וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרת הדיברות לאימון כושר אפקטיבי

מאמר אורח

19.6.2014 / 16:19

כולנו רוצים להיות חטובים, שריריים ובכושר שיא. איך נדע באיזה אימון כושר לבחור? שרון ינובסקי קפלן עם עשרת הדברות לאימון כושר מכוון מטרות שיביא איתו תוצאות מדהימות

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock

קיץ, אנו מסתובבים על חוף הים ובבריכת השחייה ורוצים להיראות במיטבנו. כיצד נגייס לרשותנו אימון כור אפקטיבי שיביא תוצאות מצוינות. תתחילו לרשום את ההנחיות ולהתאמן.

הגדרת מטרות
הגדירו תחילה מטרה. לשם מה אני מתאמן? למשל: חיטוב, הרזייה, שמירה על כושר, הגדלת מסת שריר. חשוב שתדעו מהם התוצאות שאתם רוצים להשיג לפני שאתם יוצאים לדרך. הגדרה נכונה תעשה כבר חצי עבודה.

תכנית אימונים
אחרי שהגדרתם את המטרה תכתבו לעצמכם תכנית אימון שבועית ותעמדו בה. בכל חודש תחליפו אותה כדי לראות שיפור והתקדמות. מומלץ להיעזר במאמן לפחות בהתחלה, שיראה לכם איך עושים זאת נכון.

מיקום קרוב
בחר את מכון הכושר שלך הכי קרוב לבית או למקום העבודה. לפעמים כשבחורים מקום רחוק, זה מה שמונע התמדה. כשזה קרו וזמין אין תירוצים.

ביגוד מתאים
אבזרו את עצמים בהתאם לסוג הכושר. אם בחרת לרוץ, אל תרוצו עם סניקרס. חשוב לרוץ עם נעל מתאימה שתמנע נפילות ופציעות וללבוש בגדים קלים ומנדפי זיעה.

פרטנר ראוי
בחרו לכם חבר לאימון. זה גם מעודד וגם מדרבן. נסו לבחור אדם תחרותי במיוחד שיעלה לכם את רמת האימון.

שליטה בחומר
תלמדו על אותו תחום בו בחרתם להתעסק. תקראו ותראו סרטונים ביו טיוב שיכולים לתת לכם השראה ועבודה נכונה יותר עם הגוף.

פתיחות
תגוונו בשיטות האימון. תנסו גם דברים אחרים ואל תתקבעו על נישה אחת. חשוב שתפעילו כמה שיותר שרירים ותעשו עבודה אירובית ואנאירובית

תזונה משלימה
תשמרו על תזונה מתאימה לאימון והגדילו צריכה בהתאם. אם לא תקפידו על תזונה תאבדו מסת שריר ולא תפיקו מהאימון את המיטב. מצד שני, אין צורך לפלוש על המקרר אחרי כל אימון.

תקשיבו לגוף
הקשבה מונעת פציעות. כשכואב לכם זה אומר שאתם עושים משהו לא נכון. תבדילו בין כאב שרירי לכאב מפרקי כמו גב, ברכיים או צוואר.

הנאה מהאימון
תיהנו מזה. אם לא כיף לכם, תמצאו משהו אחר כי אחרת לא תצליחו להתמיד. הנאה היא המפתח לכל אימון מוצלח, אם תתאמנו בחוסר חשק, גם התוצאות ייראו בהתאם.


שרון ינובסקי קפלן היא מאמנת כושר ופילאטיס אישית, נטורופטית ומבקרת כושר

כתובת המייל שלה:
sharon300983@gmail.com

כתבה לבריאות עם תמונה. כיתוב: שרון קפלן,
כתבה לבריאות עם תמונה/כיתוב: שרון קפלן
  • עוד באותו נושא:
  • כושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully