וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוויה יוצרת שינוי בארגון

קובי שם טוב, מאמר אורח

17.10.2014 / 17:45

הנה רעיון - לקחת את ימי הכיף או טיולי הגיבוש שחברות וארגונים יוזמים מדי פעם לעובדים, ולהפוך אותם לפעילות חווייתית, שתעודד חשיבה יצירתית ושינוי דפוסי חשיבה. קובי שם טוב, מאמן הווייתי, חזר מטיול השטח של תמר שפי ומביא את רשמיו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הטיול של תמר שפי/מערכת וואלה!, צילום מסך

דמיינו. זו השעה שבה השמש הופכת את האופק לכתום. ערימת קרשים למדורה. סיר פוייקה גדול. ציידניות מלאות כל טוב. דף הנחיות לבישול. קבוצת אנשים, כולם מאותו ארגון, מתקרבת ומהססת - מה זו ההפתעה שמחכה להם עכשיו?ההפתעה הופכת ממבוכה קלה לצחוק מתגלגל ואז זה קורה: השינוי.

תמר שפי לא מסכימה לגלות מה בדיוק קורה שם, איך מתחולל השינוי ומה זה עושה למשתתפים. לאחר יומיים או שלושה של טיול משולב תהליכי אימון (coaching) בטבע, האנשים שמרכיבים את הארגון, צורת התקשורת ביניהם ויחסי העבודה בארגון - כבר לא ייראו אותו דבר.

חברות וארגונים רבים מודעים ליתרונות שיכולים להעניק להם פעילויות שונות שמחוץ למסגרת העבודה - ימי כיף, טיולי גיבוש או נופש מאורגן. שליפתם של העובדים מאחורי שולחנות המשרד או מרחבי המפעל, מאפשרת להם להכיר טוב יותר זה את זה, להתגבש ולחזור לעבודה בכוחות מחודשים. בשורה התחתונה הארגון מרוויח מהפעילות החברתית, משתפר ביכולותיו וגם הופך ליעיל ורווחי יותר. את הצורך הזה, שיושב על התפר שבין גיבוש, כיף והתייעלות, זיהתה תמר שפי, שהקימה את חברת “Tיולים”, ומציעה לחברות וארגונים טיולי שטח משולבי אימון, הכוללים מגוון פעילויות, שנועדו להביא לידי ביטוי יכולות מגוונות של המשתתפים, מעודדות לחשיבה יצירתית, יוזמה, כושר מנהיגות, שינוי דפוסי חשיבה, ובסופו של דבר הנעת תהליכים ושינויים באירגון.

“הטיולים נעשים בתנאי שטח, המותאמים כמובן למשתתפים וליכולותיהם הפיזיות”, מספרת שפי, “ביומיים-שלושה בשטח אנחנו בונים פעילויות המשלבות במסלולי ההליכה, חוויות מקוריות ויוצאות דופן, במטרה לייצר תהליך, שיוביל לשינוי גישה, יצירת דפוסי מחשבה חדשים ועידוד לחשיבה יצירתית. אנחנו עוזרים לאנשים לראות את עצמם קצת אחרת, ולגלות יכולות שייתכן שלא היו מודעים אליהן לפני כן. את היכולות האלה של המשתתפים ניתן יהיה לשחזר עם החזרה לעבודה, בצורה שתשנה את הארגון לטובה".

עוד היא מספרת: "עם הזמנת הטיול אנחנו מתאמים עם ראשי הארגון מהם היעדים והמטרות הקבוצתיות והאישיות שאותן אנחנו רוצים להשיג במהלך הפעילות החווייתית, ושאותם אנחנו מעוניינים גם להטמיע בארגון. זו יכולה להיות קבוצה של עובדים, של ראשי מחלקות, של מנהלים, או כל שכבה אחרת של עובדים, שההנהלה רוצה להקדיש לה תשומת לב ולפתח אותה. אנחנו בונים פעילות שתהיה קודם כל כיפית אבל גם בעלת ערך גבוה לאותה קבוצה.

“מכיוון שלא מדובר בפעילות אאוט-דור רגילה, כמו בילוי של יומיים באיזו חורשה בטבע, אלא במסלול הליכה רגלי משולב משימות מובנות ותהליכי אימון, המסכות יורדות מהאנשים מהר וההתנהגות המשרדית נעלמת. אנשים יוצאים מאזור הנינוחות ומתחילים לתפקד אחרת. צוות ההדרכה והאימון צמוד למטיילים, מלווה ועוקב מקרוב אחר המשימות שיכולות להיות אפילו בישול פוייקה או הכנת מטפונה. כולם עוברים תוך כדי החוויה תהליכים שמחזקים מנהיגות, מעודדים עבודת צוות, וחושפים אצל המשתתפים תכונות כמו יצירתיות ויוזמה.

כל החוויות מצולמות בוידאו שנערך לסרט קצר וניתן לאחר הפעילות למזמיני הפעילות, כמזכרת לחוויה שעברו.
לכל קבוצה ניתן להתאים מסלול על פי היכולות של המשתתפים - מסלול מאתגר פיזית יותר לצעירים ולוחמים ברוחם, ומסלול רגוע יותר עם פעילות פחות מאתגרות לאחרים”.

- איך הגעת ליוזמה הזו?

שפי: “האהבה הגדולה ביותר שלי היא אנשים וטבע. החיבור בין שני אלה הוליד את “Tיולים”, שהיא שילוב של תהליכי אימון עם מסלולי הליכה ופעילות שטח”.

https://www.facebook.com/tiyulim.tiyulim

  • עוד באותו נושא:
  • טיול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully