וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרת משקפיים: איך לעשות זאת מבלי להסתכן?

מאמר אורח

18.9.2014 / 23:57

הדור הבא בהסרת משקפיים: שיטת Z-LASIK ללא שימוש בסכין. למה זו השיטה הכי מתקדמת בעולם? מומחי "אסותא אופטיק" מסבירים

אילוסטרציה. ShutterStock
Shutterstock/ShutterStock

Z-LASIK היא שיטה שכל מי שמתעניין בהסרת משקפיים, מתעניין בה ולומד אודותיה. זו כרגע השיטה המתקדמת ביותר בתחום ניתוחי הלייזר לתיקון הראיה. הדבר הכי חשוב הוא שהשיטה מתבצעת ללא שימוש בסכין. בשיטה זאת נעשה שימוש באנרגיית לייזר בתדירות גבוהה. אלומת הלייזר מתוכננת ליצור חלון טיפולי המותאם אישית לקרנית של המטופל באופן מדויק, בטוח ונטול כאבים. עוצמת הלייזר קטנה פי 100 מאשר בניתוחי לייזר מהדור הראשון.

בהתבסס על נתונים שהתקבלו מ-500 אלף ניתוחים שנעשו בשיטה זו, היא נבחרה למקום הראשון ברמת הבטיחות וברמת הנוחות עליה דיווח המטופל לאחר הניתוח.
שאלנו את מומחי "אסותא אופטיק" אודות השיטה:

מהם יתרונות שיטת Z-LASIK:

"שיטה שמבטיחה החלמה מהירה - התהליך נמשך דקות בודדות עבור כל עין. הזמן בו הלייזר בא במגע עם העין מופחת למינימום (מס' שניות), וזמן ההחלמה קצר משמעותית משיטות אחרות, כאשר מטופלים יכולים לראות היטב תוך מספר שעות. התהליך מתבצע ללא כאבים - השיטה נטולת כאב, עם חזרה מיידית לשגרה. השיטה מתאימה גם לבעלי מספר גבוה - בגלל הדיוק שלה, שיטת ה Z-LASIK מאפשרת תיקון ראייה גם במקרים גבוליים, שכבות הקרנית מופרדות בדיוק חסר תקדים תוך יצירת חלון טיפולי דק במיוחד. גם אם יש לכם מספר גבוה, אבל אתם עדיין רוצים לראות 100%, כרגע זו השיטה שנראית הכי מתאימה".

לפרטים נוספים - http://eyeassuta.com/site/?ref=1766

תהיה תגובה דלקתית לאחר הטיפול?

"אין תגובה דלקתית בעין - עוצמת הלייזר בו נעשה שימוש ב Z-LASIK עדינה יותר וקטנה פי מאה משיטות קודמות, דבר המונע התפתחות של תגובה דלקתית בעין לאחר הניתוח".

זו נחשבת לדרך קלה ובטוחה להסרת משקפיים?

"אם בעבר ניתוח להסרת משקפיים היה כרוך בשימוש בסכין והרתיע את מרכיבי המשקפיים הרי שהטכנולוגיה החדשנית של היום הותירה את סכין הניתוחים מאחור והכניסה את קרן הלייזר הבטוחה והמדויקת אל שולחן הניתוחים בעזרתה יותר מ-90 מיליון איש עברו ממצב של קוצר/רוחק ראיה ותלות במשקפי ראייה, למצב בו הם רואים היטב ולעיתים אפילו יותר טוב מחבריהם שמעולם לא הרכיבו משקפיים".

מי יכול לבצע את הניתוח?

"ניתוח הלייזר להסרת משקפיים מתאים כמעט לכל מרכיב משקפיים מגיל 18 ומעלה, יש לעמוד במספר קריטריונים בכדי לעבור את הניתוח להסרת משקפיים. טרם ההחלטה על הניתוח יש להגיע לבדיקות התאמה ומדידות של העין, הטיפול גם תלוי ביציבות המספר ובעובי הקרנית. הבדיקות נעשות ע"י אופטומטריסט מומחה ולאחר מכן ע"י רופא עיניים מומחה אשר מסביר בדיוק את משמעות הניתוח. ייערך תיאום ציפיות עם המטופל, שיבהיר מה קורה בתהליך ההחלמה וכמובן גם יודע לזהות את אלו שהניתוח אינו מתאים עבורם. בסיום הבדיקות הללו ישנם בין 25%-30% מהפונים שאינם מתאימים לביצוע הניתוח או נותרים בעמדת המתנה".

כיצד מתבצע הניתוח?

"ההליך של ביצוע ניתוח לייזר להסרת משקפיים, למשל במרפאות "אסותא אופטיק", הוא הליך קצר ופשוט שאפילו אינו דורש אשפוז ומבוצע בהרדמה מקומית. הוא אינו כרוך בכאבים ונמשך כשמונה דקות בלבד. מטרת הניתוח היא שינוי מידת הקימור של הקרנית בעיניו של המטופל בכדי שקרני האור יחדרו לעין במיקוד המדויק והאופטימלי לראייה טובה. כלל השיטות להסרת משקפיים מתמקדות בקרנית, שכבת המגן החיצונית של העין, אותה יש לקמר במידה הרצויה. חשוב לבחור במרפאה המחזיקה בציוד המתקדם ביותר אשר בעזרתו ניתן לבצע את הניתוח בשיטת . Z-LASIK בשיטה זו נעשה חתך ע"י קרן לייזר, ולא כפי שהיה בעבר עם סכין, מבצעים הרמה של הקרנית בעזרת לייזר, לאחר מכן מבצעים שיוף עדין של הקרנית ע"י לייזר, ובכך מתקנים את קימור הקרנית לפי הצורך, בסוף התהליך מחזירים את הקרנית למקומה. בשיטת Z-LASIK אין צורך בזמן החלמה ותוך 24 שעות חוזרים לראייה תפקודית. לטכנולוגיית Z-LASIK יש את אישור הFDA- האמריקאי וכן את אישור ה-CE האירופאי".

לפרטים נוספים - http://eyeassuta.com/site/?ref=1766

  • עוד באותו נושא:
  • משקפיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully