וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכוהול משקר

מאמר אורח

3.11.2014 / 12:29

האם כדאי לנקות את הבית עם אלכוהול? מתברר כי יש לו חלק בקרצוף, אבל הוא לבדו לא מביא הרבה תועלת. ברק שרעבי מד"ר פוליש מסביר

ניקוי כיריים. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

אלכוהול לבדו לא יעיל בניקיון. בדומה למים, הוא עוזר להרטיב ולפרק חומרים מסוימים. אלכוהול מתאדה במהירות, אם נותנים לו להתייבש. לאלכוהול יש את היכולת היעילה של האצת התייבשות פני הקרקע. ברק שרעבי, מנהל חברת הניקיון "ד"ר פוליש" מספר: "כשצריך להוריד שמן מנקבוביות של אבן טבעית, לאלכוהול אין יתרון אמיתי. בעוד שאלכוהול יכול להרוג חיידקים, חלק מהחיידקים נשארים אחרי שהוא מתייבש"

כולנו מבצעים ניקוי יסודי של הדירה אחת לכמה חודשים. יסודי אמרנו. לא ניקוי שבועי של עוזרת. אנחנו מדברים כאן ממש על קרצוף, פוליש ועניינים מסוג אלה שיכולים לשפר מהותית את מראה הדירה. ניקיון כזה הופך את הדירה לחדשה לגמרי, מזמין הרבה מחמאות ומשפר את איכות חיינו בתוכה. קראנו דחוף לברק שרעבי, מחברת ד"ר פוליש", להסב יר מתי ואיך לשלב אלכוהול בניקוי הבית.

"כשאלכוהול מעורבב עם מים וחומרים נוספים תוצאות הניקוי גדלות. כאשר מערבבים אלכוהול בצורה נכונה, הוא יאיץ את ההתאדות וההתייבשות של חומר הניקוי מבוסס-מים. החומרים הנוספים עוזרים לשבור את מתח המים מה שמאפשר חדירה טובה יותר אל החומר. כמובן שרבים מאיתנו חושבים על סוג האלכוהול ששותים, אם זה הרעל שלך אולי תשקול את זה:

הקוקטיילים העסיסיים עם פלחי לימון מכילים חומצות. חומצות הממיסות את החומר "CaCO3", זהו חומר שנמצא בגיר שתחת לחץ נהפך לשיש ולטרוורטין. אלכוהול יכול להציע חלק יעיל בניקיון, אבל קחו בחשבון ואל תתפלאו – אלכוהול לבדו לא מביא הרבה תועלת. במקום זאת, שימוש בחומר ניקוי על בסיס אלכוהול ומים יכול להסיר שומנים בצורה יעילה.

הוא מסייע לחומר הניקוי להיכנס לנקבוביות ולנטרל יותר בקלות את החומצות. לדוגמה אפשר לקחת ספסל זיכרון, שנבנה למען חללינו הנופלים, הספסל הזה ספג בוץ, שפכים ועובש במשך שנים. אך בתוך 15 דקות עם המנקה הנכון הוא נראה יפיפה שוב. כן זה צורך הרבה, אבל עם הכלים הנכונים אפשר ליצור הבדל עצום".

  • עוד באותו נושא:
  • נקיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully