וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשמור על פעילות עסקית רווחית בתקופת החגים

מאמר אורח

8.9.2014 / 1:10

רבים מהישראלים מתלוננים שבתקופת החגים, במשך חודש שלם, אין כמעט פעילות עסקית. אז איך צולחים את המכשול הזה? ברק רום, מומחה ליחסי ציבור, עם כמה פתרונות הולמים

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

תקופת החגים היא תקופה נפלאה מבחינה משפחתית. לכולם יש חופשה, אוכלים יחד, מבלים יחד והחגיגה גדולה. זה זמן טוב לקחת פסק זמן מהחיים, לנשום מעט, להפסיק לרוץ כמו מטורפים ולהרגיע עומס ולחץ עסקי. מצד שני, רבים מהישראלים מתלוננים שבתקופת החגים, במשך חודש שלם, אין כמעט פעילות עסקית. מחזורי העסקים נמצאים בירידה תלולה. ההכנסות נופלות בשיעור משמעותי וההוצאות עדיין קיימות.

הרבה מאוד עסקים קטנים בישראל נכנסים למצוקה תזרימית קשה בגלל שרוב בעלי העסק נכנסים לאווירת הפוגה וחופשה ואין כלל פעילות עסקית או עסקאות חדשות. סקרים מוכיחים שפעילות שיווק ופרסום נפסקת כמעט לחלוטין בתקופת החגים. עסקים מבטלים את האפשרות להתפרסם ומקצצים תקציב עד שהחגים יעברו. "דבר איתי אחרי החגים" זו סיסמה ששוברת הרבה מאוד בעלי עסקים מלהמשיך ולשווק את העסק שלהם.

מומחה יחסי הציבור, ברק רום, נשאל על ידינו לפשר התופעה וגם הציע פתרון הולם. "זה נכון שבספטמבר-אוקטובר יש מסורתית ירידה תלולה בהיקף העסקאות. הכל פועל יוצא של מעט מדי שיווק וניסיונות להיות יצירתיים. קל להיות קרבן של התקופה שגם ככה היא קשה בגלל המלחמה בעזה והמיתון שבתוכו אנו מצויים כבר שנתיים. מצד שני, אני מציע לבעלי העסקים לראות דווקא בתקופה זו אפשרות להשיג בולטות ויתרון תחרותי על פני העסקים המתחרים. בדיוק כמו שהגעתם וקראתם כתבה זו, כך כדאי שתפעלו גם אתם. בימי החג, יש עלייה תלולה בזמן הפנאי. אנשים קוראים יותר ומבלים יותר בפורטלי האינטרנט הגדולים. זו בדיוק התקופה ליצור כתבה טובה על המוצר או השירות שלכם ולדאוג שעשרות אלפי לקוחות פוטנציאלים יקראו אותה".

לפרטים נוספים לחצו

איך עושים זאת?

"יש גופים כמו משרדי יחסי ציבור, קופי רייטרים ועוד שיידעו לראיין אתכם ולהוציא מכם את המסר שרצוי לכם לפרסם. בתקופת החג יש דלות חומרים תקשורתיים וקל יותר להשתלב בכתבות מפרגנות בכלי התקשורת. אין דרך טובה יותר להגיע לתודעת 50-60 אלף לקוחות ביום!!! זו הזדמנות שהעסק שלכם חייב לקבל. רובנו לא יכולים להתחרות בתקציבי השיווק והפרסום בעסקים הגדולים, אבל כתבה חכמה באתר גדול כמו "וואלה" למשל בהחלט תביא הרבה תשומת לב וקהל חדש לבית העסק. אנשים אוהבים לקנות אצל מפורסמים, מוכרים. אם יכתבו עליכם תהפכו למוכרים ותקבלו המלצה מצד ג' שזה האתר שכתב על העסק שלכם".

מה הצעד הבא?

"מי שמעוניין שכתב מקצועי יראיין אותו, שיכתוב עליו כתבה מעולה וזו תתפרסם באתר מוביל, יכול לפנות בעצמו בימי החג לפורטלים הגדולים – לאחר שמצא אסטרטגיה ורעיון חדש ומעניין. אפשר להיעזר גם בגופים אחרים כמו חברת "חליפה עסקית" שעושה שירות כזה כבר שנים בהצלחה ומביאה המון לקוחות לעסקים דווקא בתקופות קשות. לא מדובר במחירים גבוהים, אפשר בהחלט לנצל את הזמן הקרוב ולא לחכות לירידה בהיקף העסקי בחגים"

לפרטים נוספים לחצו כאן

  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully