וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרימה בלרינה בונה לכם עצם

מאמר אורח

6.10.2014 / 8:33

שילוב של טכניקות מחול ואימוני כושר הפכו לשיטת אימון בונה עצם - אוסטיאו-פיט, המיועדת לא רק לקהל היעד האוטומטי בגיל השלישי, אלא גם לצעירים, שכבר הבינו שבדומה לעבודה המחזקת את השריר, נדרשים גם אימונים לחיזוק העצם. ליאת בורובסקי, מאמנת כושר, מסבירה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליאת בורובסקי מדגימה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המודעות לתחזוקת הגוף היא אחד מסימני ההיכר של הדור החדש, המכיר בלקיחת האחריות על גופו, החל מהאוכל הנכנס לתוכו, ועד לפעילות הגופנית הדרושה לתחזוקה השוטפת שלו. כולנו כבר מכירים בחשיבות של מכוני הכושר ושיטות האימון השונות לבניית מסת שריר והקטנת רקמות שומן. אלא שלא רק השרירים, מתברר, זקוקים לטיפוח ואימון על מנת להתחזק, אלא גם העצמות. התעמלות בונה עצם הפכה בשנים האחרונות לאחד מכלי הטיפול החשובים בתופעת האוסטיאופרוזיס - דלדול צפיפות העצם - ונחשבה כמעט בלעדית לתחום עיסוק של מבוגרים, ובעיקר נשים. ליאת בורובסקי, מאמנת כושר ומורה למחול, בנתה שיטת אימון מיוחדת לחיזוק ובניה של העצם - "אוסטיאו-פיט, דינמי" המיועדת לכל הגילאים, אבל מתרכזת בעיקר בעבודה עם גילאים צעירים.

"למרות השם שיצא להתעמלות בונה עצם כתחום המיועד למבוגרים", אומרת בורובסקי, "ישנה חשיבות גדולה לחיזוק העצמות גם בגילאים צעירים יותר. האימון לא רק בונה עצם, הוא גם מחזק ומצופף אותה, עוזר בבלימת זעזועים ואפילו מלמד את המשתתפים כיצד ליפול נכון. אם חיזוק השריר תלוי בעומס שמופעל עליו, חיזוק העצם הוא תוצאה ישירה של המשקל המועמס עליה. רק לשם דוגמא, עמידה על רגל אחת מעמיסה עליה את כל משקל הגוף, וההתנגדות של העצם היא זו שבונה אותה ומחזקת אותה. בניגוד לאימוני המבוגרים, האימונים הללו הם קצביים יותר, מהירים יותר, משלבים יותר מאמץ ויותר חזרות ומגבירים את הפעילות הגופנית ואת הדופק. העבודה מחטבת את הגוף, מחזקת את האגן ואת הסוגרים, היא טובה לנשים לפני ואחרי לידה והיא תסייע להן גם במהלך הלידה".

- ומה מחבר מורה למחול לאימוני כושר ובניה של שיטת אימון לבניית עצם?

"מי שמכיר אימונים של מחול יודע שדווקא באלמנטים של בלט קלאסי יש תנועות שתורמות מאוד לבניית עצם. זו לא רק העמידה על רגל אחת, אלא אפילו העמידה על קצות האצבעות, שדורשת מהגוף ריכוז, סיבולת, גמישות, וגם מייצרת לחץ ומעמיסה משקל על העצמות, בצורה שעוזרת לבנות אותם. השיטה שבניתי, האוסטיאו-פיט הדינמי, משלבת באימון את התנועות מהבלט ויחד עם שאר האלמנטים מתחום הכושר עזורת לדחוס משקל על העצמות. היא גם מחטבת יותר מכל שיטה אחרת, כמו אירובי או פילאטיס, מחזקת את הברכיים, הגב התחתון וקרקעית האגן. החיבור למחול הוא משהו שלא היה כאן קודם. היא יכולה לתרום להחלמה מפריצות דיסק, מניתוחים, היא עוזרת להתגבר על שחיקת סחוס ומקלה על בעיות כתפיים. השיטה מתאימה גם לגברים וגם לנשים".

- אז אפשר לראות בשיעורים שלך גברים בתנועות בלט מול מראות?

"בהחלט. זה לא כזה קל לעמוד על רגל אחת, להזדקף על קצות האצבעות ואפילו לעשות פלייה קטן. גברים רבים יעידו שזה לא קל".

- וכמה שיעורים כאלה צריך לקחת כדי להתאושש מכאבי גב או פציעה?

"תלוי בחומרה של המצב וכמובן בגיל. צעירים יכולים להרגיש הרבה יותר טוב כבר אחרי חמישה או שישה אימונים. אצל מבוגרים יותר כבר מדובר בתחזוקה שוטפת של הגוף ואצלם רצוי להתמיד בפעילות כדי להימנע מכאבים ובעיות. אימון חייב להפוך להרגל וחלק מאורח החיים. עבודה על העצם תבנה אותה, כמו שהעדר עבודה תדלדל אותה. זה בדיוק כמו בשרירים".

תרגיל לדוגמא - לשכב במנך על הגב ידיים לצדי הגוף פופיק אסוף,סנטר קדימה ויש לכופף ברכיים בזווית של תשעים מעלות ולמתוח כפות רגליים בפלקס (אפשר ורצוי לשלב בתרגיל ולהוסיף כדור אוברבול אותו נלחץ בין הירכיים\שוקיים או קרסוליים תוך כדי). הצעד הבא הוא ליישר את הרגליים קדימה מטה ככל שניתן מבלי לגעת בריצפה.יש לבצע כשלושה סטים של שש-עשרה חזרות .התרגיל עובד בצורה מצויינת על חיזוק האגן חיטוב הירכיים ובטן תחתונה.

המידע באדיבות ליאת בורובסקי - https://www.facebook.com/liat.borovsky?fref=ts

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • כושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully