פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      איך להיפטר מהקילוגרמים של החגים

      מכל המאכלים שאתם אוהבים לאכול, היצמדו רק לבריאים והמזינים. אתם ממילא אוהבים אותם. וגם - שימו על עצמכם טרנינג ורדו לרחוב. אין מצב שתחזרו הביתה מבלי ללכת לפחות 20 דקות. שירה וסרמן, היא "חצי שירה", עם טיפים מתחשבים וקלים לביצוע להורדה במשקל

      צום יום כיפור (ShutterStock)
      ShutterStock

      אמר כבר יהודי חכם שאם יום הכיפורים היה יוצא בדיוק אחרי ראש השנה, לא היתה לנו בעיה לצום. ככה זה בחודש החגים היהודי, שמורכב בעיקר מארוחות חגיגיות ומחייבות, מאכלים טעימים ויוצאי דופן, דודות שמכריחות לטעום מכל תבשיל ואמא שמכינה בדיוק את מה שאנחנו אוהבים. איך אפשר לעמוד מול כל הפיתויים האלה, מבלי לסיים את החגים הללו עם שניים שלושה קילוגרמים שלא היו עלינו לפני כניסת השנה. שירה וסרמן, שהורידה ממשקלה 71 קילוגרם, בעקבותיהם יצאה עם תכנית ההרזיה שלה "חצי שירה, היא מנחת קבוצות להרזיה והטיפים שלה להורדת תוספת החגים שמתיישבת עלינו, מתייחסים בעיקר לימים שאחרי החגים. "התופעה של מי שנשברים בחגים היא מוכרת", אומרת וסרמן, "ולכן אני אתמקד בסדרה של טיפים קלים לביצוע, שאיתם נתחיל אחרי החגים וככה נוכל לחזור מהר יותר למסלול".

      - לבנות תכנית - מבלי שאמרנו עדיין מה תהיה התכנית, ומה היא תכלול, קודם כל לתכנן. יכול להיות שלא נעמוד בכל מה שתכננו, אבל בחלק נעמוד? כבר טוב. בלי תכנית לא יקרה כלום. אין דיאטה ספונטאנית, לפי מה שלא יתחשק לי לאכול באותו רגע, או על מה אני אוותר מחר.

      - לבחור על מה אנחנו מוותרים - לא לתת לאחרים לקבוע לנו על מה מתוך התפריט אנחנו מוותרים. כי אם אחרים יקבעו לנו, נרגיש מוגבלים וחסרי שליטה ויהיה בנו כעס. אנחנו צריכים לבחור מראש על מה אנחנו מוותרים ולעמוד בזה. אפשר לוותר על מאכל מסויים, ואפשר גם לא לוותר עליו אבל לוותר על הכמות שרצינו ממנו ולחתוך אותה בצורה משמעותית.

      - מה אני אוהבת לאכול - לעשות רשימה של כל המאכלים שאנחנו אוהבים לאכול. בטוח שנמצא ברשימה גם דברים שהם בריאים, מזינים ולא משמינים. את המאכלים האלה אנחנו יכולים להמשיך לאכול ולהתמקד בהם. זיכרו, אנחנו אוהבים אותם. נניח שאני אוהבת לחם מלא, ואני יושבת במסעדה ומזמינה לי סלט, כי אני אוהבת סלט, במיוחד כשמישהו אחר חותך לי אותו. אז זה בדיוק מה שאני אעשה. אוכל סלט עם לחם מלא.

      - מה הכי קל לי להכין - מתוך הרשימה של המאכלים שאני אוהבת, לערוך רשימה מצומצמת של מה הכי קל לי להכין. אם נניח קשה לי להכין סלט ולחתוך את כל הירקות, אבל אני אוהבת ירקות, אז אני אקנה ירקות מיני ואוכל אותם.
      - אין טיפול לאכילה רגשית - כולנו מתנסים באכילה רגשית, לא רק השמנים. הרי גם אם מישהו יחמיא לי על המראה, מרוב כיף אני יכולה לחטוף משהו ולהגיד "אני נראית כל כך טוב, מותר לי לאכול את זה". גם זו אכילה רגשית, כי היא באה בעקבות מחמאה שהפעילה אצלי רגש ואז - הופ, יד לאוכל ואוכל לפה. מה עושים? להיות מודעים לאכילה רגשית. זו האכילה שמגיעה בעקבות תחושת "בא לי". כשמגיעה התחושה הזו אפשר להיכנע לה ולאכול חבילת שוקולד ואפשר לנצח אותה ולאכול רק שורה אחת, או שתי קוביות.

      - שימו על עצמכם טרנינג וסניקרס וצאו לרחוב - זו שיטה מעולה ליציאה להליכה ספורטיבית. גם אם לא בא לכם עכשיו על שעה של הליכה, פשוט שימו על עצמכם טרניג, תנעלו נעלי ספורט ותוציאו את עצמכם לרחוב.זה קל. עכשיו, גם אם אין לכם חשק לספורט, הרי כבר התלבשתם וירדתם למטה. מה, לא תעשו לפחות סיבוב מסביב לבלוק? ברור שתעשו ובדרך כלל זה גם יהיה יותר. ואפילו אם תלכו רק 20 דקות ולא שעה, הנה עשיתם משהו.

      - גם רזים חושבים על אוכל - בדרך כלל אנשים בעלי עודף משקל חשים נקיפות מצפון מכך שהם חושבים על אוכל. טעות ! כולם חושבים על אוכל. גם רזים. מה יש היום לצהריים? מה נאכל הערב בחתונה? לאיזה מסעדה נלך, ומה נזמין? אלה מחשבות רגילות גם של אנשים רזים. אתם לא יוצאי דופן. מותר לחשוב מה נאכל לארוחת הערב ומה נכין לעצמנו למחר. זה בסדר.

      שירה וסרמן, חצי שירה - http://goo.gl/7xPZyc