וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קודמתם להיות מנהלים - אבל האם אתם בכלל מתאימים?

מאמר אורח

2.12.2014 / 11:41

לאחרונה פורסמו נתוני סקר של חברת Aberdeen האמריקאית שמסקנתו העיקרית הייתה ש-67% מהחברות מודאגות ממחסור במנהלים. עוד עלה כי ארגונים מעוניינים לקדם עובדים מבפנים. ואולם, עובד שמקודם להיות מנהל לאו דווקא בעל הכלים הדרושים. מאמנת המנהלים טלי פלד מסבירה

מנהלת כותבת על לוח. ShutterStock
לא כל אחד מתאים לנהל/ShutterStock

אם אתם מנהלים ומרגישים שהתפקיד מצריך היערכות וכישורי ניהול שחסרים לכם, אתם לא לבד: בישראל, רוב המנהלים שקודמו לתפקיד ניהולי בכיר יותר טוענים אף הם שאין להם כלים טובים מספיק כדי להתחיל לנהל. בארגונים מודעים לבעיה, אבל חלקם מתעלמים ממנה.

אולי במבט ראשון, הקידום לעבר תפקיד ניהולי הוא דבר שקורץ לרבים מכם, אבל האם יש לכם כלים מתאימים להתמודד עם התפקיד? ניהול צוות עובדים הוא ללא ספק משימה מורכבת.

הממצאים מגיעים בעקבות סקר שביצעה טלי פלד, מאמנת מנהלים בכירה ומומחית בליווי מנהלים חדשים בתפקידי ניהול ראשונים, על ידי בעזרת חברת "אפריל שיווק".

הסקר בוצע בקרב 90 מנהלים בישראל המשתייכים ל-80 חברות מובילות ומגלה כי מנהלים רבים מעידים על עצמם כי אין בידיהם כלים מספיקים כדי להתמודד עם התפקיד. כך לדוגמא, 58% מהמנהלים שקודמו לתפקיד ניהולי בכיר יותר, חושבים שאין ברשותם כלים ניהוליים שדרושים לתפקיד שלהם.
"אם זה המצב בקרב מנהלים שכבר קודמו, אפשר להסיק מכך על המצב בקרב מנהלים חדשים בתפקידי ניהול ראשונים", מציינת טלי פלד, מאמנת מנהלים בכירה ומומחית בליווי מנהלים חדשים בתפקידי ניהול ראשונים. "התפקיד הניהולי, בניגוד לתפקיד כעובד מן המניין, דורש הרבה יותר ממי שמאייש אותו - השתתפות בישיבות, ניהול עובדים, גיוס עובדים חדשים, קבלת החלטות וכמובן צורך להראות תוצאות. קיימים הרבה מאוד מנהלים צעירים שנכנסו לתפקיד ניהולי לראשונה ומתקשים להצליח בו - רק מכיוון שהם זקוקים לליווי ולהדרכה המתאימים בכניסה לתפקיד".

פנו לארגון ובקשו הדרכה וליווי מתאימים

ואכן, נתוני הסקר מספקים תמונה עגומה למדי: 84% מהמנהלים שהשתתפו בסקר, סבורים שלעובדים שמקודמים לתפקיד ניהולי לראשונה בקריירה שלהם, אין מספיק כלים להתמודד עם התפקיד והאחריות הגדולה שהוא דורש. 98% מהמנהלים חושבים שמנהל בתפקיד ניהולי חדש זקוק לליווי אישי או לחניכה, כדי להתמודד עם סיטואציות שונות בתפקיד. עוד עולה כי 91% מהמנהלים חושבים שהם זקוקים לחניכה ולליווי אישי.

"בשנים האחרונות, המודעות לנושא אכן עלתה ובחלק מהארגונים מקיימים הדרכות והכשרות. ועדיין, יש ארגונים שמוותרים על כך ומאמינים שהמנהלים יסתדרו וילמדו תוך כדי תנועה", מסבירה פלד. במילים אחרות, בארגונים רבים מודעים לבעיה ולא מטפלים בה. ארגונים אחרים, ייתכן שכלל לא מודעים לבעיה. "לכן, אם המנהלים רוצים להצליח, זו גם אחריות שלהם לדאוג לעצמם. אני ממליצה להם לפנות לארגון כדי לבקש את ההדרכה והליווי המתאימים".

הקשיים איתם מתמודדים מנהלים חדשים עם כניסתם לתפקיד, על פי הסקר, הינם: ניהול צוות, דינמיקה מול מנהלים מקבילים, ניהול והנעת עובדים, האצלת סמכויות, סגנונות ניהול, תכנון וייעול תהליכי עבודה, קבלת החלטות ועוד.

מנהל טוב ומצליח הוא נכס לארגון. ארגונים שמשקיעים במנהלים מקבלים תמורה להשקעתם: המנהל מקבל כלים שיאפשרו לו לנהל טוב יותר, להניע עובדים ולהגיע לתוצאות, המנהל מרגיש שמשקיעים בו ומאמינים ביכולותיו ולכן המוטיבציה שלו עולה, מנהל מוצלח הוא רווח גדול לארגון שכן אין תחלופת מנהלים גדולה, פחות תחלופה משמעותה פחות הוצאות לארגון על ראיונות והשמות חוזרות ונשנות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טלי פלד/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מנהלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully