. נמאס לכם מהמשקפיים או מעדשות המגע ואתם מחליטים שהגיע הזמן לטיפול בלייזר להסרת המשקפיים. יופי, אבל מה עושים עכשיו? איך בוחרים את הרופא הנכון, הקליניקה המתאימה, הטיפול הטוב ביותר, והאם אנחנו בכלל מתאימים לעבור הליך כזה? פרופסור אור קייזרמן, המנהל הרפואי של קר-ויז'ן-ישראל (ומנהל שירות הקרנית בבית החולים ברזילי), עושה סדר בשפע האינפורמציה הזמינה בנושא ומכוון אותנו צעד אחר צעד בדרך לטיפול המיטבי עבורנו.

"הדבר הראשון שעלינו לבדוק הוא האם אנחנו בכלל מתאימים לעבור הליך כזה, של הסרת משקפיים בטיפול לייזר", מסביר פרופ' אור, "כדי לדעת את זה עלינו לוודא שהמספר במשקפיים שלנו יציב, אחרת הטיפול שנעשה יביא אותנו לפוקוס לפי מספר מסויים, ואם כעבור זמן הוא ישתנה, כאילו לא עשינו כלום. אחר כך צריך לבדוק מה הסיבה שיש לנו בכלל משקפיים. אם זה כיוון שהעין לא מפוקסת, ניתן לטפל בזה. אם זו בעיה אחרת, כדאי לדעת אותה. צריך לזכור שהעדר פוקוס זו לא מחלה. זו רק תופעה".

לפרטים נוספים לחצו

- אז איך מחזירים את הפוקוס לעיניים?

"הטיפול הוא בעצם ליטוש של הקרנית. הקרנית היא העדשה שמונחת על גלגל עין. היא יושבת במקום הכי קדמי בעין. הליטוש הוא בעצם סוג של חיזוק הקרנית. הפעולה מזכירה את הצורה בה דייקנו את הפוקוס במצלמות הישנות. זה כיוון של העדשה".

- ואיך בוחרים את המכון, או הרופא?

"נרצה לבחור מכון גדול, מוכר, עם סניפים ברחבי הארץ, כזה שיש לו נסיון עם אלפי מטופלים, שמבצע בדיקות מתאימות לפני ההליך הטיפולי. שיש ברשותו ציוד חדש, המאפשר גם צילום תלת מימדי של העדשה, כזה שנותן לרופא תמונה מלאה של המצב. בדיקות כאלה יכולות להימשך שעתיים שלוש והן חיוניות לפני שמחליטים על טיפול".

- והניתוח עצמו, הוא ארוך? כואב?

"זה לא ממש ניתוח, כי זו פעולה שמתבצעת בשכבה החיצונית של העין, זה יותר טיפול. הוא יכול להימשך בין חמש לעשר דקות, עם הרדמה מקומית בעזרת טיפות וללא כאבים. לכן גם רמת הבטיחות שלו מאוד גבוהה".

- כל הרופאים משתמשים בשיטה הזו?

"בעיקרון, קיימות היום שלוש שיטות לטיפול כזה. הראשונה והוותיקה ביותר היא שיטת PRK, בה נעשה שיוף חיצוני של הקרנית, כזו שרמת הבטיחות שלו מאוד גבוהה, אבל החיסרון הוא שזמן ההחלמה וההתאוששות מאוד ארוך. בשלושת הימים הראשונים יש תופעות של סינוור ולפעמים צריבה, ובהמשך יש שיפור הדרגתי בראיה. עד להשגת פוקוס וראיה מצויינת יכולים לעבור מספר שבועות, עד חודש וחצי. השיטה השניה נקראת LASIK, וכאן כבר מתבצע חיתוך של שכבה דקה מהקרנית, הרמה שלה, ופתיחת "חלון" לטיפול לייזר בעומק הקרנית. היתרון של השיטה הזו הוא הליך החלמה מאוד מהיר. כמעט מיידי. כבר למחרת הראיה מצויינת. החיסרון הוא שיש כאן הליך כירורגי, אמנם מינימלי, אבל בכל זאת מדובר בחיתוך של הקרנית.

"השיטה השלישית, החדשה מכולם, היא כזו שכבר קיימת בעולם כשבע שנים, והוכיחה את עצמה על מאות אלפי מטופלים, ונקראת SMILE. מדובר בהליך דומה לזה שבשיטת LASIK, עם טיפול בעומק הקרנית, אבל מבלי לבצע את החיתוך. מדובר בטכנולוגיה חדישה ובטוחה הרבה יותר, בגלל העדר החיתוך. היתרונות של השיטה הם התאוששות מהירה, כמעט מיידית. מטופל יכול לקום מהמיטה וכבר לראות טוב. העדר יובש, שזו תופעת לוואי מוכרת. בשיטות האחרות, כיוון שהתהליך כרוך באידוי הריקמה ולכן נותר יובש. בשיטה החדשה, הפרימיום, שנקראת "פמנטו-שניה", לא מתבצע אידוי ולכן היא יותר מדוייקת וכמובן רמת בטיחות שלה הרבה יותר גבוהה".

- וכל רופא יכול לבצע את ההליך החדשני הזה?

"זה כמובן דורש מיומנות מיוחדת של מנתח קרנית, שיש לרכוש אותה, וגם ציוד מתאים, כמו זה שנמצא אצלנו בחברת CARE".

- והתור לניתוח כזה הוא ארוך?

"אחרי שנעשו כל הבדיקות מדובר בכמה ימים. לא יותר".

- וקופת חולים משתתפת?

"בעיקרון, הניתוח הזה נחשב לאסתטי, אז מרבית קופות החולים לא משתתפות. אבל יש קופות, כמו "מכבי שלי", שמשתתפות חלקית, כמו גם חלק מחברות הביטוח שמסדרות הנחות".

- ואחוזי ההצלחה?

"מאוד גבוהים. למעלה מ-99 אחוז. זה הליך שיש בו מינימום של מינימום סיבוכים, כי כולו נעשה בחלק החיצוני של העין. כמעט ואין פה מקום לטעויות".

פרופ' אור קיזרמן הוא מנתח ומומחה קרנית, המנהל רפואי של רשת Care laser להסרת משקפים בלייזר ומנהל שרות הקרנית במרכז הרפואי ברזילי

לפרטים נוספים לחצו כאן

  • עוד באותו נושא:
  • משקפיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully