וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתאהב בדירה שלנו מחדש

מאמר אורח

16.12.2014 / 23:12

מי שרוצה לחדש את דירתו, לשוב להתרגש ממנה, יכול להתחיל לחלום. אלפי ישראלים משקיעים אחת לכמה שנים בחלל שבו הם גרים ויוצרים חוויה חדשה, מרעננת, עכשווית ומרהיבה. בקשנו מהמעצב ליעד יוסף לספר לנו איך עושים זאת נכון

זוג מחובק בדירה חדשה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

סקר חדש שהתפרסם באחרונה, מגלה שאנו מצויים ממש בעיצומה של עונת השיפוצים הלאומית. כולנו חולמים להגיע לליל הסדר עם דירה רעננה ומחודשת, שתלהיב אותנו. מי שעשה שיפוץ יודע שמדובר בעניין מורכב, יקר ומעצבן. ליעד יוסף, מעצב פנים ומרצה במכללת "קווים", קנה את תהילתו, בשנים האחרונות, כמעצב על מהדור החדש והנוצץ. בקשנו ממנו לתת לנו סדרת טיפים חשובה לפני שאנו מחליטים על מהלך של שיפוץ. בקיצור: איך נגרום לעצמנו להתאהב בדירה שלנו מחדש? להתרגש ממנה? לרצות לארח בה? ליהנות ממנה בכל יום?

- היקף השיפוץ: הצעד הראשון הוא להבהיר לעצמנו מה היקף השיפוץ שאנחנו רוצים לעשות, אומר יוסף, האם המטבח בפנים? והסלון גם? הילדים גדלו וצריכים שדרוג לחדר? כל השאלות האלה מוכרחות לקבל תשובה הרבה לפני שיוצאים לדרך. בשום אופן לא לאמץ גישה נוסח "נתחיל עם מה שמוכרחים ונזרום תוך כדי". זו טעות שהמחיר שלה הוא גם כלכלי וגם נפשי.

- גובה התקציב: כדאי לדעת מראש כמה אנחנו מוכנים להשקיע, כדי לא להתחיל ואז לגלות במהלך העבודה שאין לנו מספיק כסף להשלים את כל מה שרצינו. רצוי לזכור כלל בסיסי בשיפוצים - יתכן ותהיה חריגה בהוצאות, כמו שקורה פעמים רבות, והיא צפויה להיות בגובה של כ-15 עד 20 אחוז מגובה התקציב. זה לא חייב לקרות, אבל אם זה קורה, לא להיות מופתעים ולהיערך לכך מראש.

- לשכור מעצב פנים: זה השלב בו אנחנו צריכים מישהו שיודע להפוך את הרצונות והשאיפות שלנו לתכניות אמיתיות על הנייר, עם עלויות, היקף עבודה ועצות להתייעלות. מישהו שיעשה סדר הגיוני בתכניות שלנו.

- בחירת קבלן: זה המקום לסמוך על המלצות. אלה יכולות להיות המלצות של חברים שעבדו עם קבלנים ואפשר לבקר בבתים שלהם ולהתרשם מהעבודה, ואפשר גם לסמוך על ההמלצה של המעצב, שבדרך כלל עובד עם קבלנים שהוא מכיר ויחסוך לנו הפתעות לא נעימות. רצוי שלא לבחור מישהו לא מוכר מהאינטרנט.

- לחתום חוזה: בשום אופן לא לוותר על השלב הזה. כולנו מכירים את קבלני ה"נשמה, אל תדאג, הכול יהיה בזמן, מילה שלי". לא להתפתות להבטחות האלה. הכול עולה על הכתב, עם תאריכי התחלה וסיום, מחירים, ותשלום אחרון שיבוצע רק בגמר כל העבודות.

- קביעת סדרי עדיפויות: חשוב לדעת איפה נתחיל את השיפוץ, כדי לדעת מתי נסיים אותו. מטבח למשל. אם המטבח הוא חלק מהתכניות, כדאי להתחיל איתו, כי במרבית המקרים הדבר דורש מדידות, תכניות פרזול, הזמנות של ארונות במידות מדויקות וכל זה לוקח זמן. זו לא ספה, שתגיע בשבוע הבא מהמחסן או בעוד שבועיים מחו"ל. כאן ההזמנה לוקחת כמה שבועות ואם אנחנו רוצים להכין את ארוחת ליל הסדר במטבח כשר, כדאי להתחיל את העבודות עליו בשלבים הראשונים של השיפוץ.

- להיות מעורבים: לא להטיל את כל האחריות על המעצב והקבלן, אלא לקחת חלק פעיל בקבלת ההחלטות וגם בביצוע. להיות שותפים בקניות, בבחירת החומרים, בצורה, בצבע, מרמת האריח על קירות האמבטיה ועד לידיות ולברזים בשירותים. בסופו של דבר אתם אלה שגרים בבית ואתם תחיו עם הבחירות הללו.

- בחירת החומרים: לשבת עם הקבלן והמעצב ולשתף אותם בכיוון אליו אתם רוצים להוליך את השיפוץ. האם החומרים יהיו עץ, מתכת, זכוכית? מה האווירה והתחושה שאנחנו רוצים לייצר? זה המקום לשתף את כל המשפחה, כולל הילדים, בשאלה איך אנחנו רוצים שהבית של כולנו ייראה. אפשר להביא לפגישה תמונות שישקפו את מה שאנחנו רוצים ואת האווירה שאליה אנחנו מתחברים. אם זה נופים, ים או יער, ואפילו אם זה תחביבים, כמו אופנוע. כבר היה לי לקוח שאהב אופנועים והמוטיבים בעיצוב הבית היו מתכות מבריקות וניקלים.

- לסנן פריטי ריהוט החוצה: שיפוץ זו הזדמנות מעולה להיפטר מכל מיני דברים שיושבים בבית תקופה ארוכה ואנחנו מתקשים לבעוט אותם החוצה. זה הזמן לעשות סלקציה לרהיטים ולשאר פריטים שהגיע הזמן להיפרד מהם. יחד עם זאת, לא למהר להיפטר מכל הריהוט. היום אפשר במחירים שפויים לשפץ רהיטים, לרפד מחדש לצבוע, וכך גם לחדש לעצמנו את הריהוט וגם לחסוך בעלויות. אבל על שיפוץ וחידוש רהיטים נדבר בפעם אחרת.

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully