וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לבחור עו"ד לגירושין

מאמר אורח

21.7.2014 / 15:43

שתהיה איתו כימיה, שיידע לדבר בגובה העיניים, שיבנה אסטרטגיה מתאימה, ושלא יפתיע אותנו תוך כדי ההליך. שיהיה בעל נסיון בתחום הגישור, עם צוות מקצועי סביבו, ושיהיה זמין בשעת לחץ. עו"ד אביבית מוסקוביץ, עם טיפים לבחירת עורך הדין הנכון לפירוק הנישואין במינימום נזק

זוג צעיר עם בעיות בזוגיות. ShutterStock
זוג צעיר עם בעיות בזוגיות/ShutterStock

הסטטיסטיקה בישראל מספרת שכ-30 אחוזים מהזוגות מפרקים בסופו של דבר את הקשר ומתגרשים. הסיבות רבות ומגוונות, וכך גם סוגי הפרידות. חלק קטן מהזוגות מצליח להיפרד מבלי להיגרר לבתי משפט, אבל מרביתם ניצבים בוקר אחד מול הצורך למצוא לעצמם בדחיפות עורך דין, שיידע לנווט אותם במסלול המשפטי שבו אין להם שום מושג. לכל זה מתלווים תחושות של משבר, אובדן, לחץ וחרדה ועם כל המטען הזה צריך עכשיו להשיג עורך דין. אביבית מוסקוביץ, עורכת דין לענייני משפחה, מסבירה כיצד יש לבחור את עורך הדין המתאים, כדי שלא נמצא את עצמנו ניזוקים עוד יותר מהסבך שאליו הגענו.

"אנשים לא מתגרשים כל שני וחמישי", אומרת עו"ד אביבית מוסקוביץ', "זה קורה פעם בחיים ולמי שאין לו מזל אולי פעמיים. ולכן בחירת עורך הדין צריכה להיות מוצלחת כי זה מה שיקבע את אופי הדף החדש שכולם רוצים לפתוח. לא מומלץ לוותר כליל על עורך דין ולסמוך על עצמנו שנדע להסתדר, כי אם הצד השני בחר עורך דין, צריך מקצוען שיעמוד מולו. מישהו שלא מעורב רגשית ויוכל לבחון בבהירות איך להוביל אותנו לחוף מבטחים. אדם מוצא את עצמו מוטל בבת אחת לעולם שלם שלא הכיר, עם חוקים, עם בתי דין, עם שופטים והוא זקוק לליווי ותמיכה מקצועיים. מישהו שידע לייצג את האינטרסים שלו, שאפשר לסמוך עליו שילך לצידנו, לעיתים זמן ממושך, שיהיה גם איש מקצוע וגם משענת".

- ואיך בוחרים אחד כזה, איך נדע שהוא מתאים לנו?

כימיה - המדד הראשון הוא הכימיה. שנרגיש מהרגע הראשון שעורך הדין מתחבר לגישה שלנו. שהוא מדבר בגובה העיניים. שנוכל לשוחח איתו בחופשיות על כל נושא, שנוכל להגיד לו "כן, בגדתי", והוא יידע להכיל אותנו מבלי לשפוט. מספיק שישפטו אותי בבית המשפט, אנחנו לא צריכים גם עורך דין ששופט.

בניית אסטרטגיה - עו"ד מיומן יגיד לנו כבר בהתחלה מה האסטרטגיה המשפטית שהוא בוחר עבורנו, ויעשה זאת בהתייעצות ושיתוף מלא. אנחנו לא רוצים עו"ד שיפתיע אותנו תוך כדי תנועה בכל מיני טקטיקות משפטיות שאנחנו לא מוכנים להן.

ידע והתמקצעות - כדאי מאוד לבחור עו"ד שההתעסקות היחידה שלו היא בדיני משפחה. עו"ד שמתמחה בהרבה תחומים יכול אולי להרשים אותנו בידע שיש לו בכל אלה, אבל אנחנו צריכים עו"ד שיודע הרבה על התחום שלנו, ולא מעט בהרבה תחומים. לדיני המשפחה יש חקיקה יחודית ופסיקות יחודיות ואין כאן מקום לטעויות, שרק יעמיקו את ההוצאות שלנו ואולי גם את הנזק.

הסמכה, ידע ונסיון בתחום הגישור - עו"ד שמוסמך גם כמגשר יביא את המומחיות הזו שלו לידי ביטוי בסבך המשא ומתן מול הצד שכנגד ויידע להוביל אותנו לחוף מבטחים, לעיתים מבלי שנצטרך כלל לעבור דרך בתי משפט. הוא יחסוך לנו זמן, כסף, ומאבקים מיותרים. כדאי לזהות עורך דין כזה כבר בתחילת הדרך ולהעדיף אותו על עורך דין שיודע ללבות את האש, ולהיכנס למלחמות עם הצד השני.

צוות המשרד - כדאי לשכור עורך דין שיש מאחוריו צוות מוכשר ומנוסה, ומשרד שהמוניטין שלו ידוע ומוכח. משרד כזה לא יתייחס אלינו כעוד תיק, אלא יהיה חשוב לו לייצר הצלחות, לא רק עבורנו, אלא גם עבור שמו הטוב. אין לנו עניין במפריחי הבטחות, שלא תמיד יש להן כיסוי. מעבר לכך, עו"ד שעובד עם צוות רחב יכול לתת לנו שירות טוב יותר מאשר עו"ד יחיד, שזמנו מתחלק בין לקוחות רבים.

זמינות - התנהלות בתיק גירושין מלווה במתח, חרדה, וחוסר ודאות. נעדיף עורך דין שיהיה זמין עבורנו כמעט בכל עת שנרצה. שלא יטרוק לנו טלפונים כי אין לו זמן עכשיו. שיידע להכיל את הלחץ שלנו ולהרגיע אותנו בכל עת, מבלי שנרגיש שאנחנו נופלים עליו לטורח.

מחיר - המחיר הוא כמובן שיקול חשוב, אבל לא תמיד ההצעה הזולה ביותר היא גם הטובה ביותר. לפעמים היא יכולה להתברר בהמשך כיקרה מאוד. טיפול בתיק גירושין מצריך מעורך הדין עבודה של עשרות ולפעמים מאות שעות, תלוי בתיק. עורך דין שיבטיח מחיר מאוד נמוך לא יוכל לתת שירות איכותי. הליך גירושין הוא חוויה שעוברים פעם בחיים. כדאי להשקיע בעורך דין טוב, כדי לא לשלם מחיר יקר בהמשך.

עו"ד אביבית מוסקוביץ, מתמחה בדיני משפחה - http://www.avivitmoskovich.co.il/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully