וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האימון שיבטל את קלוריות החגים

מאמר אורח

18.9.2014 / 14:57

TRX היא שיטת אימון ממוקדת. השיטה מתאימה בדיוק כדי לקזז את הקלוריות שבהן מילאנו את גופנו בחג. מיקוד באזורים הרגישים להשמנה בגופנו יעשו את העבודה תוך ימים בודדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

כולנו חרדים מארוחות החגים שיוסיפו קילוגרמים מיותרים למשקל גופנו. השומן נוטה להצטבר באזורים רגישים שבהם אנו לוקים. באימון ה-trx החדשני, משתמשים ברצועות אלסטיות ובמשקל הגוף כדי להתמקד ולחזק את האזורים הרופסים בגוף שלנו. מומחי חברת האימון הגופני – "עלית פיטנס" בראשות המאסטר לשיטה, אלעד שהרבני, מסבירים לנו איך נמנע מהשמנה בחג.

שהרבני: "השיטה מצטיינת בכמה יתרונות בולטים. למשל, כל תנועה ושינוי בזווית הרצועות במהלך האימון, עובדת על קבוצת שרירים אחרת. התוצאות מהירות ובולטות לעין. אם החלטנו להתמקד בשרירי הישבן, לדוגמא, מאמן הכושר מסוגל להתאים אימון במיוחד לחלק זה. מתאמנים מדווחים שהם מרגישים את התוצאות תוך ימים ומרוצים מהמראה שלהם במכנסי הג'ינס".

וואו, זה משפט שמעורר מוטיבציה להתאמן.

"ברגע שרצון אחד התממש הלכה למעשה, זה נותן כוח ומרץ לכיבוש יעדים נוספים. המתאמן מתמלא בחשק להמשיך ולהשיג עוד הישגים וחיטוב באימון. יש תחושת ניצחון באימון כמו בחיים".

מה מראים המחקרים בתחום?

"במחקר שנערך לאחרונה, חוקרים ביקשו לברר את השפעות השימוש ברצועות אימון ה-TRX. צוות המחקר בראשות ד"ר סטיוארט מקגיל, מוביל עולמי בתחום הביומכניקה והקינסיולוגיה, השווה תרגילים עם TRX לתרגילים דומים ללא הרצועות בשיטות מסורתיות. החוקר השווה TRX ומכשיר כושר מסורתי, למשל, טבעות התעמלות. המטרה היתה לתרגם כל תרגיל בצורה דומה על ידי עבודה בשני מכשירים שונים. המחקר קבע מפורשות שאימון עם TRX נמצא טוב יותר בהפעלת שרירים ושימוש במשקל הגוף, בהשוואה למכשירים בהם הגוף עובד מול משטח יציב".

מה בדיוק גילו החוקרים?

"החוקרים חיפשו יותר מהפעלת שרירים גרידא. הם התעניינו גם בהשפעה של כל אחת מהשיטות על עמוד השדרה. הרי בעבודה עם משטחים יציבים, בטכניקה המסורתית, הכתפיים לא זזות וטווח התנועה מוגבל. רצועות אימוניות מוסיפות טווח-תנועה ומתווספת התנגדות שעושה שימוש במשקל הגוף. זה בריא יותר ויעיל בהרבה מאשר שימוש במשקולות חיצוניות כמו בחדר הכושר. משקלים כבדים עלולים לא להתאים".

היו עוד מסקנות?

"תרגילי ה-TRX שיפרו באופן בולט את היציבה והכוח הפנימי. האימון שמר על עמוד השידרה. יש שרירים שממש מתווספים לכל אימון עם רצועות אלסטיות. אימון ה-TRX גרם ליציבה משופרת, תמך בשלד ושמר על האיברים הפנימיים".

ומסר ממך לעם ישראל שנמצא רגע לפני ארוחות החג?

"אני מבקש שתיהנו מארוחות החג. אין טעם לחוש תסכול וכעס עצמי לאחר ארוחה מלאה כולל קינוחים. תקפידו לאזן הכל על ידי שגרת אימונים. קיים אצלנו גם אימון לשליטה בדחפים, שמאתגר ומצריך נחישות ומוטיבציה. הרגלים ישנים מגבילים אותנו. לאחר תקופת אימון לא ארוכה ההרגלים החדשים הופכים לטבע שני, והשליטה נהיית קלה יותר. אם זללת פרוסת עוגה שלא התכוונת לזלול, החרטה שתחווה לא באמת קשורה לאותה פרוסת עוגה. הסיבה העמוקה יותר היא שהחלטת משהו ונשברת ולא עמדת באותה החלטה, והתסכול הוא על זה שהיית חלש מול עצמך".

לפרטים נוספים, עלית פיטנס - http://www.elite-f.com/trx

"עלית פיטנס - מאמני כושר אישיים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • כושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully