וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראשון לזהות

מאמר אורח

30.6.2014 / 0:49

אחת התכונות המאפיינות מצליחנים בכל התחומים זו היכולת לזהות הזדמנות ולקפוץ עליה. בלי להסס ובלי להתלבט. מי שלא עושה עכשיו, מתחרט אחר כך. ד"ר יוסי קדמי מסביר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ד"ר יוסי קדמי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה הופך את האנשים המצטיינים שאנחנו מכירים לכאלה? וכשאנחנו אומרים מצטיינים, אין הכוונה בהכרח לגאוני הדור, פרופסורים באוניברסיטה, או האלפיון העשיר בעולם. מצטיינים יכולים להיות בכל תחום - בספורט, במדע, בפוליטיקה או בשח-מט. האם יש לכל המצטיינים הללו תכונה אחת, או מקבץ של תכונות, שגורמים להם לבלוט בכל תחום בו הם נמצאים? השאלה הזו היא מסקרנת, כי אם נמצא מכנה משותף לכל המצטיינים הללו, אולי נוכל לייצר נוסחה שתאפשר לכל אחד מאיתנו להיות מצטיין.

ובכן, את השאלה הזו חקרו כבר בשנות ה-70 של המאה הקודמת, ד"ר ריצ'ארד בנדלר וד"ר ג'ון גרינדר, שהתמחו בחקר המצויינות האנושית והותירו לנו את תיאוריית ה - NLP. ראשי תיבות של - Neuro Linguistic Programming. תגלית שנותנת לנו כלים לא רק לפענח את התכונות והפעולות שמביאות למצויינות, אלא גם מאפשרת לנו לאמץ התנהגויות כאלה לעצמנו ולסלול עבורנו את הדרך להיות מצטיינים. ד"ר יוסי קדמי, מומחה בתחום ומחבר הספר "להפוך לאומן החיים הטובים עם NLP" מעביר סדנאות המלמדות אנשים לאמץ את השיטה, מסביר בפשטות את מה שנראה ממבט ראשון מסובך.
"לפני שנשאל מה הופך אותנו למצטיינים, כדאי שנדע להגדיר מה נחשב בעינינו להצטיינות או הצלחה", אומר ד"ר קדמי, "מרבית העונים לשאלה הזו יתפתו להגיד שהתשובה נמצאת בחשבון הבנק או בכמות הנכסים. לא מדוייק. התשובה היא שהמצליחים הם אלה שחשים סיפוק בחייהם. אלה שהצליחו להגשים את מטרותיהם. ומה מאפיין אותם - יש להם מספר אמונות בחיים, שמנחות אותם בדרך להשגת היעדים שהציבו לעצמם. ויעד כזה יכול להיות גם להתמנות למנהל סניף הבנק המרכזי, אבל באותה מידה גם להשיג לעצמך בקתה שקטה על שפת הנחל ולנשום כל יום אוויר הרים צלול כיין.

"וכאן אנחנו מגיעים לחוק מספר אחד המאפיין מצליחים שד"ר קדמי קורא לו "חוק הגלידה". כשיש לך הזדמנות שמקדמת אותך למטרה שלך, תנצל אותה מיד. אל תתמהמה, אל תחקור ואל תתלבט. קבל החלטה מיד וקפוץ על ההזדמנות. ומכאן גם השם חוק הגלידה. כשיש לך גביע גלידה ביד אי אפשר לחכות לרגע המתאים ליהנות ממנה. זה חייב לקרות הרגע. מי שלא מלקק נשאר תוך כמה דקות עם נוזל חמים ולא טעים. זה לא אומר שהפעולה שתעשה בהכרח תוביל אותך להצלחה, לפעמים הבחירות שלנו מסתיימות בכישלון, אבל דבר אחד בטוח - מי שלא ינסה, לעולם לא יצליח. ולמה יש כאלה שבכל זאת לא מנסים, למרות שההזדמנות שם? כי הם חוששים מכישלון. הם רוצים להיות בטוחים בתוצאה, לפני שהם מתחילים לפעול. הפחד מתחושת הכישלון גדול אצלם יותר מהתשוקה להצלחה. בחיים אין ביטוח על הצלחות ומי שלא ינסה לא יצליח. זה נכון בכל התחומים, גם בעסקים ואפילו ביחסים. בחור שרואה בחורה שמוצאת חן בעיניו ומבלה את כל הערב בקצה הבאר ואפילו לא מנסה לגשת, לעולם לא ישיג מערכת יחסים. כי מה שמנחה אותו זה הפחד מדחייה. אבל ממה הוא בעצם מפחד? הרי במקרה הכי גרוע, גם אם היא תסרב לו, הוא נשאר באותו מצב בו היה קודם לכן. אם היא תסכים, הרווח הוא אדיר. ועדיין הפחד משתק אותו.

"ועכשיו כמה מילים על פחד. אנחנו נולדים עם שני פחדים - הפחד מרעש פתאומי, והפחד מנפילה. שני אלה הם אינסטינקטים הישרדותיים. את כל שאר הפחדים אנחנו מאמצים לעצמנו תוך כדי החיים ולומדים לחיות איתם. הפחד שניכשל ולא נקבל את מה שנרצה, או הפחד שנאבד את מה שכבר יש לנו, שני אלה הופכים להיות פחדים שמשתקים אותנו. אבל מכיוון שאלה פחדים נרכשים ולא מולדים, אפשר גם להיפטר מהם. רוצים להצליח? זיכרו את חוק הגלידה. ללקק כל זמן שאפשר".

ד"ר יוסי קדמי הוא מחבר הספר "להפוך לאמן בשאלת שאלות"
http://www.yossykedmy.co.il/yossy_kedmy_land_hypno.htm

  • עוד באותו נושא:
  • כסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully