וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך עיצוב המשרד משפיע על הלקוחות והעובדים?

מאמר אורח

7.10.2014 / 21:49

במשרד מעוצב ייסגרו יותר עסקאות, העובדים ישמחו להישאר בו שעות נוספות, והשורה התחתונה של העסק תהיה רווחית ומועילה יותר. ליעד יוסף, מעצב פנים ומרצה במכללת קווים, על חשיבות עיצוב חלל העבודה, כחלק מהחשיבה העסקית

עובדים על פרויקט. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

עיצוב משרדים וחללי עבודה הוא חלק בלתי נפרד מתפיסת העולם העסקית של חברות וארגונים, המציבים את עצמם בשורה הראשונה של עולם העסקים. "כמו שיש לחברה חזון, מטרות, עיצוב של המוצר שאותו הם מוכרים או תודעה של השרות אותו הם מעניקים, כך אמורים ראשי החברה להתייחס גם לעיצוב חלל העבודה של העסק", אומר ליעד יוסף, מעצב פנים, ומרצה במכללת קווים. "זה אמור להתחיל כבר בדלפק הקבלה או חלל ההמתנה ולעבור כחוט השני דרך כל חלקי המבנה, כולל המטבחון והשירותים. עוד לפני שדיברנו על אופי העיצוב, עצם העובדה שהושקעה במקום תשומת לב ומחשבה, כבר מעניקה ללקוחות תחושה שהם נכנסו למקום רציני. מחקרים מראים שבמשרד מעוצב ומושקע ייסגרו יותר עסקאות. גם כאן עובד חוק הרושם הראשוני, שלוקח בערך 15 שניות, והוא משפיע על תת המודע של הלקוח כבר בכניסה - כאן אני יכול לשים את הכסף שלי מבלי לחשוש, המקום נראה רציני".

אבל תשומת הלב של יוסף לא נתונה רק ללקוחות. "העובדים הם אלה ששוהים בחלל הזה הכי הרבה שעות, "הוא אומר, "ולכן יש להביא בחשבון בעיקר את הצרכים שלהם. ההנהלה רוצה עובדים שטוב להם, שנעים להם לבוא לעבודה, שהשהות במקום העבודה לא מעיקה עליהם, ושיהיה להם כיף גם להישאר בו מעבר לשעות הרגילות, אם צריך. והנה השגנו שתי מטרות - עובדים בעלי מוטיבציה שנהנים לעבוד, ולקוחות שמתרשמים לטובה וסוגרים עסקאות. כל מנכ"ל היה חותם על שורה תחתונה כזו".

- הגענו לשאלת המפתח: חלל סגור או פתוח?

"החיסרון של חלל סגור הוא שכל אחד ירצה חלון במשרד שלו ואפילו שיהיה קטן. זה יעבוד רק במשרדים שבהיקף המבנה ולכן חלל פתוח הוא במקרים רבים עדיף וגם מנצל את התאורה שמגיעה מבחוץ. הפשרה היא חלל שמחולק בעזרת מחיצות ופתחים, שישאירו פרטיות לכל עובד, כך שהמחשב האישי של כל אחד פונה רק אליו וההפרדה היא בעזרת מחיצות בגובה של 1.40 מ. מחיצות שמאפשרות קשר עין בין העובדים גם כאשר הם יושבים ויכולים לראות מי נמצא מולם. בחדרי הישיבות, לעומת זאת, צריך לשים דגש על ניתוק משאר חלקי המשרד, אקוסטיקה טובה ללא הפרעות ודגש על כיסאות נוחים, שיאפשרו ישיבות ארוכות. בכל מקום לשים דגש על הנדסת אנוש. מדובר בעובדים ואנחנו רוצים להפוך את השהות שלהם בעבודה לנוחה ונעימה, וכך גם ליצרנית ומועילה".

- סוגי תאורה?

"בשום אופן בלי תאורה פלורסנטית. האורות המרצדים האלה מעייפים. אופן הפיזור של הקרניים שלהם משאיר מקומות מוצללים וכל מה שמתחת לקו העיניים לא מקבל תאורה נכונה. תאורת לד מפזרת נכון יותר את האור, הופכת אותו לרך יותר והיא נעימה יותר לעיניים".

- איך מחברים את המוצר לעיצוב חלל העבודה?

"בעיצוב של בתים פרטיים המעצב יכול להביא את עצמו לידי ביטוי, כמעט בחופשיות. בחללי עבודה העיצוב אמור להיות פונקציונאלי ועם מסר ולכן על ההנהלה לשאול את עצמה מה היא רוצה להשיג בעזרת העיצוב ולרתום את המעצב לכיוונים הללו. בכניסה למשרדי מיקרוסופט יש שפע של טכנולוגיה, שמעידה על המקום שאליו אתה נכנס. במשרדים של עיתון הקירות מכוסים בכרזות של גיליונות חשובים וכותרות זכורות. הצבעים של הלוגו מהדהדים בכל מקום ואפילו עיצוב הריהוט מזכיר את צורת הפונט העגולה של האותיות. יש כאן הרבה מקום למעצב להשתעשע, במסגרת ההנחיות שהוא מקבל. עיצוב שמדגיש את האופי של החברה, את מטרותיה, ואת המוצר שהיא מציעה, נותן לעובדים תחושה של שייכות ושל גאוות יחידה. עובדים זה משאב שהנהלה רוצה לשמור עליו, במיוחד בתקופה של משכורות נמוכות, ולכן עיצוב שמשרת גם את העובדים, זו השקעה משתלמת, שתבוא לידי ביטוי גם בשורה הרווחית של החברה".

ליעד יוסף, מעצב פנים - http://www.liadyosef.co.il/

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully