וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימו את ההגה בידיים של עו"ד מומחה

מאמר אורח

27.6.2014 / 0:50

נלכדתם על מהירות? נכשלתם בבדיקת ינשוף? העצה הטובה ביותר היא - קחו עו"ד תעבורה טוב. זה יכול להיות ההבדל בין מאסר בפועל למאסר על תנאי

תאונת דרכים. ShutterStock
צילום אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock

לחצתם על הדוושה, שכחתם את עצמכם, התפרעתם על הכביש ומצלמת מהירות תפסה אתכם על 180 קמ"ש. שח-מט. יצאתם ממועדון, שתיתם יותר מדי, נכנסתם למכונית וביציאה מהחניון מארב משטרה,בדיקת ינשוף ואתם מעל הכמות המותרת. לכאורה, הכל אבוד. כל ההוכחות לרעתכם, מצולמות, מוקלטות, כל מה שנשאר זה להתייצב בבית הדין לתעבורה, להודות, להביע חרטה ולקוות לטוב. אפשר אפילו לוותר על עורך דין. כי מה כבר אפשר לעשות? אז זהו, שלא. עורך דין תעבורה טוב יכול להיות ההבדל בין מאסר בפועל למאסר על תנאי. בין שלילה ארוכה, לשלילה קצרה. ובקיצור, הבדל של שמיים וארץ. עו"ד התעבורה, משה רבי, מסביר על ההבדלים בין לקוח מיוצג לבין נאשם עצמאי, שמודה ומתחנן לרחמי בית המשפט.

"עורך דין מומחה בתחום יכול כמעט תמיד להשיג עבור הנאשם תוצאה טובה יותר מזו שנאשם חסר יצוג יכול לקבל", מבהיר רבי את ההבדל מיד בפתיחה, "ואני לא מדבר על הפיכת עבריין לזכאי חף מפשע, למרות שלעיתים קרובות גם זה קורה. אני מדבר על הבדלים משמעותיים בעונש. עורך הדין מכיר את ההתנהלות המקובלת בבתי המשפט. מכיר את מרבית השופטים, את סוללת התובעים והוא יודע איך להתנהל מול כל אחד מהם ומה לטעון. אם נתפסת על 180 בכביש בו המהירות מותרת היא 90, אתה בסכנה של מאסר בפועל. אם אני מצליח לחלץ אותך מישיבה בכלא בגלל תקלה שנחשפה במדידה של המכמונת, זה הבדל עצום. נאשם לא מיוצג לעולם לא יידע לאתר תקלה כזו. הוא לא יודע שמותר לו לעיין בחומר החקירה, לצלם את התיק, לעשות עיסקאות טיעון מול התביעה. בחלק גדול מאד של התיקים ניתן למצוא התנהלות לקויה כזו או אחרת של המשטרה, או תקלות במכשירי המדידה. העבודה שלי היא לאתר את התקלות והכשלים ולגייס אותם לטובת הנאשם. קריאה זהירה של חומר הראיות ואיתור הכשלים יכולה להוביל להסדרי טיעון, עם הפחתה ניכרת של חומרת האישומים, ועונש קל לאין ערוך מזה שהלקוח היה צפוי לו מלכתחילה".

- אבל תפסו אותי עם ינשוף, כשאני עם כמות גדולה מהמותר של אלכוהול בדם. מה כבר אפשר להגיד?

"אם האשמה היא נהיגה בשכרות ואתה מודה, גם כשאתה משוכנע שלא היית שיכור, אבל אתה אומר לעצמך מה כבר הסיכוי שלי להילחם ולנצח את הינשוף, אתה עושה לתביעה עבודה קלה, וגם לא משאיר לשופט ברירה. במקרה של הודאה באשמה בסעיף האישום של נהיגה בשכרות, ידיו של השופט כבולות, והוא חייב להטיל עליך את עונש המינימום הקבוע בחוק של שנתיים פסילת רישיון, וכל התחנונים מצידך, וגם העובדה שהרישיון משמש אותך לפרנסה לא יעזרו כהוא זה. גם כאשר כמות האלכוהול שנמצאה אצלך איננה גבוהה, ואף אם היא גבולית לכמות המותרת, חייב השופט להטיל עליך, על פי פסיקה תקדימית מנחה של בית המשפט העליון, את עונש המינימום הקבוע בחוק.

"עורך דין מומחה המכיר היטב את המטריה ואת הנפשות הפועלות, יכול למשל לגרום לכך שסעיף האישום נגדך יומר מנהיגה בשכרות לנהיגה תחת השפעת משקאות משכרים, וכפועל יוצא מכך לשנות מקצה לקצה את העונש הצפוי לך. חשוב לזכור כי מעבר לעצם ההקלה בעונש הנגזרת משינוי סעיף האישום, ישנה משמעות מיוחדת לקיצור עונש הפסילה מתחת לשנה, מאחר ופסילה מעל שנה מחייבת בביצוע מבחני נהיגה מחדש על כל הכרוך בכך.

"אני ממליץ לכל נאשם שהוזמן לבית משפט לתעבורה, מסכם עו"ד רבי, שלא להגיע ללא ליווי של עורך דין, או לכל הפחות לקיים התייעצות מוקדמת עם איש מקצוע טוב על מנת להבין את הסיכויים והסיכונים העומדים בפניו. התנהלות תמימה מול בית הדין ומול התביעה עלולה להיות בעלת השלכות חמורות, שלמרבה הצער במרבית במקרים לא ניתן יהיה בדיעבד לתקנן.

לפרטים נוספים לחצו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עו"ד משה רבי/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • תאונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully