וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטות החדשניות לטיפול בקמטים בפנים ובצוואר

מאמר אורח

15.12.2014 / 0:57

הזרקת מילוי לפנים עם חומרים מתכלים, מתיחת פנים בחוטים, פילינג לפנים. ד"ר יאיר גילוני, רופא בתחום, מביא את החידושים האחרונים

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

ככל שהשנים עוברות, אנחנו לא נעשים צעירים יותר. על עור הפנים והצוואר מופיעים סימני הגיל שמאופיינים בקמטים, בהתרופפות העור ובמקרים מסוימים אף בכתמים. במקרים רבים, הפרוצדורה הראשונה שעולה לנו בראש כשאנו נתקלים בסימני הגיל, היא מתיחת פנים. עם זאת, מדובר בפרוצדורה פולשנית ומורכבת שמצריכה מספר לא מבוטל של ימי התאוששות. כמו כן, האם הייתן רוצות לעבור ניתוח שכזה בשנות ה-50 לחייכן? במקרים מסוימים, מדובר בגיל מוקדם יחסית, ואין צורך לבצע בו ניתוח מורכב.

הרבה לפני שאתן חושבות על ניתוח מתיחת פנים או ניתוח באזור הצוואר, ישנם מספר טיפולים קלים הרבה יותר להצערת העור, חלקם הגדול מאפשר להשתחרר הביתה עוד באותו היום ולהמשיך בשגרה. המשותף לכולם - הם מעניקים תוצאות טובות, עדינות ונראות לעין. ניתן לחלק את הטיפולים לשלושה: הזרקות מילוי לפנים, מתיחת פנים בחוטים וטיפולי פילינג.

הזרקות מילוי לפנים הכוללות חומרים מתכלים

הזרקות אלה כוללות בתוכן הזרקת בוטוקס, או חומרי מילוי (המוביל שבהם הוא חומצה היאלורונית) שנועדו להוסיף נפח. בוטוקס שהפך לאחד החומרים הידועים בישראל, מביא לשיתוק השריר באזור המוזרק, מה שמונע את תזוזתו ולכן הקמטים באזור נעלמים. בעקבות הזרקת בוטוקס אין שינוי בתחושה או אי נוחות כלשהי. טווח פעילותו היא עד ארבעה חודשים וניתן להזריקו עד שלוש פעמים בשנה. באמצעות הזרקת בוטוקס ניתן לטפל באזורים שונים, כמו קמטים בין הגבות, קמטים רוחביים במצח (קמטי זעף) וקמטים לצידי העיניים.

הזרקות מילוי לפנים מבוססות על חומרים מסוגים שונים ומטרתן מילוי נפח באזור שבו קיימים קמטים או באזורים חסרים. ההזרקה מבוצעת באמצעות מחט הקנולה העדינה, מחט ללא חוד שאינה פוגעת בכלי דם. החומרים המוזרקים הם זמניים ולכן יחזיקו מעמד בין עשרה ל-18 חודשים. חומרים המוזרקים לאזור השפתיים יחזיקו מעמד בין ארבעה לשישה חודשים. היתרון בהזרקת בוטוקס ובהזרקות מילוי לפנים הוא מהירות הטיפול, התוצאות הנראות לעין באופן מיידי וכמובן בטיחות הטיפול, שכן החומרים המוזרקים מאושרים על ידי משרד הבריאות.

מתיחת פנים בחוטים

דרך שנייה להתמודד עם הזדקנות העור היא מתיחת פנים בחוטים ללא ניתוח. מדובר בטרנד שכבש את עולם הרפואה האסתטית ונחשב לפופולרי ומוצלח במיוחד גם בישראל. החוטים שבהם מדובר הם חוטי "סילואט סופט" עדינים שנועדו למתוח קלות אזורים שונים בפנים בטיפול אחד בלבד ולהעניק מראה עור מתוח וצעיר יותר מיד לאחר הטיפול. לאורך החוטים המוחדרים לעור ישנן נקודות התופסות אותו בעדינות ומותחות אותו, מה שלא מאפשר לו לרדת בחזרה.

חשוב לציין ששיטה זו היא באישור ה-FDA האמריקאי ומשרד הבריאות וניתן לטפל באמצעותה באזורים שונים כמו הרכות, הלחיים, הלסת ועוד. אחד היתרונות המשמעותיים בשיטה זו הוא האפשרות לבצע מתיחת צוואר ללא ניתוח. כך ניתן לדחות ניתוח מתיחת פנים וניתוח מורכב בצוואר עבור נשים מסוימות, על ידי יצירת אפקט מתיחה אמיתי. לאחר הטיפול ניתן לשוב לשגרת היום ללא בעיה. התוצאות של מתיחת פנים ללא ניתוח נשמרות בין שנה וחצי לשנתיים. ניתן לשלב מתיחת פנים בחוטים עם הזרקת חומרי מילוי במידת הצורך, ובכך להשיג תוצאה טובה עוד יותר, זאת לאחר התייעצות עם הרופא המטפל.

פילינג לפנים

אפשרות נוספת היא פילינג לפנים שנועד לחדש את העור, להחיות אותו ולשנות את מרקמו הפגוע. אפשרות אחת היא ביצוע פילינג עמוק ויסודי יותר, ואפשרות אחרת היא ביצוע פילינג בינוני (המכונה TCA). הפילינג העמוק יעיל בטיפול בתופעות של חטטים בעור, כתמי פיגמנטציה, קמטים ועוד, לעתים יותר מאשר ניתוח למתיחת פנים. הטיפול נמשך כשעה - ובו מוסרות השכבות החיצוניות והעליונות של העור באמצעות חומר מיוחד. טיפול זה מצריך הישארות להשגחה בת יממה בבית חולים ולאחר מכן החלמה בת כשבוע.
פילינג בינוני לעומת פילינג עמוק, נחשב עדיף לטיפול באזורים רגישים יחסית, כמו אזור העיניים והפה. נוסחת ה-TCA שבה נעשה שימוש, היא בעלת אפקט הלבנה מופחת בהשוואה לפנול, שבו נעשה שימוש בפילינג עמוק. בכל מקרה, לפני טיפול פילינג, שנחשב גדול יותר מיתר הטיפולים שהזכרנו, יש להתייעץ עם הרופא המטפל.

להתאים את הטיפול עבורכם

נשים רבות וגם לא מעט גברים עוברים את הטיפולים שהזכרנו מדי יום, נהנים ממראה צעיר יותר ובכך לא זקוקים לניתוח מתיחת פנים. במקרים קיצוניים או בגילאים מתקדמים יותר, מומלץ לשקול לבצע ניתוח מתיחת פנים. כל עוד ניתן לטפל בהזדקנות העור בטיפולים קלים יחסית, ההמלצה היא להתייעץ עם הרופא המטפל ולהתאים את הטיפולים עבור סוג העור שלכן.

ד"ר יאיר גילוני הנו רופא ותיק ובכיר בתחום הרפואה האסתטית, המשתמש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר על מנת לתת פתרון לבעיות אסתטיות שונות

  • עוד באותו נושא:
  • קמטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully