וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה - ביטוח דמי מזונות למקרה של פטירת החייב

מאמר אורח

4.8.2014 / 23:08

פטירתו של משלם מזונות יכולה להמיט אסון כלכלי על הילדים והגרוש/ה. פוליסת חדשה למשפחה מציעה הבטחה להכנסה קבועה של דמי מזונות, במקרה בו החייב בתשלום הלך לעולמו

חישוב חשבונות. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

הסטטיסטיקה מספרת שכמעט כל זוג שלישי בישראל מתגרש בסופו של דבר. משמעות הדבר היא מאות אלפי משפחות בהן הגרוש או הגרושה תלויים במידה רבה בתשלום דמי המזונות לכלכלת המשפחה. לרבים מהם הכסף הזה הוא כאוויר לנשימה. אלא שבחיים כמו בחיים, לא תמיד הכל מתוכנן מראש וכך, במקרה של מוות חו"ח של בן הזוג שהיה אחראי על תשלום המזונות, ניצבים שאריו בפני שוקת כלכלית שבורה. בדיוק לבעיה הזו נותנת מענה פוליסת ביטוח "הכנסה למשפחה", מבית מגדל.

לפרטים וקבלת יעוץ חינם לחצי כאן

על פי הפוליסה, מקרה מוות חו"ח של משלם המזונות, ישאיר בידי הגרוש/ה והילדים פיצוי חודשי בגובה דמי המזונות לעשרות שנים (בכפוף לגובה הפוליסה שנרכשה). תנאי הפוליסה מבטיחים כי הגרוש/ה ימשיכו לקבל באמצעות חברת הביטוח סכום חודשי בגובה דמי המזונות. ניתן לרכוש פיצוי חודשי באלפי שקלים בחודש, בהתאם לגובה תשלום המזונות שהוסכם על ידי בני הזוג. הפרמיה החודשית שתשולם על ידי המבוטח תלויה בגובה הפיצוי החודשי שתרצו להבטיח, ובאורכה של תקופת הפיצוי הרצויה. כמו כן ניתן לרכוש פיצוי שאינו תלוי בגובה המזונות.

אלישע שקד, מנהל אגף הביטוחים ב"סלע" סוכנות לביטוח, אשר יוזם מהלך שיווקי נרחב בתחום הזוגות הגרושים, מסביר: "מקרה פטירה של משלם המזונות עלול לגרום לקריסה כלכלית של הגרוש/ה והילדים, ולפיכך אנחנו צופים שהפוליסה תעורר עניין גדול בקרב הגרושים והגרושות, ורבים מהם יבקשו להצטרף לכיסוי הביטוחי הזה, בעלות סבירה מדי חודש. לדוגמא: גרוש בן 40 ישלם כ-100* שקלים בלבד בחודש לפוליסת הביטוח וכך יוכל להבטיח פיצוי של כ-5,000 שקלים לחודש לגרושתו וילדיו ל-15 שנה. בני הזוג גם יכולים לחלק ביניהם את התשלום על הפוליסה, מתוך דאגה עתידית לרווחת מי משניהם שמגדל את הילדים".

עו"ד ענבר שנהב, שמשרדה מתעסק בתחום דיני המשפחה: "כאשר זוג מתגרש תמיד חשוב לשים את טובת הילדים לפני הכל. לכן חשוב להביא בחשבון את הבטחת ביטחונם הכלכלי גם במקרה שמשלם המזונות ילך חו"ח לעולמו בטרם עת, וישאיר את בן הזוג שמגדל את הילדים ללא אמצעים כלכליים מספקים. יציבות כלכלית היא חשובה גם כדי להבטיח תהליך פרידה מכובד. הפוליסה מותאמת לרמת החיים אליה הורגלה המשפחה הפרודה, ומבטיחה את עתידה הכלכלי. בני הזוג יוכלו לתכנן במשותף כמה כסף הם רוצים להבטיח למשפחה מדי חודש, ולכמה שנים הם מעוניינים להבטיח את ההכנסה הזו, בהתאם לגיל הילדים בהווה ועד לאיזה גיל הם מעוניינים להמשיך ולתמוך בו".

יודגש כי פוליסת "הכנסה למשפחה" מכסה אך ורק מקרי מוות של משלמי דמי המזונות. היא אינה מכסה מקרים בהם משלם המזונות מסרב לשלם, ברח מהארץ או כל סיבה אחרת בעטיה דמי המזונות לא משולמים כסדרם.

* המחירים כפופים להצהרת בריאות ונתונים אישיים נוספים

  • עוד באותו נושא:
  • מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully