וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכון העתקות - מנוע הצמיחה של ענף הנדל"ן

מאמר אורח

29.7.2014 / 22:02

אחד מכלי העבודה החשובים ביותר בענף הנדל"ן הוא העתקת תוכניות. מלכה הרפז, הבעלים של אחד ממכוני ההעתקות הוותיקים בארץ, "כל משרד", מתארת את חשיבותה של התכנית המודפסת הנותנת ביטוי להפיכת כל מיזם אדריכלי לפרוייקט מוגמר

אתר בנייה. שאטרסטוק, ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock, שאטרסטוק

הסוד הזה ידוע רק לאלה שפועלים מאחורי הקלעים של ענף הבניה. מכוני העתקות הם מהזרזים החשובים ביותר של מיזמי הנדל"ן בישראל. בלעדיהם שום תכנית לא תצא לפועל ושום אישור לא ייחתם, החל מבניית בית פרטי ועד להקמת פרוייקט מורכב של מגורים, מבני תעשיה, בתי מלון, משרדים ועוד. על כל מבני השירותים והפיתוח הסביבתי המקיפים אותם.

מלכה הרפז, הבעלים של "כל משרד", אחד http://www.kolmisrad.co.il/' target='_blank'>ממכוני ההעתקות הותיקים בישראל (40 שנה), מסבירה איך זה שבעידן בו הכל ניתן לתצוגה על מסכי מחשב, מכוני ההעתקות הם עדיין אחד מעמודי התווך בענף הבניה והאדריכלות.

"כל פרוייקט אדריכלי, מהקטן ועד הגדול ביותר, חייב לקבל אישור מהרשויות - עי תוכנית הגשה, , "זו תוכנית שאותה שרטט האדריכל, שאורכה לפעמים מטרים רבים,. על התוכנית מופיע כל הפרטים הרלוונטים לפרוייקט. כל הקומות, כל צינורות הביוב והאינסטלציה, קווי החשמל, מיזוג האוויר, הדלתות והחלונות וכיווני הפתיחה שלהם, מיקומו של הממ"ד, עד היכן מגיעות המרפסות, שטח הגינה. הכל שם. זו התכנית שמגישים לפקידי העיריה, ולפני שהם חותמים עליה שום דבר לא זז".

- וזה לא משהו שבית דפוס רגיל יכול לעשות?

"גם בית הדפוס הכי משוכלל לא יגיע לרמת הדיוק. אבל השירות של מכון העתקות טוב לא נמדד רק באיכות ההדפסה, שזה כמובן תנאי חשוב, אלא בעיקר באיכות המשולבת במהירות. מרבית העבודה היא לא הגשה רגועה של תכנית בניה שמחכה לחתימה בעיריה עד שניתן יהיה להתחיל בתהליך הבניה. העבודה האמיתית היא כשהפרוייקט מתחיל וכל שלב דורש תכנון. קבלן עומד באתר הבניה ומתעורר צורך בשינוי, או חריגה, מכל כך הרבה סיבות. כדי להמשיך בבניה מוכרחים חתימות מהרשויות. האדריכל חייב להגיש את השינוי, התכנית החדשה חייבת להיות מודפסת, לטוס לפקיד שאמור לאשר, לחזור לקבלן, שלא ימשיך בעבודה כל עוד לא יראה אישור וכל עיכוב כזה, אפילו של יום, ובמיוחד בפרוייקטים גדולים, זה לעיתים נזק של עשרות אלפי שקלים לכל המעורבים. לפעמים צריך להוציא תכניות כאלה במקביל גם לעיריה, גם למכבי האש ולעוד גורמים, ובכמה העתקים. והכל עכשיו, הרגע. לא הרבה מכונים יכולים לספק שירות כזה, באיכות הנדרשת, עם שליחים לכל מקום בארץ, כל השנה ובכל מזג אוויר".

- ומי הלקוחות העיקריים של השירות הזה?

"בעיקר אדריכלים, יזמים, קבלנים, אבל גם מעצבי פנים אנשים פרטיים וסטודנטים. כל מי שקשור לעולם הנדל"ן ושחשובים לו האיכות, השירות והמהירות. יש ימים שאנחנו עובדים כמו שירות במסעדות של טייק-אוויי. אדריכל נכנס לאתר, מעלה את התכנית שברצונו להדפיס, היא יוצאת אצלנו במשרד כמו בון במסעדה, נכנסת לעבודה, גם אם זה לעיתים הדפסה של 50 מטר תכניות ברוחב של מטר וחצי, עם הצבעוניות המתאימה. ואז השליח יוצא עם ההזמנה לכל מקום בארץ. זה דורש הקשבה והיענות לצרכים המיידיים של כל לקוח, בזמן אמת, ציוד ברמה הכי גבוהה ושירות שליחים במשרה מלאה. במקרים רבים כל זה קורה כשהקבלן והפועלים עומדים בשטח ומחכים לתכנית עבודה מסויימת, כדי להמשיך בעבודה. על מנת להספיק להפיק תוכנית שנשלחות בלילה - ושיצאו מוקדם בבוקר מכון העתקות שלנו עובד במשמרות".

מלכה הרפז, הבעלים של "כל משרד" - http://www.kolmisrad.co.il/

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully