וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה שלא תכתבו על זה ספר?

מאמר אורח

16.6.2014 / 2:17

לא חסרות סיבות - הוצאות הספרים לא תמיד מקבלות אותנו, ההדפסה, ההפצה והמכירה הופכים לעניין לא פשוט וזה לא הכל. דורון קריספין, המו"ל של "מדיה 10", מרגיע ומסביר איך בכל זאת תצליחו להניח את הספר שלכם על מדף בחנות

אילוסטרציה. ShutterStock
צילום אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock

עידן האינטרנט והרשתות החברתיות הפך את כולנו לקוראים ואת רובנו גם לכותבים. לכל אחד יש מה להגיד, לכל אחד יש סיפור לספר. לא כולם טוקבקיסטים. מדי פעם אנחנו נתקלים בכותבי סיפורים ושירים, מפרסמי בלוגים, הם מרתקים, שנונים, מצחיקים, מרגשים, חלקם ממש טובים. במקרים כאלה גם מגיעה השאלה - אולי תוציא ספר? ברובם המכריע של המקרים זה לא מבשיל עד כדי ספר. גם אם הכותב עצמו כבר משוכנע שדבריו ראויים לדפוס. למה זה קורה?

רוב הכותבים חוששים בעיקר מתהליך השיווק וההפצה. מהצורך לרדוף אחרי הוצאות ספרים, בתקווה שיסכימו לפרסם את ספרם. וכמובן קיים החשש ללכת לאיבוד בדרך בין הדפוס, ההפצה וחנויות הספרים, מבלי שתהיה לצידם יד מכוונת, שתתייחס לספר שלהם כדבר היקר ביותר עבורם. בנוסף חוששים הכותבים שגם אם ידפיסו בסופו של דבר את כתב היד שלהם, מעטים מאוד הסיכויים שיצליחו להגיע איתו אל התודעה הציבורית. כל החששות האלה מספיקים כדי לשים מחסום בפני מי שחושב לכתוב ספר. החדשות הטובות הן שאפשר גם אחרת. דורון קריספין, המנכ"ל והמו"ל של הוצאת הספרים "מדיה 10", מפזר את החששות הללו ומסביר שאפשר גם אחרת.

קריספין: "אם הספרים משווקים בחנויות ספרים ברחבי הארץ ומשווקים באמצעות מערכת יחודית של חברות מסחריות, אירגונים וגם מוסדות ממלכתיים, הוא מקבל חשיפה גדולה מאוד והסיכוי שלו להגיע לקהלי היעד גבוה יותר. ספר שעוסק, למשל, בתחום הבריאות, ויוצא לחנויות, יכול למכור מספר מסויים ולא תמיד גדול של עותקים. לעומת זאת, אם אותו ספר יוצא במסגרת מבצע שיווק לאירגונים או ועדי עובדים, ומגיע בו זמנית לכאלף לקוחות, זה יכול להרגיע את חששותיהם של הסופרים הפוטנציאליים, שהיססו אם בכלל להיכנס לתהליך הוצאת הספר. כאשר להוצאה לאור יש קשרים טובים עם חנויות ספרים מובילות או עם חברות לשיווק מתנות, התוצאה בשורה התחתונה יכולה להיות כפולה, כיוון שגם תהליך הוצאת הספר וגם תהליך השיווק והמכירה חוסים תחת מטריה אחת ומגדילים את סיכויי ההצלחה".

- החשש הגדול ביותר של הכותבים הוא הפחד מדחייה, החיזור אחר פתחי הוצאות הספרים, בתחינה שיקראו את כתב היד שלהם ובסופו של דבר יחזירו להם תשובה שמצאו אותו לא ראוי.

"גם כאן ניתן לעשות את הדברים בדרכים אחרות. פעם באמת היה נהוג למסור את כתב היד להוצאת ספרים ואז להמתין בציפיה מורטת עצבים לאישור שאכן הספר יודפס ויופץ. היום ניתן להגיש את הספר להוצאה, ולאחר בחינתו יכול הכותב לקבל חוות דעת מקצועית על איכות הכתיבה. כמו כן נבחנות דרכים, אם יש צורך בכך, לשפר את כתב היד ולהביא אותו לרמת גימור גבוהה. אם כתב היד הוא טוב, מעניין, שונה או חדשני, בהחלט יש מקום להוציא אותו לאור. למרות ריבוי הכותבים, לספר טוב תמיד יש מקום עם כולם".

דורון קריספין הוא מנכ"ל ההוצאה לאור "מדיה 10"

  • עוד באותו נושא:
  • ספר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully