וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפואה המערבית והמשלימה משלבות ידיים בטיפולי פריון

מאמר אורח

18.6.2014 / 9:37

המיתוס אומר שרפואה קונבנציונאלית ואלטרנטיבית לא נפגשות בשום נקודה. האמנם? ד"ר מיכה באום ומרב גודוביץ, מומחים בפריון, טוענים שניתן להפריך זאת. בפנים מחכות לכם ההוכחות החותכות

אילוסטרציה. ShutterStock
צילום אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock

המיתוס אומר שרפואה מערבית-קונבנציונאלית ורפואה אלטרנטיבית-משלימה הם שני קווים מקבילים שלעולם לא נפגשים. במקרה של מרב גודוביץ וד"ר מיכה באום, הקווים המקבילים הללו הם שני הפסים עליהם מתקדמת בהצלחה רכבת הפריון המשותפת שלהם. מרב גודוביץ היא נטורופתית המתמחה בפריון וד"ר באום הוא רופא בכיר ומומחה בפריון ובהפריה חוץ-גופית. השניים משתפים פעולה בהצלחה, מכירים ומעריכים זה את תרומתו של האחר, ואף אחד מהם לא לוקח לעצמו את הקרדיט הבלעדי על ההצלחות המשותפות. ויש להם במה להתגאות. למשל, בסיפור ההצלחה עם דנה (שם בדוי), שהיא היום אמא לתאומות ומשתפת אותנו בחוויה האישית והמרגשת שלה.

דנה: "את הטיפול שהביא ללידת התאומות שלנו, שהן היום בנות שנה, עשיתי גם אצל מרב וגם אצל ד"ר באום. למרב הגעתי קודם. אצלה למדתי את החשיבות של עבודה נכונה עם הגוף, את החשיבות של הכנה של הגוף לקראת קליטה בריאה של הריון. הבנתי שמדובר באחריות שלי לנקות את הגוף שלי מעודף ההורמונים, שהגוף שלי הוא כלי שאמור להיות במצב מיטבי כדי להכיל הריון, שבסופו של דבר זה טבעי בשבילו. המעבר לתזונה נכונה ולתוספי מזון הפכו אותי לפעילה אקטיבית ולבעלת שליטה על הגוף שלי. אחרי כל התהליכים שעברתי, שמילאו את הגוף שלי בהורמונים וברעלים, התהליך שעברתי היה מאוד מורגש. מרב הייתה עבורי אי של שפיות בתוך התהליך הזה. ואז היא המליצה לי על ד"ר באום. היה נראה לי טבעי לשלב את הגישה של שניהם. אחרי הכל, איזה רופא יתנגד לתזונה בריאה, אורח חיים בריא, וגישה נפשית בריאה. גם מרב וגם ד"ר באום עובדים בתיאום, והם מסונכרנים על הימים המתאימים לביצוע הטיפולים. זה אידיאלי".

-את זוכרת את הרגע שהבנת שאת בהריון?

"את התחושה של הקליטה קשה לתאר. זה היה ביום שישי, עשיתי את הבדיקה, ראיתי את התוצאה, הראיתי לבעלי והוא התחיל לבכות מהתרגשות. הבנתי שאני בהריון אבל היה לי קשה לשמוח. עוד לא עיכלתי את זה. המשכנו לעקוב, הכל היה בסדר, אבל רק אחרי הבדיקה שהראתה שיש דופק השתחררתי והרשיתי לעצמי לשמוח. ואז התברר שיש לנו תאומות והשמחה הייתה כפולה, כי לא נצטרך לעבור שוב את כל המסע הזה. באותו רגע ירד ממני לחץ אדיר. ההיריון עבר בשלום, והיום הבנות כבר עוד מעט בנות שנה, שזה אושר אדיר. אני רוצה לעודד את כל הנשים שנמצאות במצוקה בגלל בעיות פריון, שישקלו להכניס לתהליך גם טיפולים של רפואה משלימה. החוויה שלי של התהליך כולו היא של חיים בריאים, של גוף נקי, של אוויר לנשימה".

ד"ר מיכה באום, אחד משני עמודי התווך בתהליך הפריון הזה, מספר על זווית הראיה שלו: "בתחום הפריון הזה בו אני מתעסק, הרפואה המשלימה היא חלק בלתי נפרד מהטיפול הקונבנציונאלי. ברור שתזונה נכונה ותוספי מזון מתאימים נותנים פיתרון לכל מיני בעיות שקיימות בגוף, הן בשחלות והן מבחינה אנדוקרינית (בלוטות) והם מהווים הכנה טובה לטיפול התרופתי. כשהגוף מוכן, כל חווית הטיפול וההיריון הופכים להיות קלים יותר וגם את התוצאות אפשר להשיג בזמן קצר יחסית. אין לנו בינתיים סטטיסטיקה מדויקת, אבל כבר נעשים מחקרים בנושא, ועדיין אני יכול להגיד שהעבודה המשותפת של מרב ושלי מגדילה בין עשרה לעשרים אחוזים את סיכויי ההצלחה. יש נשים שבאות אליה והיא מפנה אותם אלי להשלמת הטיפול וזה קורה גם להיפך. יש לנו הרבה הצלחות ופעמים רבות הנשים חוזרות אלינו גם להכנה להריון שני".

מרב גודוביץ היא מומחית לפריון בראייה נטורופתית ומוסמכת N.D
http://www.meravgudovich.co.il/

  • עוד באותו נושא:
  • פריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully