וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסחרית שכורה זולה יותר מהובלה פרטית

מאמר אורח

7.8.2014 / 23:13

שוק המסחריות השכורות בארץ אינו גדול. לפני שאתם מחפשים איך לחסוך בהובלת הדירה, ובמיוחד אם ההובלה לקצות הארץ, הקפידו לוודא שלחברה יש מגוון גדול של מסחריות בהם היא מתמחה, שיש שירות חילוץ ותיקונים, ומובטחת גם אספקת רכב חלופי במקרה של תקלה

נהג משאית. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

מרבית חברות השכרת הרכב בארץ מציעות מגוון גדול של כלי רכב פרטיים, מה שקוראים פרייבט. רק מעטות מתמחות גם בהשכרת כלי רכב מסחריים, בין אם לאנשים פרטיים או לחברות. מאיר אביטל, הבעלים של חברה להשכרת רכב המתמחה במסחריות, מספר על שוק כלי הרכב המסחריים להשכרה ועל הדברים שעלינו לדעת לפני שאנחנו משכירים רכב מסחרי.

"הסיבה שמרבית החברות נמנעות מלהציע מגוון גדול של מסחריות נובעת מהעובדה שרכב מסחרי הוא קשה יותר לאחזקה ולטיפול", מסביר אביטל, "כלי הרכב האלה עובדים יותר קשה, חשופים לתקלות רבות יותר, התיקונים שלהם יקרים יותר, קיים פחת מואץ, ולכן הם נמנעים מלהתעסק בכך. בנוסף, המסחריות חוזרות מהשימוש עם מגוון גדול של פגיעות בשל תאונות קלות, בעיקר משום שמרבית השוכרים הם נהגים של כלי רכב קטנים יותר והשימוש במסחרית גדולה לא מוכר להם, כך שפגיעות קלות בכנפיים ובמעטפת המכונית הן מאוד שכיחות.

כשאנחנו בוחרים חברה לשכור ממנה רכב מסחרי עלינו לוודא שיש להם צי רכב גדול וזמין. שהם מבטיחים לשלוח לי שירות תיקונים וגרר במקרה של תקלה ושיש להם להציע לי רכב חלופי באותו גודל, למקרה שהרכב נתקע. הרי מי ששוכר מסחרית מעוניין לבצע משימה ביום מסויים ולהשלים אותה. אם אין לו ביטחון שהחברה תגבה אותו במקרה של תקלה, אין טעם להיכנס להרפתקאה כזו. מרבית הלקוחות שלנו הן חברות גדולות, הפקות אירועים, קייטרינג, ימי צילומים של סרטים, והפקות תקשורת, ולכן אי אפשר להשאיר אותם ללא מענה מול שוקת שבורה".

- ומי האנשים הפרטיים המעוניינים ברכב מסחרי?

"בעיקר זוגות צעירים ומשפחות, שמחפשים לחסוך בצורה משמעותית הובלות, כמו למשל העברת דירה. מובילים פרטיים לוקחים מחיר יקר להובלות כאלה, במיוחד אם זה למרחקים גדולים. השכרה של מסחרית תעלה פחות מ-600 שקלים ל-24 שעות. זה חיסכון של כמה אלפי שקלים מול הובלה פרטית, וגם אם לוקחים שני פועלים בשכר יומי כדי להעמיס ולפרוק, עדיין החיסכון גדול, בפרט אם מעבירים דירה למרחק גדול, למשל מתל אביב לבאר-שבע".

- אני מבין שיש חברות ששומרות שבת ולא מחייבות על שבתות בהן הרכב שכור.

"אנחנו חברה שומרת שבת, אם כי אנחנו משכירים לכולם, ולא רק לחובשי כיפות. מצד אחד, אנחנו לא גובים על רכב במהלך השבת, אבל מצד שני אין לנו ביטוח על הנסיעה מכניסת השבת ועד למוצאי שבת. החברה שומרת על צביון דתי, אבל עובדת עם כל הציבורים. עדיין זה מתאים למי שהיום היחיד הפנוי שלו זה יום שישי. הוא יכול לבצע את ההובלה שלו עד כניסת השבת, וליהנות גם מהשעות במוצאי שבת, ורק ביום ראשון להחזיר את הרכב. זה מתאים למי שרוצה לעשות נסיעה ארוכה כדי להתארח בסופשבוע ולחזור רק במוצאי שבת. וגם למעבידים שנותנים לעובדים שלהם רכב שכור לשימוש בימי העבודה ולא מעוניינים שייעשה בו שימוש בשבתות, בלי קשר לדת".

אביטל השכרת רכב- http://www.avital.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • כסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully