וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתלת שיער בשיטה חדשה

מאמר אורח

20.9.2014 / 14:08

טכניקה חדשה של השתלת שיער מאפשרת הוצאת זקיקים בודדים מהעורף והשתלתם באזורי קדמת הראש הגלויים. היתרון הוא משולש: הימנעות מהצלקת שנותרה בשיטה הקודמת, אפשרות להעברת יותר שיער בריא וגם סיכויי הצלחה גבוהים יותר. ד"ר שלום שאלתיאל עם הפרטים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוצאות השיטה החדשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דרך ארוכה עשו הקירחים לאורך ההסטוריה על מנת להתמודד עם אובדן השיער. בימי הביניים נהגו בעלי המעמד הגבוה לפרגן לעצמם פאות מיוחדות, עם קצוות מגולגלים, שהעניקו לאצילים מראה מיוחד. אלה שלא השיגו לעצמם פאות, הסתפקו באותה פעולה שנקראת הלוואה מצד אחד של הראש לצידו השני. עם התקדמות המחקר והרפואה החליפה שיטת ההשתלות את אופנת הפאות, וגם ההשתלות עצמן הלכו והשתפרו. כך הגענו עד לטכניקה החדשה העומדת היום לרשות אלה המעוניינים לכסות את הקרחת שלהם -? FUE ) Follicular Unit Extraction ). מדובר בשיטת השתלה בה לוקחים זקיקי שיער בריאים מהעורף ומשתילים אותם בקדמת הראש. הסלבריטאי המפורסם ביותר שהשמש בשיטה הזו הוא חלוץ מנצ'סטר יונייטד ונבחרת אנגליה בכדורגל, וויין רוני, שהעלים בעזרתה את הקרחת שבקדמת הראש, והשיער שמכסה אותה עכשיו בצפיפות אפילו לא מפריע לו להמשיך ולהבקיע בנגיחות.

שיטה זו מחליפה את השיטה הקודמת, בה נחתכו פיסות עור שלמות, עם השיער, להשתלה במקומות הנדרשים. בשיטה הישנה היתה נותרת צלקת בעורף וזו היתה מונעת מבעליה את האפשרות להתהלך בשיער קצר, כיוון שהצלקת היתה נשארת גלויה לעין ולא נעימה למראה. זה יצר את אפנת שיער העורף הארוך, שנועד להסתיר את הצלקת הבלתי אסתטית. השיטה החדשה מאפשרת הוצאתם מהעורף של זקיקים בודדים, קבוצות של בין שערה אחת לארבע, והשתלתן בקדמת הראש. ד"ר שלום שאלתיאל, הבעלים של קליניקה להשתלת שיער בתל-אביב, המתמחה בשיטה החדשה, מספר על ההבדלים בין השתיים ויתרונותיה של FUE.

"בשיטה הקודמת לא ממש היתה לנו בחירה איזה שיער להעביר לאזור הגלוי", אומר שאלתיאל, "מכיוון שהוצאת אזור שלם על כל השיער שבו, בהכרח גם הביאה לכך שחלק מהשערות לא היו ראויות להשתלה ועברו עם כל האחרות כי פשוט לא היתה ברירה. לכן גם אחוזי ההצלחה היו נמוכים יותר. בטכניקה החדשה אנחנו יכולים לזהות את השערות הבריאות והחזקות, לבחור אותן ולהשתמש בהן כדי למלא את האזור החסר. הרווח בשיטה הזו הוא משולש - גם נמנעים מצלקת באזור ממנו נלקחות השערות, גם אפשר לקחת יותר שערות בריאות וחזקות ולצופף את האזור הגלוי, וגם אחוזי ההצלחה עולים. בינגו".

- אתם עושים הדמיה על המראה הצפוי?

"בהשתלות שיער אין הדמיה, כי זה לא יצליח לדמות את מה שבאמת יקרה. זה שונה מאחד לאחד ותלוי בבריאות השיער, בגודל השטח הגלוי שמבקשים לכסות, בכמות השיער שבכלל ניתן להעביר. אנחנו מראים לפציינט תמונות של טיפולים שנעשו במקרים הדומים לשלו והתוצאות יהיו די דומות. כמובן שיש גם מקרים של שטחים גדולים וגלויים ורק מעט שיער בעורף, ועם נתונים כאלה אנחנו מבהירים לפציינט שהסיכוי לכסות הכל הוא קטן יותר. כל מקרה לגופו".

- ויש הגבלות מי יכול לעבור כזה טיפול, מי לא?

"מכיוון שמדובר בהליך שדורש הרדמה מקומית, ההגבלה דומה לזו של מטופלים אצל רופאי שיניים. כל מי שעבר הרדמה אצל רופא שיניים, אין מניעה שיעבור גם טיפול השתלת שיער עם הרדמה מקומית".

- וכמה זמן נמשך טיפול כזה?

"במרבית המקרים זה מסתיים כבר באותו יום, תוך כמה שעות. יש מקרים בהם נדרש יום נוסף של טיפולים, אבל לא יותר מכך".

- ומי קהל היעד העיקרי של הטיפול הזה?

"לרוב מדובר בצעירים בין גילאי 20 ל-40. אלה גילאים בהם אנשים עדיין לא מעוניינים להתמודד עם קרחת. זה מוריד להם את הביטחון, הם לא אוהבים את המראה של ראש גלוי ומעדיפים טיפול השתלה, במיוחד בשיטה החדשה, על מנת לשפר את איכות החיים שלהם. ככל שהגיל עולה, אנשים פחות מתאמצים להסתיר. אבל בגילאים צעירים זה קריטי וההשתלה היא פיתרון ראוי".

ד"ר שלום שאלתיאל - http://www.drshaltiel.com/%D7%94%D7%A9%D7%AA%D7%9C%D7%AA-%D7%A9%D7%99%D7%A2%D7%A8/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully