וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונת קפה כהגשמת חלום וסמל סטטוס

מאמר אורח

6.10.2014 / 9:54

קפה הוא לא רק משקה, יש לו גם תפקיד חברתי. הוא מחבר בין אנשים, מושיב אותם יחד, משדר איכות, יוקרה וטעם טוב. אלון ביליה, היבואן של מכונות הקפה "מליטה", מנתח את מקומו של הקפה בחברה הישראלית ומנסה לברר מדוע חשוב לנו להניח מכונה כזו על השיש שבמטבח הפרטי שלנו

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

"ניפגש על כוס קפה", "תעלה אלי לקפה", "בוא נשתה קפה ביחד" - כל המשפטים האלה, שאנחנו מכירים מחיי היומיום, מעידים שלא מדובר רק במשקה, אלא יש כאן משהו יותר מהקפה עצמו. מדובר בחוויה חברתית, או רעיון, שהוא הרבה מעבר למשקה. אנשים לא חוסכים על הקפה שלהם. הם מוכנים לשלם הרבה על כוס קפה, במיוחד אם היא איכותית. הם יישבו שעה על כוס קפה, והמפגש הזה ישמש מסגרת לפגישה חברתית, עסקית או רומנטית.

הקפה יהיה רק תפאורה למפגש, אבל אנשים רוצים שהתפאורה הזו תהיה בעלת משמעות וערך ותשקף את החשיבות שהם מקנים לפגישה. לקפה יש, אם כן, גם תפקיד חברתי. ולמרות שהסטיגמה שנדבקה לתושבי הבועה התל אביבית בדמות "יושבי בתי הקפה", זה בדיוק מה שקורה גם בפריפריה. גם שם יושבים בבתי קפה. "ארומה", "גרג", קפה-קפה", על מאות הסניפים שלהם, המפוזרים בכל רחבי הארץ, רק מוכיחים שכולם רוצים קפה עם שם טוב וארומה של איכות ויוקרה.

ואם זו הגישה של הישראלים לקפה, שהפך במקביל גם לאחד מסמלי העליה ברמת החיים, ולעוד אחת מהאינדיקציות שאנחנו לגמרי כמו בחו"ל, זה רק טבעי שכמו מערכות הקולנוע הביתיות שהכניסו לסלון את הוליווד, ככה טרנד מכונות הקפה מאפשר לישראלי שאוהב קפה, להכניס אליו הביתה את היכולת לייצר משקה שיהיה איכותי לפחות, אם לא יותר, מהמשקה אותו הוא לוגם בבית הקפה. על הצורך הזה עונות מכונות הקפה הביתיות, שהופכות לאחרונה גם לפריט יוקרתי ונחשק על כל שיש במטבח, וגם לצורה מסויימת של הגשמת חלום, בדמות גאדג'ט מקצועי, שיכול לספק משקה איכותי.

אלון ביליה, הבעלים של חברת "קדמה קפה", יבואן של מכונות קפה מגרמניה, בהן "מליטה", מספר על התשוקה הזו של הישראלים לקפה ולמה דחוף להם להכין אותו לבד, בבית.
"אחד הדברים שהכי הדהימו אותי", מספר ביליה, "זה שחלק מהאנשים שבאו לקנות מכונת קפה ביתית, כששאלתי אותם איזה קפה הם אוהבים, ענו לי שהם בכלל לא שותים קפה. שהם רוצים את המכונה כדי לשפר את יכולות האירוח שלהם וגם כדי להגשים לעצמם איזה חלום. שבמובן מסויים מכונת הקפה היא סמל סטטוס. הבנתי שאנחנו לא מתעסקים כאן רק עם קפה, אלא גם עם איכות חיים. יש לי מכונת קפה משמע הגעתי למשהו בחיים. כי המכונות האלה יכולות להגיע גם לחמשת-אלפים שקלים. זה אומר משהו על התחביב הזה וגם על החשיבות החברתית שלו, וזה עוד לפני שהגענו לקפה עצמו".

- הנה הגענו לקפה עצמו. בסופו של דבר רוב רוכשי המכונות הם פריקים של קפה.

"אנשים אוהבים קפה ויש גם את הפריקים, שיש להם פורומים עם דיונים מקצועיים על איכות המכונות וטיב הקפה. אבל מרבית הרוכשים הם עדיין אלה שרוצים את כוס הקפה המהיר שלהם בבוקר, שאפשר לייצר אותו בזמן מועט מבלי לפגוע באיכות, לשים בכוס ולקחת לאוטו, בדרך לעבודה. מכונות עם שיטת הקפסולות נותנות מענה למהירות הזו, בעיקר בבוקר, שהוא זמן עמוס בכל מיני מטלות. מליטה עונה בדיוק על הצורך הזה - מהירות ההכנה היא שתי דקות מרגע ההדלקה, אין צורך לנקות כי המכונה מנקה את עצמה וגם האיכות טובה. כל זה בשליש מחיר מקפסולה. אלה גם האנשים שחשובה להם האפשרות להניח על המכונה כוס גבוהה יותר, טרמית, שתכיל יותר קפה. מליטה מאפשרת להם להניח כוס בגובה 15 סנטימטר. הם רוצים מכונה פרקטית, שעושה את העבודה מהר ולא משאירה הרבה לכלוך".

- עכשיו הגענו לקצף. כאן ממש אין פשרות אצל אוהבי האיכות.

"מרבית האנשים אוהבים את הקפה. אלה שמעדיפים להוסיף לו חלב, חלקם רוצים רק להוסיף אותו, אחרים פשוט לחמם אותו - ואז אפשר מכונה עם סטימר - ויש את אלה שההקצפה חשובה להם וכאן אנחנו מוסיפים להם מכשיר הקצפה מקצועי, שיעמוד לצד המכונה ויספק את הצורך המיוחד הזה, מבלי להפוך את המכונה עצמה לגדולה יותר ומגושמת. ייש מכונות שבמגע אחד מכינות קפה ומקציפות חלב, אבל השילוב של שני הדברים במכונה אחת מזרז את הבלאי שלה, מכונה בלי הקצפה מאריכה חיים".

- והנה הגענו גם לעיצוב, שהוא לא פחות חשוב בפריט יוקרה מהסוג הזה.

"מכיוון שהמכונה עומדת על השיש, והמטבח היום הוא חלל מאוד חשוב ומעוצב בבית, יש דגש גדול על העיצוב, שיתאים לשאר הגאדג'טים שעומדים על השיש. אני רואה את זה כשמגיע זוג והאישה שואלת - מה בדיוק אתה עומד לשים לי על השיש. לכן המכונה היא צרה, שלא תתפוס הרבה מקום, כי במטבח הגודל הוא אקוטי, והיא גם יפה".

- נשארנו עם שתי שאלות לא פחות חשובות בגאדג'ט ביתי - התחזוקה והאחריות.

"ברור שנרצה לבחור מכונה שגם תהיה קלה לתפעול ותעשה עבודה מהירה, וגם שלא תצריך פעולות נקיון שוטפות שיגזלו זמן. המליטה מנקה את עצמה לבד אחרי כל הכנה ופעם בשבועיים דורשת נקיון יותר יסודי, של כמה דקות. לגבי האחריות - חברה רצינית נותנת לפחות אחריות לשנה, עם אפשרות להארכה. ב"קדמה קפה" אנחנו מאפשרים גם לעשות מנוי לקניית פולים, מוצרי נקיון לכל תקופת האחריות ומשלוחים חינם".

לפרטים נוספים -
http://www.espresso-center.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • קפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully