וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר בין תזונה נכונה לקליטת העובר ברחם

מאמר אורח

30.10.2014 / 17:42

אחד המכשולים הנפוצים בכניסה להריון הוא שלב השרשת העובר ברירית הרחם, שהיא המצע עליו נקלט העובר הזעיר. מרב גודוביץ, נטורפתית המתמחה בפריון, מתארת את הקשר בין רירית רחם, השרשה ותזונה

אישה בהיריון. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

המחצית הראשונה של החודש - הוא השלב בו אנו מרוכזים בזקיק או בזקיקים. במקביל, זהו השלב בו הרחם מכינה את עצמה לקבלת העובר הזעיר. עבור מערכת הרביה הנשית אלה ימים עתירי פעילות ותזונה נכונה יכולה לתמוך ביכולת של הגוף ליצור רירית רחם טובה שתספק מצע פורה לעובר, המתקדם לעבר הרירית ומצפה למפגש איתה.

תפקיד רירית הרחם בקליטת העובר

השלב הראשון בהריון מוצלח מתחיל כאשר הזרע מפרה את הביצית בחלל החצוצרה והשניים, מאוחדים, נעים אל חלל הרחם, שם הוא נצמד אל הרירית שבדופן הרחם ונקלט.
החיבור הזה יבנה את כלי הדם שיתחברו אל האם ויזינו את העובר במהלך הריון. זהו שלב קריטי בתהליך ההתעברות. בלעדיו אין הריון. הצלחת שלב זה תלויה גם באיזון הורמונאלי תקין.

החיבור אל רירית הרחם הוא סופו של מסע ארוך של הביצית שהחל בשחלה, היציאה עם הביוץ לחצוצרה, שם פגשה בזרעון בר המזל ולאחר האיחוד ביניהם מתחילה הכפלה וחלוקה לעוד ועוד תאים, היוצרים את התינוק. בינתיים נע העובר הזעיר לעבר הרחם ומגיע אליו לאחר כחמישה ימים, כשהוא כבר מכיל למעלה ממאה תאים ונקרא בלסטוציסט. תהליך ההכפלה ממשיך וכשהוא מונה מאות רבות של תאים, בוקע העובר מהמעטפת והוא מתחבר לראשונה לדופן הרחם, שתזין אותו תשעה חודשים.

מה צריך העובר בשביל קליטה טובה

על מנת לפתח רירית רחם אופטימלית, נשים זקוקים לרמה טובה של אסטרוגן, הגעה של נוטריאטים נוספים והאסטרוגן לרירית הרחם וניצול של כל המרכיבים על מנת להביא לתגובה טובה של רירית הרחם. הדבר דומה לבניית בית. הבנאי זקוק למספיק ציוד (למשל האסטרוגן), הוא מעביר אותו לאתר הבניה (בזרם הדם), ומישהו באתר מארגן את השימוש הנכון בחומרים (תגובת הגוף).

להשרשה מוצלחת יש שלושה היבטים מרכזיים וחשובים:
1. איזון הורמונאלי.
2. זרימת דם טובה.
3. מערכת חיסון מאוזנת ויעילה.

המערך ההורמונאלי משול לתזמורת, שכל נגניה צריכים גם להתייצב לקונצרט וגם לנגן בתיאום. את ההכנות לקונצרט הזה חשוב להתחיל כחודש לפחות לפני ההפרייה, על מנת ליצור בגוף מערך הורמונאלי יעיל. מעבר לכך, בחלקו הראשון של החודש, עם הזרמת ההורמונים, הגוף נכנס לסערת פעילות ולכן חשוב לסייע בהשבת האיזון אל הגוף.

המחזור החודשי הוא שרשרת של שינויים פיזיולוגים המתרחשים אחת לחודש. המחזור מתנהל תחת השליטה והבקרה של מערכת הבלוטות בגוף (מערכת אנדוקרינולוגית). מחזור חודשי מאוזן הורמונאלית חיוני ליצירת תהליך מנצח של כניסה להריון. הפרמטרים בהם אנו יכולים לסייע לגוף הם בהפחתה משמעותית בצריכת הסוכר הלבן, הקמח הלבן והקפאין.

עובי רירית הרחם הוא אחד הפרמטרים הנבדקים במעקב זקיקים, אך זרימת דם טובה היא גורם משמעותי, המשפיע לא רק על עובי הרירית אלא בעיקר על איכותה. גורמים היכולים לסייע בזרימת דם טובה: תפריט עשיר ומגוון המכיל גם ירקות ירוקים עליים, מיץ רימונים וסלק, ירקות ופירות ושתיית מים מרובה.

מערכת חיסון שאינה במיטבה מפריעה להשרשה טובה ולכן פה מומלץ לשלב תוספים וצמחי מרפא ייעודיים, שימנעו את ההפרעה. כדי לסייע לגוף למנוע הפרעות בהשרשה חשוב לבדוק אילו מזונות גורמים לאי שקט בגוף מצד אחד ומצד שני לחזק את פעילותה של מערכת החיסון כך שיוצר איזון ושקט בתהליך הכניסה להריון. לאורך שנות עבודתי נתקלתי בלא מעט נשים המגיעות במהלך טיפולים לעוברים טובים אך לא משרישות. המשותף לרבות מהן היה אלרגייה כרונית שכאשר טופלה הצליחו להיכנס להריון. מנסיוני, תמיד יש הפתעות אבל הגוף שלנו לא מפנה לנו עורף כאשר אנו מספקים לו את הכלים הטובים והנכונים לעבודה.

תזונה נכונה תתמוך גם ברירית וגם בהשרשה

האמונה כי לגוף שלנו יש יכולת ריפוי, היא שעומדת בבסיס התפיסה הנטורופתית. תפיסת העולם הנטורופתית נותנת מענה הוליסטי רחב לבעיה זו ומאפשרת להגיע לשיפור עובי הרירית ואיכותה באמצעים פשוטים ובריאים כמו תזונה ייחודית, צמחי מרפא, תוספים וטיפול בנשימות.

מרב גודוביץ', מומחית לפריון בראייה נטורופתית - http://www.meravgudovich.co.il/blog/

  • עוד באותו נושא:
  • פריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully