וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסמונת השחלות הפוליציסטיות - הפיתרון הטבעי

מאמר אורח

20.7.2014 / 12:56

זו אחת הבעיות הנפוצות בתחום הפריון, הגורמת לקושי בכניסה להריון, שהפיתרון עבורה לא חייב לעבור דרך טיפול הורמונלי. מרב גודוביץ, נטורופטית ומומחית לפריון, מאמינה שמעבר לתפריט הנכון ואיזון הרמונלי, יחד עם תמיכה רגשית, הם הדרך להריון טבעי, ללא התערבות רפואית

תזונה בהריון - אילוסטרציה. ShutterStock
תזונה בהריון - אילוסטרציה/ShutterStock

סוד ההצלחה לא נעוץ רק בתפריט עצמו

אחת הבעיות היותר נפוצות המונעות מנשים להיכנס להריון היא תסמונת השחלות הפוליציסטיות. חמישה עד עשרה אחוז מהנשים סובלות מהתסמונת הזו. שחלות פוליציסטיות היא בעיה הנגרמת עקב הפרעה הורמונלית-אנדוקרינית. חוסר האיזון בהורמונים גורר ביוץ לא תקין והיעדר מחזור חודשי, מה שמקשה מאוד על כניסה להריון. לתופעה הזו יש גם סימנים חיצוניים כמו שיעור יתר, פצעי אקנה ונטיה להשמנה. כדי להתגבר על הבעיה יש להחזיר את הגוף למצב של איזון הורמונלי. מרב גודוביץ, נטורופטית המתמחה בפריון, מכירה היטב את הבעיה, ומנסיונה משוכנעת שהפיתרון עובר בראש ובראשונה דרך תזונה נכונה, אבל לא רק. גודוביץ מתארת כאן את התהליך הפיזי והרגשי שיש לעבור, על מנת להגיע בסופו של דבר לשחלות פוריות, ביוץ תקין והופעת מחזור.

סובלת מתסמונת השחלות הפוליציסטיות ומתקשה להיפרד מהמתוק

כמעט כל הנשים שמגיעות אלי עם תסמונת השחלות הפוליציסטיות כבר ביקרו לפני כן אצל רופא נשים ומגיעות אלי כשהן שבעות מכל הדיאטות. תפריט מופחת פחמימות ונטול סוכרים הוא הבסיס. העניין הוא שמדובר בנשים שחוסר האיזון ההורמונלי-אנדוקריני מוביל אותן לכמיהה חזקה למתוק, המשבשת עוד יותר את האיזון. וכך, מבלי לשים לב, האישה מוצאת את עצמה בתוך כדור שלג, המתגלגל ותופס נפח ותאוצה, ועם מצב הורמונלי לא מאוזן. התפריט הפוליציסטי הוא נכון ויעזור לרובן להתאזן. אך האם אפשרי לעשות שינוי כשאת מצויה בתוך המורד התלול, לכודה בתוך כדור שלג?

הרעיון שעומד מאחורי השיטה הוא יצירת איזון הורמונלי תוך כדי שינוי מאוד מדורג, בכדי להאט את כדור השלג. ברגע שהגענו מהמדרון למישור, יש לאשה שליטה על הגוף שלה, האיזון שלה, ובעיקר על התזונה שלה.

הקו הטיפולי הראשון בתסמונת הוא שינוי באורח החיים

במילים אחרות, החדשות הטובות למי שסובלת מתסמונת השחלות הפוליציסטיות, הן שהבעיה ניתנת לפיתרון גם ללא התערבות רפואית, ללא טיפולים הורמונליים או תרופות והתוצאה יכולה להיות הריון טבעי. ממש כמו שמעיד ד"ר מיכה באום, מומחה לפיריון, שעובד בשיתוף פעולה הדוק עם גודוביץ . "הקו הטיפולי הראשון בתסמונת השחלות הפוליציסטיות הוא באמצעות שינוי באורח החיים", מסכים ד"ר באום. "זה כולל תזונה מותאמת ונכונה ופעילות גופנית. בהרבה מאוד מקרים זו הדרך להריון טבעי, ללא התערבות רפואית".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

החיים ללא עודף משקל

מי שיכולה להעיד על כך היא טלי, אם לתאומים שנולדו אחרי טיפולי פוריות, שביקשה להיכנס להריון נוסף ושוב נתקלה בקשיים. "סבלתי מעודף משקל", משחזרת טלי, "וגם משאר התסמינים, כמו פצעי אקנה ושיעור יתר. רציתי עוד הריון, אבל לא עוד תאומים. נפגשתי עם רופאים שאמרו לי שבלי טיפולים אין סיכוי למחזור או לביוץ. הייתי כל כך מתוסכלת, אבל קניתי את התרופות, מילאתי את המקרר ועדיין לא התחלתי בטיפול. ואז, תוך כדי שיטוט באינטרנט, הגעתי לאתר של מרב. סיפרתי לה מה אומרים הרופאים והיא אמרה שהיא לא פוסלת את מה שנאמר לי, אבל הציעה לי להיכנס לתהליך של שלושה ארבעה חודשים, במטרה להגיע להריון טבעי ומקסימום אם לא נצליח, תמיד אפשר לחזור לטיפול התרופתי. אחרי חודשיים כבר היה לי מחזור באופן טבעי".

מרב: "כשטלי התקשרה לספר לי שיש לה מחזור, הופתעתי לשמוע בעיקר את הכעס בקולה ולא הבנתי למה. תוך כדי השיחה היא מספרת לי שעברה אצל ארבעה רופאים מומחים ושאף אחד מהם לא אמר לה שניתן להגיע למקום הזה מבלי לעבור טיפולים. מהר מאוד הכעס הפך באופן טבעי לשמחה, טלי נכנסה להריון והילד היום כבר בן שנה".

טלי: "הרווחתי לא רק את הילד שכל כך רציתי, אלא גם את הגוף שלי. התרגלתי לתפריט המאוזן, הנטיה להשמנה נעלמה, ואיתה גם פצעי האקנה ושיעור היתר. היום המחזור שלי סדיר וגם הגוף שלי רגוע".

מרב גודוביץ, מומחית לפריון בראייה נטורופתית ומוסמכת N.D

http://www.meravgudovich.co.il/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully