וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לבחור ריהוט משרדי?

מאמר אורח

10.11.2014 / 12:46

מתכננים לרכוש רהוט משרדי חדש? איזה פרמטרים צריך לקחת בחשבון? מהם הצרכים שהכי חשוב למלא? הנה כמה טיפים בנושא

עבודה במשרד. Photoroller, ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock, Photoroller

מבחינת צרכי המשתמש, כלומר העובד, ישנם מספר גורמים משמעותיים. הראשון אליו נתייחס הינו זה אשר מורגש באופן מיידי – נוחות הישיבה על הכסא ומול השולחן. חשוב לבחור כסאות אשר הינם נוחים לישיבה, ואשר ניתן לכוונן אותם בהתאם למבנה גוף העובד. אך גורם נוסף חשוב לא פחות הינו בחירת כסא אשר שומר על יציבה נכונה, הן מבחינת שמירה על הגב והן מבחינת מבנה הישיבה. לפיכך חשוב לבחור בכסאות אשר עוצבו בצורה ארגונומית נכונה.

בנוסף לצרכי הפרט, כלומר העובד המשתמש, יש לקחת בחשבון את צרכי כלל המשרד. חשוב לקחת בחשבון את אופי העבודה במשרד בעת תכנון המרחב האישי של כל עובד. משרד של עובד המשמש בתפקיד הדורש עבודה צוותית יהיה שונה מזה של עובד העוסק בעבודה פרטנית, עובד המצוי מול מחשב בלבד יזדקק למרחב שונה מזה של עובד שמשתמש בעזרים שונים ונוספים בתפקידו (כך למשל עובד אשר עוסק בהדרכה יזדקק ללוח זכוכית למשל לשם המחשה). לפיכך, הדינמיקה המרחבית והבין אישית במשרד צריכה להוות גורם בתכנון המרחב האישי של העובד, ועל פי צרכי תפקידו יתאימו סביבות עבודה שונות.

צרכי העסק

ריהוט משרדי נכון של משרד יספק תמיכה בזרימת העבודה השוטפת ויקל עליה. תכנון נכון של חללי העבודה השונים והקשר ביניהם ישפר את פרודוקטיביות העבודה ויתן מענה מתאים לצרכי החברה מבחינת ההתנהלות היום יומית בעבודה, בין אם מדובר בעבודה שוטפת מול מחשב, עבודה מול קהל לקוחות, עבודה צוותית הדורשת אמצעים להמחשה כגון לוחות זכוכית וכ'ד, פגישות בחדרי הנהלה או חדרי ישיבות, חדרי צוות המשמשים לישיבות סיעור מוחות, לימוד וכדומה. התאמת הריהוט המשרדי הנכון מבחינה פונקציונלית ועיצובית תהווה בסיס לעבודה נוחה נעימה ויעילה

עיצוב המשרד

בבחירת ריהוט משרדי חשוב להתייחס גם לעיצוב הרהיטים. סגנון העיצוב של משרד מהווה אחת הדרכים למיתוג החברה, והוא צריך להעביר מסר מתאים מבחינת סגנון החברה, הן במבט החוצה, אל מול הלקוחות והן במבט פנימה, מול עובדי המשרד. כך, סגנון הריהוט ישתנה בין חברה המעוניינת לשדר שמרנות ויציבות, לעומת חברה המעוניינת לשדר חדשנות ותעוזה. לחומרי הגמר של הריהוט ישנה השפעה ישירה על הנראות ועל האווירה במשרד. ישנם חומרים כמו זכוכית או מתכת מבריקה אשר משדרים קרירות וריחוק, ולעומת זאת נקבל אווירה חמימה והרמונית אם נשתמש בעץ או בפורמייקה בצבעים חמים. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון גם גורמים של נוחות שימוש, בריאות ואיכות בעת בחירת הריהוט המתאים לסגנון העיצוב.

איכות הריהוט

אחד הגורמים החשובים בעת בחירת ריהוט משרדי הינו בחירת הספק. בבחירת הספק לריהוט המשרדי חשוב לשים לב שהספק שבחרנו הינו אמין ואיכותי. יש לתת דגש לאיכות הריהוט, החומרים מהם מיוצר הריהוט, עמידות לאורך זמן ועמידה בתקנים בין לאומיים מחמירים לבקרת איכות כמו תקן BIFM.

תקנים בינלאומיים אלה לבקרת איכות רלוונטיים בעיקר ביחס כסאות משרד, ובודקים את עמידות הכסא. בבקרת האיכות נבדקים מרכיבי הכסא – גלגליו, הבוכנות, בסיס הכסא, המנגנון, הספוג ואפילו הבד. כך,במידה וכסא עומד בתקן בקרת איכות מחמיר המשמעות היא שהכסא עמיד לאורך זמן, וישרת אותנו בצורה טובה לתקופה ארוכה. לכן, כאשר מחפשים ספק לריהוט משרדי כדאי לבדוק גם אם למוצרים שהוא מספק יש תו תקן בינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully