וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קירמול, זיגוג וצילחות בחצר הבית

מאמר אורח

4.9.2014 / 22:42

אפשר לפנק את האורחים בקייטרינג, להזמין מופע של סטנדאפיסט, אומן חושים או מספר סיפורים, או שאפשר לשלב את כל אלה למופע קולינארי נוסח מאסטר שף, עם חווית גורמה בסלון הביתי. הכל על התופעה החדשה

מארחים את ארוחת החג. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

ערב של מפגש חברים הוא אחד הבילויים היותר פופולאריים של הישראלי הממוצע. מי שרוצה להשקיע משדרג את המפגש בעזרת ארוחה. בהזדמנויות מיוחדות מזמינים אפילו קייטרינג ויש כאלה שגם יפתיעו את האורחים שלהם עם אמן חושים, סטנדאפיסט, מספר סיפורים או כל מופע מרתק אחר שיהפוך את המפגש לחוויה יוצאת דופן. ואפשר גם לשלב את כל הפינוקים האלה לחבילה אחת ולקבל מופע קולינארי, בשילוב סיפורים והומור, שמפעיל את כל החושים ובסיומו גם ארוחת גורמה, המורכבת מכל פעלולי המטבח של שף מקצועי, בהופעה חיה מול קהל.

מגוון תכניות הבישול שמציף את ערוצי הטלוויזיה והידע הגדול שמפגינים לאחרונה הישראלים במושגים כמו קירמול, זיגוג וצילחות, הביאו את עופר שף ליזום את מופע הבישול הנייד שלו. "זהו ערב של הפעלת כל החושים", מספר עופר, "אנשים רואים, שומעים, מריחים ונוגעים בכל חווית הבישול שמוצגת לפניהם בצורה מקורית, מושכת, מעוררת תיאבון וגם מלמדת".

- מה יש לישראלים עם אוכל, שהם מתעסקים איתו כל הזמן?

"אוכל מחבר בין אנשים. אוכל זה מרכז החיים והמטבח הוא הלב של הבית. הטלוויזיה הכניסה לתודעה שאוכל זה גם תרבות, אסתטיקה, שזה לא רק טעים, אלא גם נראה טוב, ושמאחורי האוכל תמיד יש סיפור. אנשים כבר הולכים למסעדות גורמה, יודעים מה הם רוצים ומחפשים מסעדה טובה ואף שף פרטי טוב שיעניין אותם ויחדש להם. בערב כזה אפשר לספק את כל הגירויים הללו - גם לארח חברים, גם להאכיל אותם, גם לספק להם מופע מקורי וזה מבלי לצאת למסעדת שף, אלא להזמין אותו אליך".

- ויש בכל מטבח ציוד שיכול לארח אותך?

"אין צורך. אני מביא את כל הציוד בעצמי ובונה מטבח נייד בחצר הבית, על הגג בחדר המגורים או בכל מקום בו יהיה נוח לכולם ליהנות מהמופע".

- אתה בעצם שף סטנדאפיסט.

"כן, זה גם סוג של סטנדאפ, שכולל גם סיפורים על האוכל שאני מכין וגם הזמנה מדי פעם של מישהו מהמשתתפים לעמוד לידי ולעזור בהכנה של המנות. הרי תמיד יהיה מי שיתחכם, ויעיר, ויצחיק, אז שיבוא לעמוד לידי וישתתף בהכנה".

- כמה אנשים אתה יכול להאכיל ולשעשע בערב כזה?

"זה יכול להיות ערב אינטימי של עשרה זוגות ואפשר גם מופע רחב יותר אפילו ל-50 איש ויותר. בכל מקרה זה לא גונב את כל הערב. 45 דקות, מקסימום שעה".

- ותספיק בשעה להכין אוכל ל-30 איש?

"מכיוון שאני יודע מראש כמה אנשים יהיו, רוב המנות מוכנות מראש, אבל הזמן בהחלט מספיק כדי להראות ולהדגים איך מכינים כל מנה".

- ואתה יכול להכין כל ערב? מרוקאי, גרוזיני, פולני?

"מכיוון שאנחנו קיבוץ גלויות, הערב הכי מוצלח מגוון את המנות והקינוחים מהרבה מטבחי עדות ויוצר מיקס ים תיכוני שמאפיין את המטבח הישראלי. אבל אפשר גם להתמקד במאכלי עדות. כמובן שהערך המוסף הוא גם בחשיפה לכל מיני שיטות בישול וטיפול בכל מיני מרכיבים, כמו פלפלים, עגבניות, וחלוקת מתכונים לאורחים. אפשר גם לבנות סדנאות בישול, עם עמדות מטבח לשתיים או שלוש קבוצות, עם כל הפרודוקטים, כולל סינרים וכובעים, ולעשות תחרות של "קרב סכינים", עם ראשי צוותים ומוראל גבוה. זו כבר חוויה מסוג אחר".

עופר (49), נשוי ואב לארבעה, עסק שנים רבות במקצועות האבטחה והיה איש מכירות, עד שהחליט לעשות שינוי בחייו, למד להיות שף, עבד עם יונתן רושפלד ואייל שני ועכשיו הוא נהנה להאכיל ולשעשע אנשים, בערבי המופע הקולינאריים שלו.

באדיבות STG קידום אתרים

  • עוד באותו נושא:
  • שף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully