וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילונות - מבצע מלביש לבית

מאמר אורח

16.9.2014 / 15:19

מדובר בפריט עיצוב מהעתיקים בהיסטוריה, שמפאר עד היום ארמונות מלכים ומקומות קדושים. הוילונות של היום הם לרוב בצבע אחד, עם נטייה לשקיפות ואפשרות להנעה חשמלית. קמי בן-עמי כהן, מ"וילונות חן", מרים את המסך ומגלה את סוד בחירת הווילון הנכון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

וילון הוא אחד מפריטי העיצוב העתיקים ביותר. בדים ליוו את המין האנושי כמעט משחר ההסטוריה והווילונות העתיקים מוזכרים בעיקר באתרי קדושה ופולחן. משכן ארון הברית של בני ישראל היה עטוף וילונות ומסכים ועד היום משמשת הפרוכת כווילון החוצץ בין ארון הקודש לקהל המתפללים. וילונות מפארים גם בימינו ארמונות של מלכים וביכולתם להעניק לחלל בו הם נמצאים יוקרה, חמימות וגם מסתורין. בתחום עיצוב הפנים יש מקום של כבוד לווילונות, ויש מעצבים המתמחים בבחירת הוילון הנכון לחלל הנכון, הצבע, הטקסטורה, הרוחב, הגובה, סוג הבד, השקיפות ובקיצור - האופי של הוילון, שיקרין על החלל כולו. קמי בן-עמי כהן, הבעלים של "וילונות חן", שהוא גם יצרן וילונות, מספר על יריעת הבד הזו, שהפכה לפריט חובה כמעט בכל חלל בבית - בסלון, במטבח, בחדרי השינה, חדרי הילדים ואפילו באמבטיה יש וילון.

"וילון מלביש את הבית", אומר קמי, "אנשים משקיעים הרבה בארכיטקטורה ועיצוב, בחירת מרצפות, לבנים, רהיטים, גופי תאורה וכשכל אלה נמצאים שם מגיע הווילון והוא הבגד של הבית. בשנים האחרונות יש מגמה של ויתור על תריסים והעדפה של חלונות מסוגים שונים ולכן יש פריחה בתחום עיצוב והתאמת הווילונות, המשמשים בנוסף לתרומתם האסתטית והצבעונית, גם כהשלמה לאפשרויות התאורה של הדירה. סוגים שונים של וילונות, בשקיפויות משתנות ובצבעים מתחלפים, מאפשרים לייצר מגוון שלם של הצללות בכל חלל, בכל שעות היום. מעבר לכך, וילון מעניק לחלל חמימות, ביתיות ותחושה של פרטיות, כאשר הוא מפריד בינינו לבין החוץ - אם זה הרחוב ואם השכנים. גם הוילונות הבהירים ביותר מייצרים את ההפרדה הזו, מבלי לאבד את היכולת להכניס פנימה את האור".

- ומדובר באותם וילונות קלאסיים, עם הקפלים המסורתיים?

"הווילון הקלאסי תמיד יישאר אבל יש גם הרבה חידושים. ראשית, היום הוילונות הם בעיקר בצבעים אחידים. עבר זמנם של הוילונות הצבעוניים או הפרחוניים. ואילו הווילונות המקושקשים נשארו בעיקר בחדרי הילדים. היום יש לנו גם וילון רומי, שנפתח מלמעלה למטה, מתאים לחללים יותר קטנים ולא מקטין את החדר, כמו גם וילונות הגלילה. וכמובן וילונות חשמליים, שמחוברים למערכת של בית חכם, וניתנים להפעלה מאייפד או אייפון, שיש בו מרכז שליטה על כל המכשירים בבית. היתרון הגדול הוא שאין צורך לגעת בווילון בכל פעם שרוצים לשנות את המיקום וככה הוא פחות מתלכלך".

- ומה הסגנון המועדף היום?

"ההעדפה היא בעיקר למראה טבעי, דמוי פשתן ובדים בסגנון הקלאסי, שמשרים אווירת רוגע. וילונות ארוכים, שמסתירים את הקרניז ואת המסילה החשמלית. והקפלים המוכרים עדיין מבוקשים. הצבעים הפופולאריים הם בעיקר לבן, אוף-ווייט ואפור. מאוד מקובל גם לשלב פסים עם שקיפויות בווילון - פס שקוף ופס אטום, כדי לייצר אפקט מיוחד של האור שנכנס מבחוץ. וכמובן אפשר גם וילון כפול, דו שכבתי, לשליטה על מידת האור בחלל לאורך כל היום. המעצבים שעובדים איתנו מאוד אוהבים את הבדים החצי שקופים".

- ולמה כדי לי לשים לב כשמבקשים לבחור וילון?

"הכי חשוב זו איכות הבד ואופן התחזוקה. לבחור וילון שאפשר לכבס בבית, ולא בניקוי יבש, שהוא מאוד יקר. לבחור בד שלא מתקמט, לא מתכווץ, לא מאבד מהצבע. כזה שיעמוד במבחן הזמן. חברה טובה נותנת אחריות גם על הבדים וגם על המנוע והמערכת החשמלית, לכמה שנים. עבור אדריכלים ומעצבים חשוב מאוד לבחור גם במי שיכול לעמוד במועדי אספקה, לפעמים תוך יום יומיים. במקרה שלנו, אנחנו גם יצרנים של הוילונות, וקל לנו עם אספקה כמעט מיידית. עבור מעצבים מדובר ביתרון נוסף כאשר באותה החברה ניתן לבחור בנוסף לוילונות וגם פריטים כמו כיסויי מיטה, כריות דקורטיביות ומפות, ולייצר בחלל הרמוניה של צבעים וטקסטורות. כשמדובר בווילונות למבני ציבור חשוב לוודא שהמפעל יוכל לספק גם בדים חסיני אש".

באדיבות STG קידום אתרים

  • עוד באותו נושא:
  • וילונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully