וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך להיראות צעירה יותר גם ללא ניתוח?

מאמר אורח

12.8.2014 / 20:02

כולנו רוצות להיראות צעירות יותר, בריאות יותר וזוהרות יותר. כולנו רוצות להבין מה עוזר לכוכבות הוליוודיות וסלבס להיראות נפלא בכל גיל. בעזרת מומחי "ביופור – קוסמטיקה רפואית", ניסינו ללמוד על הפתרונות העדכניים שמציע התחום

אישה מורחת קרם על העור. Alen /Shutterstock.com, ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock, Alen /Shutterstock.com

"צריך להבין שהעור הוא רקמה חיה והאיבר הגדול בגופנו. הוא רוחש חיים, למרות שעל פני השטח הוא נראה "סטאטי". מדי רגע מוזרמים חמצן, ויטמינים ויסודות חשובים - לאלפי התאים. מפונה פחמן דו חמצני וגם פסולת. בכל רגע מועברים איתותים בין התאים, תאי חיסון סורקים את הריקמה, דואגים לשלמותה, מזהים ומיירטים פולשים ומזהמים. ברקמה המורכבת הזאת, שמהווה את קו ההגנה הראשוני שלנו בפני הסביבה, מתרחש כל העת "שיח" בין התאים בכדי לתאם באופן מושלם את תפקודם של התאים ושלמות העור.

עם הגיל, חלים שינויים בתפקוד העור, בהרכב שלו ובמבנה שלו. השינויים הללו משפיעים גם על המראה החיצוני. חלק מן השינויים אינם תלויים בגיל אלא באירועים שונים כגון חשיפה לשמש, הגורמת לכתמים ולסימני הזדקנות מוקדמת; עישון - המשפיע רבות על מראה העור; סטרס, שינויים הורמונליים ועוד. עורנו משקף במדויק את מה שקורה בנפשנו ובגופנו. תחום אבחון מצב העור, הבנתו והשינוי בתכונות העור, נגזר מהמדע. כשם שרופאים התמחו, כל אחד ברקמה אחרת או במערכת אחרת בגוף החי, כך ישנם כאלה שהתמחו באסתטיקה של העור, שהנו איבר חי גם הוא.

כדי לחולל שינוי במראה העור, נדרש ידע על המבנה שלו, על הגורמים המשפיעים על התנהגותו (ולכן על מראהו), ידע אודות חומרים פעילים שנמצאו כמשפיעים על העור, ותחומי ידע נוספים".

מיהם המומחים לשינוי מראה ומצב העור?

"המובילות את התחום של השינוי האסתטי בעור הן הקוסמטיקאיות שרכשו הכשרה מתקדמת, מעבר ללימודי הקוסמטיקה. בשנים האחרונות הוקמו מכללות ללימודים מתקדמים בקוסמטיקה, המציעות ידע מדעי רב ומתקדם, על חומרים פעילים וטכנולוגיות לשיפור העור, ועל מצבי העור השונים. זהו ידע קליני, הנגיש לקוסמטיקאית והופך אותה למעשה ל"קוסמת" בפתרון מצבי עור: עור בוגר ועייף, גוון אפרורי ודהוי, פצעי אקנה, כתמי עור, נקבוביות פעורות ועוד. בנוסף לידע הרב הקשור לאבחון העור, מחזיקות הקוסמטיקאיות במותגים מקצועיים, השונים לגמרי מאלה המוכרים לנו ממדפי החנויות. אלה הם תכשירים פעילים ומרוכזים, חלקם מקלפים ומגרים, אך כולם תוכננו לשינוי משמעותי במראה העור. מדוע תכשירים כאלה אינם זמינים בחנויות? בדיוק כפי שהתרופה קומדין (ושאר התרופות המחייבות בדיקת רופא ומרשם) אינו זמינות בסופר מרקט או באינטרנט. תכשירי הקוסמטיקה המקצועיים הם תכשירים פעילים ביותר. ההתאמה שלהם מחייבת בדיקה, אבחון מקצועי וגם ליווי של המטופלת תוך כדי השימוש. להבדיל ממוצרי מדף, שהצרכן בוחר לעצמו או רוכש מהאינטרנט, התכשירים המקצועיים הותאמו ספציפית לעור. הקוסמטיקאית מבינה את מצב העור בצורה מעמיקה, מבינה אילו מרכיבים פעילים ובאילו ריכוזים, יתאימו לשינוי העור הספציפי. היא יכולה לתת לכמה מטופלים את אותו התכשיר, אבל עם הנחיות שימוש שונות לחלוטין, בהתאם למצב עורו של כל אחד. היא עוקבת אחר תוצאות הטיפול, מתקשרת ובודקת את ההתקדמות, וזמינה גם למקרה של התפתחות גירוי, קילוף או עקצוצים (כפי שיכול לקרות עם תכשירים פעילים). התאמת תכשיר ע"י קוסמטיקאית לא חייב להתלוות לטיפול קוסמטי! ניתן להגיע לקוסמטיקאית רק כדי לקבל אבחון נכון של העור והתאמת תכשירים מקצועיים, שלעיתים זולים ממוצרי המדף בחנויות".

למה להיכנס לכל זה? לא מספיק לבחור קרם נעים וריחני מהמדף וזהו?

"זה תמיד אפשרי. השאלה היא עד כמה אנו רוצות להשיג פתרון מקצועי, יעיל ובטוח. התוצאה הסופית של שימוש בתכשיר מקצועי - מצדיקה את ההשקעה: שינוי ניכר, מהיר ונראה לעין במראה העור! נקבוביות פעורות מצטמצמות. עור דהוי ועייף מתעורר לחיים, כתמי עור נעלמים, מירקם העור הופך חלק, העור נראה קורן, יפה ובריא יותר".

כיצד בוחרים בקוסמטיקאית טובה ובתכשירים היעילים ביותר?

"ישנן אלפי קוסמטיקאיות בארץ ומאות מותגים מקצועיים. מה שחשוב הוא, שהמוצר שנמכר לך - איננו כזה שזמין לקנייה באינטרנט ובחנויות. בדיוק כמו שתרופות אינן זמינות לקנייה בדרך זאת. תכשירים מקצועיים אמיתיים, ניתנים להשגה רק אצל קוסמטיקאית. בדקו, האם התכשיר שהוצע לכם זמין לקנייה גם ברחבי האינטרנט (ללא בדיקה מקצועית) או בחנויות? בדקו מיהי הקוסמטיקאית? מהי ההכשרה שלה, מעבר ללימודי הקוסמטיקה? האם היא עובדת בשיטות מתקדמות, ומקבלת ליווי קליני של החברה המקצועית שפיתחה את התכשירים בהם היא משתמשת? קבוצת הקוסמטיקאיות שעובדות בשיטת 3D, למשל, נחשבת לקבוצה מקצועית ביותר.

מה אתם תורמים לטובת הנושא?

"התאמת תכשירי "ביופור" (הזמינים רק אצל קוסמטיקאיות) מסתמכת על ליווי קליני ממדעני החברה. 3D הוא בין השמות הנרדפים בעולם הקוסמטיקה - לתו האיכות של הטיפול הקוסמטי. חשוב לחפש את תו האיכות אצל כל קוסמטיקאית אליה מגיעים לטיפול, ולבדוק באילו שיטות היא עובדת ועם איזה ליווי קליני. הקוסמטיקאית המתקדמת, נהנית תמיד מליווי של גורם קליני מוסמך מתחום המדע".

"ביופור – קוסמטיקה רפואית"- http://bioforwalla.opus-preview.co.il/

  • עוד באותו נושא:
  • קוסמטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully