וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירה הנכונה בעו"ד לגירושין

מאמר אורח

26.7.2014 / 0:52

אנחנו רוצים "כריש" שיהיה מנוסה ועם רקורד מוכח של הצלחות. שיהיה זמין, קשוב ושיתן לנו יחס אישי. איך מוצאים את כל סל התכונות הזה ולמה חשוב לשכור אחד כזה בכל מקרה?

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock

הצורך לחפש עורך דין לענייני גירושין נופל עלינו לפעמים בהפתעה. בן הזוג מודיע שהחבילה מתפרקת, מתברר שהוא כבר שכר עורך דין, וכעת עלינו למהר ולחפש לעצמנו פרקליט, שיעזור לנו להתמודד עם המצב החדש. עורך הדין יעקב בלס, מומחה לדיני משפחה וגירושין, עם 18 שנות נסיון, מסביר מה עלינו להביא בחשבון כשאנחנו באים לבחור לעצמנו עורך דין, שילווה אותנו כל הדרך לרבנות.

"הכי חשוב שעורך הדין יהיה מנוסה מאוד ושיהיה לו רקורד של הצלחות", אומר עו"ד בלס, "וכמובן שהשיטה הטובה ביותר לבחור היא על פי המלצות של חברים או בני משפחה, שכבר מכירים את עורך הדין ואפשר לסמוך על ההמלצה שלהם. אם אנחנו לא מכירים אף אחד שיכול לתת המלצה, אפשר בהחלט להיכנס לאינטרנט ולחפש עורך דין, שניתן לבדוק את הרקורד שלו. לפעמים השם עצמו מוכר, ועורך הדין מפורסם ובעל מוניטין. יש מאמרים של עורכי דין שאפשר לקרוא ולהתרשם מהגישה שלהם. יש עורכי דין שמופיעים בכל מיני פורומים ובאמצעי תקשורת. האינפורמציה קיימת ואפשר לבדוק אותה ולבחור כראוי. אפשר גם לבדוק את המוניטין של המשרד. בכל מקרה, לא כדאי להמר על עו"ד חסר נסיון, כי אין לנו כאן מקום לטעויות".

- ואי אפשר לפרק את החבילה בהסכמה? בלי עורך דין בכלל?

"גם במקרים בהם בני זוג מעוניינים ויכולים לפתור ביניהם את הבעיות ולהיפרד בהסכמה, הייתי ממליץ שזה יהיה בליווי של עורכי דין. כי בסופו של דבר הם יהיו צריכים לכתוב ביניהם הסכם שיקבל תוקף של בית משפט. זה הסכם שצריך להיכתב ביד מקצועית, כדאי שלא יהיו בו פרצות, שיקיף את נושא חלוקת הרכוש, את אופן המשמורת על הילדים, אם יש כאלה, ואם הוא יהיה מנוסח לא נכון הוא יכול בהמשך לגרום לבעיות וגם לנזקים כספיים בהיקף של עשרות אלפי שקלים. גם אם הסכם כזה יגיע לבית משפט, כשהוא מנוסח לא טוב, השופט עדיין יאשר אותו, כיוון שזה לא תפקידו להתערב במה שבני הזוג הסכימו, אלא רק לאשר את מה שהוסכם עליו. לכן כל מילה וכל סעיף חשובים ואין לזלזל בכתיבה וניסוח של הסכם כזה".

- מה עם עורך דין שמומחה גם בגישור?

"בגישור יש גם יתרונות וגם חסרונות והוא לא מתאים לכל אחד. היתרון בגישור, שזה תהליך שיכול להימשך פחות זמן ולחסוך הופעות בפני בתי דין, אבל כדי ללכת לתהליך כזה צריך איזשהו אמון בין הצדדים. החיסרון הוא שיכול להיווצר מצב שתוך כדי הליך הגישור אחד הצדדים ינצל את השאננות של הצד השני ויכין לו מארב בצורת הגשת תביעה".

- אז אני רוצה לבחור עורך דין רגוע, או לוחם?

"עורך דין טוב יודע להיות גם בעל גישה פשרנית, ואם צריך הוא יודע גם להילחם על הזכויות של הלקוח מבלי להתפשר. שיידע להתנהל בשיטת המקל והגזר".

- ונכון המיתוס שעדיף לגבר לבחור עורך דין גבר ואישה תבחר אישה?

"אני לא מסכים עם הגישה הזו. נכון שיש כאלה שחושבים ככה, אבל הקריטרינים לבחירה צריכים להיות אחרים לגמרי, הרבה לפני מינו של עורך הדין. חשובים המוניטין שלו, המקצועיות, הנסיון, השם, הרקורד וגם הזמינות. עורך דין לגירושין צריך להיות זמין ללקוח שלו כל אימת שהוא זקוק לו. שיהיה עבורו לא רק איש מקצוע, אלא גם תמיכה ומשענת ואוזן קשבת. שתהיה כימיה בין עורך הדין ללקוח. זה דבר שניתן לבדוק אותו כבר בפגישה הראשונה. פגישה שבה עושים תיאום ציפיות ומכינים אסטרטגיה לעבודה. כדאי לבחור משרד לא גדול מאוד, כדי לא ללכת לאיבוד בין כל עורכי הדין, שלפעמים יעבירו את התיק מאחד לשני".

לעוד שאלות ותשובות בנושא: http://www.asklaw.co.il/

  • עוד באותו נושא:
  • גירושים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully