וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך נשפר את חיינו כבר ממחר? אילנה כספוב מסבירה

מאמר אורח

7.10.2014 / 22:26

אנשים מצליחים בודקים מדי יום מה הם רוצים לשנות או לשפר ומציבים מטרות: ליצור זוגיות, לפתח קריירה חדשה, לשנות אורח חיים, לטפח יחסים עם אנשים חשובים. אנחנו מוצאים את עצמנו עם רצון לשינוי, אז מה עוצר בעדנו?

בחורה מחייכת. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

אם אתם מרגישים תקועים בתחום כלשהו בחייכם ואתם מתקשים להתחיל בשינוי. מה אפשר לעשות? להלן מספר טיפים שיכולות לגרום לניצוץ.

תענו לשאלה "מדוע אתם רוצים שינוי"? אתם לא חייבים באופן מוחלט לעשות דבר כלשהו, ההחלטה תמיד בידכם. ובכל בן-אדם קיימת מוטיבציה מספקת. למשל כל יום אתם אומרים לעצמכם, שאתם חייבים לרזות ולהתחיל בפעילות גופנית, אבל שנים לא עשיתם שום דבר בנדון. אז במקום "המנטרה" הקבועה: "אני חייב/ת כבר לרזות", תשאלו את עצמכם: "מדוע אני רוצה לרזות?". ואז תרשמו את התשובות האפשריות:

"אני אהיה בריא/ה יותר, קליל/ה יותר ואוכל לעשות ספורט", "אכנס לג'ינס משנים עברו, וארגיש כמו פעם חתיך/ה ובטוח/ה בעצמי". תרשמו לעצמכם כמה תשובות לשאלה "מדוע אני רוצה שינוי?", חזרו עליהם ותרגישו כמה כוח ומוטיבציה נותנות לכם התשובות שלכם.

- תתחילו בצעדים קטנים. בזכות חשיבה על פעולה קטנה לתחילת המשימה ,נראית המשימה אפשרית לביצוע. הפתגם הסיני אומר ש"גם מסע בן אלף מיליון מתחיל בצעד אחד ויחיד". אתם מתקשים לדמיין את סוף המסע, אך יכולים לצאת להתחלות קטנות והצעד מוביל לצעד נוסף, ועוד אחד ולפני שתבחינו בכך, תגיעו לסוף המסע.

אתם חולמים על קריירה חדשה או מקצוע אחר וזה נראה לכם חלום שלא ניתן להגשמה? אתם אוהבים לעבוד עם אנשים , אבל כל יום יושבים במשרד מול מחשב וחושבים כמה אתם אומללים ומשועממים? אפשר להתחיל בכך שתבדקו היכן מתקיימים קורסים או השתלמויות המתאימים ומעניינים אתכם.

- דמיינו בכמה דרכים כיצד אתם ניגשים לבעיה שלכם. לפעמים אנחנו משוכנעים כי קיימת דרך אחת בלבד להגיע ליעדנו, ואז אנו הופכים אובססיביים לגבי כל המכשולים שמונעים להגיע לשם. במקרים רבים קיימות דרכים רבות לפתרון בעיה, נעימות יותר, פשוט קלות יותר מהדרך שבחרנו. אתם מחפשים זוגיות חדשה וחושבים שרק אינטרנט הוא הדרך שלכם. ואז אתם כל יום מבלים במחשב, יוצאים לאין-סוף בליינד-דייטים ומתאכזבים ומגיעים למסקנות הזויות, ש"כל הגברים אותו דבר" או "שכל הנשים בעייתיות". ואולי פשוט צאו לחברים מהמרכז או מהדרום, או תשאלו בעבודה, תרשמו לחוג או תצאו למקום בילוי ותכירו בצורה טבעית וכייפת.

- תתמקדו בפעולות. הסוד הוא לנקוט פעולה, לא רק להחליט. למשל מזמן החלטתם שאתם רוצים לפנות יותר פנאי לטובת המשפחה, ועד לרגע זה החלטה זו נשארה בגדר של החלטה. עקפו את ההחלטה שתשנה את חייכם: "אני מתכוון/ת ליצור סדר עדיפויות חדש בחיי ולהתמקד במשפחה במקום בעבודה". במקום זאת תתמקדו בשיחות קצרות וענייניות עם כל אחד מבני המשפחה פעם ביום וביציאה משפחתית לפחות פעם בשבוע למקום פנאי או בילוי. בחרו משהו שאתם ממש מסוגלים לשמוע או לראות את עצמכם עושים, לא משהו שנשאר במונחים בלבד. אפשרו לעצמכם להתמקד בהתנהגות, וההחלטות תגענה.

- צאו מתוך הנחה שלכל בעיה יש פתרון אפשרי. כן, אתם חייבים להבין, שכל בעיה אפשר לפתור בצורה זו או אחרת. אולי בשביל זה צריך להגביר את המאמצים או להרחיב את החיפושים אחר אמצעים, עליכם לשמור על ראש פתוח. אם תחשבו שיש פתרון, תרגישו מוטיבציה להמשיך לדבוק בתהליך, ואז התהליך יכול לעורר בכם מוטיבציה להמשיך לחפש את הפתרון הנדרש.

http://www.elana-coaching.co.il/' target='_blank'>אילנה כספוב - מאמנת אישית בין-לאומית

https://www.facebook.com/elana.coaching?ref=hl

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אילנה כספוב/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • שינוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully