וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמלות כלה מעוצבות, עכשיו במחירים חברתיים

מאמר אורח

19.12.2014 / 20:05

מעצבי שמלות כלה וערב מסתכלים על המצב הכלכלי ומבינים שהגיע הזמן לאפשר גם למי שאין להן עשרות אלפי שקלים, להרשות לעצמן שמלת כלה בחתימה של מעצב צמרת. איך נוכל להשיג שמלת כלה מדרגה א' במחירים אפשריים לכל כיס?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

המצב הכלכלי בישראל השתנה. הצרכנים הישראלים רוכשים כיום סחורה בצורה אחרת. כולם מודעים, משווים מחירים, מחפשים יותר טוב ובודקים בצורה רצינית. התופעה הזו שקרמה עור וגידים במהפכה החברתית לפני 3 שנים, מגיעה אל כולנו. נותני השירותים במדינה הושפעו גם הם מהמצב החדש. אנחנו קונים קפה ב-5 שקלים, משלמים פחות על ארוחות במסעדות, מתלוננים פחות על מחירי האינטרנט ועוד.

גם בתחום עיצוב שמלות הכלה הבשורה הגיעה. להיות מעצב, זה לא רק להוביל את השוק עם קו חדש, גזרה שלא היתה או מראה שטרם נראה. להיות מעצב זה גם להוביל כיוון חדש, קשוב לסביבה, שיביא לידי ביטוי בעבודתו גם כיוונים חברתיים וכלכליים. עם התובנה הזו התעורר בוקר אחד מעצב האופנה עובד כהן, מעצב שמלות כלה וערב, מהוותיקים בענף בישראל. כהן החליט לצאת עם ליין של שמלות כלה, שיהפכו את הבגד הנחשק ביותר בחייה של אישה, לכזה שיהיה נגיש גם למי שעד היום חשבה שהיא לא יכולה להרשות לעצמה שמלה בחתימה של מעצב.

"כולנו צריכים להסתכל סביבנו ולהבין שהמצב במדינה השתנה", אומר עובד, "המצב הכלכלי מדרדר. גם לפני חמש שנים היו כלות שלא היה להן אפשרות להשקיע סכום כסף נכבד ברכישת שמלת כלה מעוצבת. היום, גם מי שיש לו, חושב פעמיים. אם לפני עשר שנים כלות יכלו להרשות לעצמן שמלה ממעצב, הכי קוטור שיש, ולהוציא עליה 15 אלף שקל, כחלק מההוצאות של ערב הכלולות, זה כבר לא המצב. כלות הזמינו בעבר שתיים או שלוש שמלות לערב החתונה, ולפעמים גם האמא היתה מזמינה שתי שמלות. היום המצב הכלכלי לא מאפשר הוצאות כאלה. אני, בתור מעצב שחי את השוק למעלה מעשרים שנה, קולט את השינוי הזה ורוצה לתת לו מענה. השקתי מחלקה חדשה בעסק שתספק פתרון לכלה שלא יכולה להרשות לעצמה לשלם מחירים גבוהים. שמתי בחנות אפשרות חדשה: אפשר להשיג לעצמה שמלה של מעצב, עם החומרים הכי טובים שיש, במחיר סביר".

מה קורה בפועל?

"אנחנו מציעים כעת קולקציה שלמה של שמלות, במחירים נוחים, מבלי לפגוע באיכות של השמלה, במקוריות שלה, ובחומרים מהם היא עשויה. שמלה של מעצב, עם כל הוואו ששמלה כזו תעשה בערב הכלולות, והכל במחיר שפוי. ברור שהמחירים משתנים בהתאם לשמלה. באופן כללי, שמלות שפעם עלו בין 15-18 אלף שקל, זוכות לתמחור מחדש של קרוב למחצית המחיר".

מעצבים חדשים יוכלו לשרוד בתנאים החדשים שנוצרו בשוק?

"יש כאלה שנכנסו לפני שנתיים ודורשים סכומים גבוהים על העבודות שלהם. אני לעומתם רוצה להוביל שינוי מגמה. אני משיק סלון חדש בתל אביב. אציע שם שמלות חדשות, מקוריות, מהקו החדש של סתיו 2015, שכבר יצא. אני מתכוון להציע במחירים מיוחדים קולקציה של 600 שמלות שנמצאות אצלנו. אלה שמלות שבדרך כלל היו הולכות לקהלים אחרים, אבל כעת אני מעדיף להציע אותן לכלות שלנו, וללכת לקראתן במחירים מפתיעים ונוחים. כל השמלות הן להשכרה".

יש אופנה בשמלות כלה? אין כאן מסורת חזקה ושמרנית?

"בהחלט יש אופנה בשמלות כלה. הקולקציה של סתיו 2015 כבר כאן, וכמו תמיד אני אמשיך להוציא ארבע קולקציות בשנה, כדי להישאר חדשני ומעודכן כמו שעשיתי לאורך כל השנים. הקו שמאפיין את הימים האלה הוא קו נקי, אסתטי, קלאסי. מה שנקרא אירופאי, אבל יחד עם זאת הוא מתוחכם ומקורי. יש שימוש ביותר מסוג אחד של בד, בתוספת אלמנטים של תיכשוט כמו אבנים, פנינים ואפליקציות. כל אלה מקבלים נגיעות של גזרות חדשות ומקוריות. הצבע הלבן עדיין שולט, בכל הגוונים שלו, אבל יש גם בדים בהירים בצבעי אבן או שמנת, אבל בגדול הלבן עדיין שולט בשמלות הכלה".

לפרטים נוספים אודות עובד כהן עיצוב שמלות כלה לחצי כאן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • שמלות כלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully