וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להוריד משקל, לחטב את הגוף ולשמור עליו

מאמר אורח

28.9.2014 / 17:10

כדי לעמוד במשימה הזו יש לשלב פעילות ספורטיבית מסודרת ולהיצמד לתכנית אכילה נכונה שניתנה לנו על ידי איש מקצוע. פולה רווח,ifbb מיס פיטנס לשנת 2014, עם סדרת טיפים להורדה במשקל דווקא בחודש של החגים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

שנה טובה. אנחנו נכנסים לחודש של חגים ולצד אלה ששמחים לקראת החודש המיוחד הזה, יש גם את אלה שעבורם זהו חודש מסויט של ארוחות בלתי פוסקות, שסופן עליה במשקל וקילוגרמים שלעיתים ייסחבו אתנו כל השנה. מאמנת הכושר הפולה רווח, מכירה את הבעיות האלה. הן מופיעות אצל המתאמנים שלה אחרי החגים והיא מדריכה אותם לא רק איך לאבד את הקילוגרמים המיותרים, אלא גם איך לשמור על המשקל ואפילו לחטב את הגוף. "הסוד הוא לשלב פעילות ספורטיבית ותזונה נכונה", אומרת רווח, "כי לא מספיק רק להוריד במשקל, צריך גם לדעת איך לעשות את זה, בצורה מקצועית, עם ליווי, עם השגחה ועם הנחיות צמודות, שיביאו לתוצאה הרצויה שגם תישמר לאורך זמן".

- הדעה הרווחת היא שכדי להוריד משקל מספיק לעשות דיאטה. לא ככה?

"זה נכון שתשעים אחוז מהתוצאה על המשקל מתחילה מדיאטה, כי ספורט לבד לא יספיק. אבל תפריט נכון ועבודה נכונה זו הנוסחה המושלמת להשגת המטרה. כי מצד אחד אפשר לפגוש בחדרי הכושר כל כך הרבה אנשים שעושים קילומטרים על ההליכון ולא ממש מורידים, או כאלה שמתרכזים בתחום צר של עבודה עם משקולות ומוצאים את עצמם מוסיפים משקל בעיקר במסת השריר אך רקמות השומן הבעייתיות לא מצטמצמות. הגישה הנכונה לטפל במשקל עודף היא קודם כל איזון. תפריט נכון צריך להיות מורכב בצורה מאוזנת מפחמימות, חלבונים ושומנים ובמקביל יש לבצע פעילות גופנית הכוללת פעילות אירובית ופעילות בחדר כושר הכוללת עבודה עם משקלים. כל זה אמור להיות מפוקח בידי מלווה מקצועי, הפעילות הגופנית אמורה להיות בליווי מאמן כושר וכמו כן התזונה אמורה להיות מפוקחת ע"י בעל מקצוע. בעלי מקצוע אילו בודקים כל הזמן את היחסים בגוף בין מסת שריר לשומן, ומנווטים בהתאם את תפריט התזונה והעבודה הגופנית.

במרבית המקרים, אנשים שמתחילים לצרוך תפריט דיאטטי, מורידים בהתחלה הרבה ואז מגיעים לשלב שהירידה במשקל נעצרת. משום מה הם חושבים שמשהו לא בסדר, ולפעמים הם נשברים ומפסיקים את התהליך, כאשר מה שקורה בפועל זה שאמנם המשקל לא משתנה, אבל זה מכיוון שהגוף מתחיל לייצר מאסת שריר וזה מתבטא במשקל, כשבמקביל הוא ממשיך לאבד ולשרוף שומנים ולכן זה מבלבל. כמו כן, יש להיות כל הזמן על ה"יד על הדופק" ולהבין שהגוף משתנה מיום ליום כשתוכנית העבודה היא נכונה ולכן יש לחדש על בסיס קבוע את תוכנית האימונים והתזונה על פי השינויים. יש לזכור שהתוכנית שניתנה היא ניתנה לגוף שהיה לנו, אחרי חודשיים כבר יהיה לנו "גוף אחר" ועל כן הוא גם ידרוש תוכנית אחרת.

פולה רווח היא סמל למקצוענות בתחום. היא זכתה השנה בתואר "מיס פיטנס", שנערכה בענף הבודי בילדינג ifbb במכון ווינגייט. היא מאמנת אישית במכון הסווט סטאר באשדוד וכמו כן, מורה לאירובי, היפ-הופ ועיצוב הגוף. קטגוריית הפיטנס בה זכתה דרשה ממנה לא רק להציג גוף חטוב, אלא גם לבצע מופע ראווה של אקרובטיקה, ריקוד וגמישות. למרות הידע הרב והמקצוענות, כדי להצליח בתחרות הזו נעזרה רווח בשני מאמנים אישיים, והם שתמכו בה עד שהשיגה את המטרה. זה רק חיזק אצלה את הגישה שכדי לעמוד במשימות מסוג כזה דרוש ליווי, על אחת כמה וכמה למי שאינו מקצוען.

- ליווי כזה זה לא משהו שמאמן חדר כושר יכול לעשות?

"מאמן חדר כושר זה ליווי מצויין, אבל זה לא מספיק. הוא יכול לעבוד עם כל אחד בתחום של הפעילות הגופנית אבל מרבית מאמני הכושר הם לא תזונאים. מי שהציב לעצמו משימה להוריד משקל, לחטב גוף ולשמור על ההישג הזה, מוכרח לשלב גם תזונה נכונה כחלק מההרגלים שלו. חשוב להבין שללא שינוי בתזונה, השינויים יהיו מזעריים. אז במידה ומכון הכושר הקרוב לביתך לא נותן תפריט תזונה כחלק מובנה של תוכנית האימונים, אני מציעה לקחת אחריות ולקבל תפריט באופן פרטי.

- נשמע כמו תהליך שדורש הרבה משמעת.

"מי שרוצה לרזות באמת, בצורה מקצועית, חייב להתייחס ברצינות לתהליך הזה. לפנות לעצמו זמן גם לפעילות ספורטיבית וגם לתזונה הנכונה. כי צריך גם לפנות זמן כדי ללכת לסופר ולקנות את מה שצריך כדי לאכול. כאן לא ממציאים דיאטה אינטואיטיבית. כאן נכנסים לסדר יום של ארוחות מסודרות עם תפריט מתוכנן והקדשת זמן לפעילות ספורטיבית. ההקפדה על הארוחות אומרת שגם כאשר הולכים לעבודה לוקחים בתיק את מה שצריך ולא מנשנשים משהו במזנון של המשרד. ואם זה יום עמוס במיוחד, שקשה להכין הכל, אז להצטייד מראש בשייקים ואם צריך גם בצידנית.

במקביל להקדיש זמן גם לפעילות הספורטיבית. הזמן שאמליץ להקדיש לפעילות הגופנית ישתנה מאדם לאדם וישתנה בהתאם למטרות ולפרק הזמן שיש ברשותו כדי להגיע ליעד. אבל בגדול, למי שסובל מעודף משקל ושוקל להתחיל, ניתן גם להתחיל מפעילות מינימלית של שלוש ארבעה פעמים בשבוע, 20 דקות עד חצי שעה ביום בתור התחלה. הספורט והתזונה הם תאומים בתהליך הזה. אי אפשר לוותר על אחד מהם. אנחנו לא מחפשים להשיג מדליה אולימפית רק ירידה במשקל, חיטוב הגוף ושמירה עליו. עד שנגיע למצב מאוזן שבו התפריט הוא כבר לא דיאטתי, אל תפריט בריא ונכון שיכלול את מה שהגוף שלנו צריך מבלי שיגרום לעליה במשקל, אלא ישמור לנו על איזון".

מידע נוסף על החוגים והסדנאות שפולה מעבירה ניתן למצוא באתר www.123studio.co.il או דרך מועדון הסווט סטאר באשדוד.

ניתן לפנות לפולה עם כל שאלה, 24 שעות ביממה, דרך פורום אירובי ארצי שהיא מנהלת

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully