וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים אותי בגוגל, אבל איך מוצאים?

מאמר אורח

16.6.2014 / 14:31

כולם רוצים להיות בראש רשימת האתרים של מנועי החיפוש בגוגל. יוסי כהן, מ"אקסטרה קידום אתרים", מסביר איך אפשר להגיע לשם ואפילו להישאר בין שלושת הראשונים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש לכם אתר באינטרנט. בעידן הרשתות של היום מדובר באלף-בית של עסק שמחשיב את עצמו. האתר הזה מתאר את המוצר שאתם מציעים, או את השירות שאתם מספקים. עד כאן הכל טוב ויפה ואפילו הכרחי. ועדיין נשארת השאלה איך להביא אנשים לבקר באתר הזה, ואחרי שהם הגיעו, איך לגרום להם גם לבצע עסקה. כמובן שהתשובה היא גוגל - יחפשו אותנו וימצאו. אבל איך יגיעו דווקא אלינו עם כל אלפי התוצאות שעולות בכל חיפוש?

יוסי כהן, המייסד והבעלים של חברת "אקסטרה קידום אתרים", המציעה פתרונות אינטרנטיים לשיווק ופרסום, מסביר איך אפשר בכל זאת להבקיע את הדרך ולהופיע בצמרת האתרים המופיעים ברשימות החיפוש. "כדי להגיע למצב שבו האתר יקפוץ למסך הפותח, צריך להכיר את גוגל, את השיטה שבה הוא עובד ואיך פועלים מנועי החיפוש שלו", מספר יוסי, "החיפוש מתבצע בעזרת מילות מפתח שמקישים הגולשים וגוגל מעלה להם את האתרים בהם מילות המפתח הללו פופולאריות. כדי שאתר ייכנס לרשימה הפותחת, רצוי להדגיש בו את המילים שאתם מניחים שהלקוחות שלכם מחפשים. כך ניצור רלוונטיות בין האתר לבין החיפוש".

- אני צלם חתונות. איך אתה מייצר לי רלוונטיות?

"במקרה כזה כדאי שיהיו באתר שלך תוכן שמכיל את מילות המפתח שאנשים יחפשו, כמו צילום, צילום חתונות, תמונות, תיעוד אירועים, כך שגוגל יסרוק את האתר הוא יזהה את הביטויים הרלוונטיים באתר. צריך גם להבין שגוגל רוצה לתת לגולשים שלו את האתרים הפופולאריים ביותר, כאלה שהרבה גולשים מדברים עליהם ברשת ויש סביבם סוג של באז. כדי שזה יקרה כדאי ליצור לאתר נוכחות ברשת, למשל לרשום אותו לאינדקסים כמו נענע או לתפוז, ליצור קישורים איכותיים אל האתר. גוגל מזהה את הקישורים האלה, וככל שיש לאתר יותר קישורים איכותיים ורלוונטיים שגולשים גם נכנסים אליהם, זה אומר שיש בו עניין. כאלה אתרים גוגל רוצה להציג לגולשים שלו. נגיד שאתה יצרן תכשיטים, אז יש לנו, למשל, פורטל תכשיטים משלנו שעוסק בתחום, אתה תופיע שם, ידברו עליך וכך נוצר העניין שאותו גוגל מחפש. כל לקוח בחברת אקסטרה מקבל מאיתנו מנהל פרוייקטים שמלווה אותו לאורך כל תהליך הקידום ודואג ליצור עבורו פעילות סביב האתר ורלוונטיות לתחום העיסוק שלו מה שמביא את האתר להישגים משמעותיים בתוצאות החיפוש של גוגל.

- ואיך אני יודע אם זה עובד, אם באמת נכנסו לאתר שלי?

"יש טכניקות מיוחדות לעקוב אחרי הנתונים האלה. הן מאפשרות לא רק לעקוב אחרי כל הכניסות של גולשים, אלא גם לדעת בעקבות איזה מילה הם הגיעו, מה הם חיפשו באתר, על מה הם התעכבו, מתי הם עזבו. כל הנתונים האלה מנוטרים ובהמשך אפשר לנתח אותם וככה גם לשפר את האתר. אם נראה מילה מסוימת שהיא פופולארית, נחזק אותה. אם נראה דף שמיד אחרי שמגיעים אליו אנשים נוטים לעזוב, נרצה להפוך את הדף הזה ליותר אטרקטיבי. וככה אנחנו בעצם משפרים כל הזמן את האתר והופכים אותו ליותר ויותר רלוונטי, וכזה שנותן מענה לצרכים של הגולשים".

תוך כמה זמן אפשר להביא אתר לדף הפותח של מנועי החיפוש?

"מניסיוני, כבר אחרי כשלושה חודשים אפשר להגיע לתוצאות בקידום האתר. אך דרושה עבודה ארוכה יותר כדי להביא את האתר לראש רשימת תוצאות החיפוש".

- ומה המחיר של קידום האתר לראש הרשימה?

"קשה להגיד מה יהיה המחיר, כי זה משתנה מתחום לתחום. אם אתה אומן אוריגאמי שמלמד איך לקפל נייר, סביר להניח שאין לך הרבה מתחרים ואז מחיר הקידום החודשי יכול להיות נמוך, אבל אם אתה עורך דין אז התחרות גדולה והעבודה על הקידום קשה יותר. בעיקרון, מדובר על כמה אלפי שקלים לחודש. אמנם משקיעים תקציב לא קטן בקידום האתר אך ע"י קידום עם חברה מקצועית ניתן להגיע להישגים משמעותיים וחשיפה גדולה מאוד ללקוחות ממוקדים מה שיניב בסופו של דבר החזר השקעה והגדלת מחזור המכירות מהפעילות באינטרנט.

יוסי כהן המייסד והבעלים של חברת "אקסטרה קידום אתרים"

http://www.seo-extra.com

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully