וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תבחרי מנתח להגדלת חזה

מאמר אורח

27.7.2014 / 23:02

כדאי להתחיל מהמלצות של חברות, שעברו ניתוחי הגדלת חזה מוצלחים אבל אפשר לחפש גם באינטרנט, להקפיד שהרופא יהיה מנוסה ולוודא שהשתלים הם באיכות טובה ובאישור ה-FDA, ארגון הבריאות האמריקאי. ההליך עצמו אורך כשעה וחצי וזמן ההחלמה המלא הוא בין שבועיים לשלושה

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

ניתוחי הגדלת החזה הם מהפופולאריים ביותר בעולם הניתוחים הפלסטיים, לשיפור המראה, התחושה והביטחון העצמי אצל נשים רבות. הוא מקובל כמעט בכל שכבות הגיל, החל מגיל 17, ולא פוסח על אף חתך באוכלוסייה. ד"ר שלמה ברודובסקי, מנתח פלסטי בעל ותק של למעלה מ-30 שנה , נותן מספר טיפים שכדאי לדעת לפני שנשכבים על שולחן הניתוחים.

"ראשית כדאי לדעת שלא רצוי לגשת לניתוח כזה לפני גיל 17, הגיל שבו פחות או יותר מסתיים שלב ההתבגרות, חשוב לוודא שהחזה כבר לא גדל יותר. ישנן בנות שמתבגרות מעט מוקדם יותר ואחרות טיפה מאוחר יותר, אבל כל אחת מרגישה, על פי תחושה אישית, אם ההתבגרות אכן נעצרה וזה הזמן המתאים לניתוח. בדרך כלל הבנות הצעירות באות לניתוח כזה עם אמא. היה גם מקרה שמישהי הגיעה עם אבא, והוא נשאר לחכות בחוץ".

- ואתה יכול לקבוע מי מתאימה לניתוח כזה ומי לא?

"אני לא בעמדה של להמליץ או לא להמליץ למישהי לעבור ניתוח כזה או לא, אני אנתח כל מי שמבקשת, בתנאי שזה מתאים מבחינה רפואית, שהבדיקות תקינות ושהציפיות מתאימות והגיוניות. לא הגיוני, למשל, לשים לאישה שתל גדול מאוד, לא פרופורציונלי, למרות שהיא מאוד רוצה, כשברור לי שהגוף לא יכול לשאת אותו". מידע נוסף על בדיקות לפני ניתוח ניתן למצוא באתר של ד"ר ברודובסקי.

- ואיך כדאי לבחור את המנתח הנכון?

"מרבית הנשים באות אלי אחרי המלצות מחברות. חלקן באות אחרי חיפוש באינטרנט, הן רואות תמונות ומתרשמות מהתוצאות והעבודה".

- האם קיימים סיכונים בניתוח הגדלת חזה?

"בכל ניתוח יש סיכונים, אבל ניתוח הגדלת חזה נחשב לבעל מידת סיכון מאוד נמוכה ולכן אחוזי ההצלחה גבוהים מאוד. בכל מקרה בו יש סיכון, אין סיבה לנתח. בסופו של דבר לא מדובר בניתוח להצלת חיים, אלא רק לשיפור איכות חיים והוא לא מחויב המציאות, ככה שאם יש סיכון לא כדאי לקחת אותו".

- יש דרגות איכות שונות שכדאי להכיר אותן?

"בעיקרון, כמעט כל השתלים היום הם באיכות גבוהה ופחות או יותר באותה רמה. אבל תמיד כדאי לברר שהמנתח משתמש בשתל מחברה מוכרת, עם יבואן אחראי ותו תקן של ה-FDA, ארגון הבריאות האמריקאי, שהדרישות שלו מספקות. לא מומלץ להסכים לשתל מחברה קיקיונית ולא מוכרת".

- יש אחריות על ניתוח כזה?

"בניתוחי הגדלת חזה האחריות על השתלים הם לכל החיים. אם השתל נקרע מחליפים. לניתוחי החזה יש ותק של כ-15 שנה בערך, אין לנו סטטיסטיקה מעבר לזה, ועד כה החברות הגדולות עומדות באחריות שלהן".

- האחריות היא של החברה, או של הרופא?

"האחריות היא תמיד של החברה. אני לא יכול לתת אחריות למוצר שלא אני ייצרתי. גם אם מישהי עשתה ניתוח אצל רופא אחד, וחלילה השתל נקרע והיא כעת פונה לרופא אחר, עדיין השתל באחריות של החברה שייצרה אותו".

- כמה זמן אורכת החלמה מניתוח כזה?

"הניתוח עצמו אורך כשעה וחצי והמטופלת משתחררת לביתה באותו היום, לגבי תהליך ההחלמה, הוא משתנה מאחת לאחת אבל בסך הכל הוא בין שבועיים לשלושה. לפעמים חודש, תלוי בגיל. צריך לתת לעור להחלים, הוא מאוד מתוח לאחר הניתוח. לא להרים משאות כבדים. לא להתאמץ. ככל שגיל המטופלת מבוגר יותר כך זמן ההחלמה ארוך יותר. גם עישון סיגריות מעכב את ההחלמה, היות והסיגריות פוגעות בזרימת הדם".

- ומתי כבר מותר לגעת?

"האישה יכולה לעשות לעצמה עיסוי מידי פעם לחזה תוך כדי ההחלמה, כדי לרכך מעט את המקום ולהזרים את הדם. אבל אחרי שלושה שבועות, כשהכל כבר החלים, מותר גם לבני הזוג לגעת".

הסבר נוסף על ניתוחי הגדלת חזה באתר הבית של ד"ר שלמה ברודובסקי, מומחה לכירורגיה פלסטית

  • עוד באותו נושא:
  • הגדלת חזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully