וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים פנים חדשות? חפשו את המומחים

מאמר אורח

24.12.2014 / 23:05

טיפולי הקוסמטיקה הרפואיים מאפשרים לנו לשמור על מראה צעיר ולקצור מחמאות. הפלסטיקאי אייל וינקלר מסביר מתי טיפולים כאלה חוסכים לנו ניתוח, ועד כמה חשוב לגשת למומחים ולא להתפתות להזרקות חובבניות, שעולות בזול אך מסתיימות בתוצאה מגוחכת או סיבוך רפואי

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

הפופולריות של הטיפולים הקוסמטיים הנעשים בידי רופאים, כמו הזרקות בוטוקס, הזרקות למילוי מתחת לעור, וסוגים שונים של טיפולי לייזר, הפכו לאחרונה למאוד פופולאריים. בעיקר בקרב נשים, אבל גם גברים רבים כבר פתוחים לרעיון. פרופסור אייל וינקלר, מספר על הטיפולים השונים, מבחין בינם לבין ניתוחים וממליץ על הדרך הנכונה לבחור לא רק את הפלסטיקאי הנכון, אלא גם את הטיפול המתאים.

"לפני הכל אני רוצה לשתף בתפיסת העולם שלי, שטיפולים רפואיים-קוסמטיים אינם איזה מוצר מדף שבוחרים אותו בסופר-מרקט, או איזה מוצר הרכבה עצמית", מבהיר פרופסור וינקלר, ממרפאת מומחים בכירורגיה פלסטית ואסתטית.

"לעיתים אני נתקל במטופלים שמגיעים אלי - בין שהיו קודם במרפאה אחרת והם אינם מרוצים, ובין שזה הביקור הראשון שלהם - ויש להם דרישות מאוד ברורות, אותן הם רוצים להכתיב לרופא, בציפייה לקבל תוצאה מסוימת, שלא תמיד היא אפשרית. זה קורה בעקבות כל מיני פרסומים על האפשרויות, כביכול, הבלתי מוגבלות של הפלסטיקאים, בלי קשר לתוצאות שניתן להשיג אצל כל אחד ואחת. הגישה שלי היא שהמטופל ואני, ביחד, נבנה תכנית טיפול שתתאים לו אישית ושתביא בחשבון את הנתונים הטבעיים איתם הוא מגיע לטיפול. נניח, גברת שתגיע עם תלונה על כך שקמטים סביב העיניים גורמים לה להיראות עייפה, ויחד נבנה את הטיפול שיפתור את הבעיה, שלפעמים מצריכה נגיעות גם מעבר לעיניים, כמו גבות או רקות, ויחד נגבש תכנית, שגם אם תצריך יותר מפגישה אחת, תביא אותנו בסופו של דבר למקום בו נשיג את האפקט שהיא ביקשה, בעזרת כל מיני הליכים משלימים, שלא תמיד המטופל יודע שהם נדרשים והם שעושים את העבודה".

- על איזה סוגים של טיפולים אנחנו מדברים?

הנפוץ ביותר מבין הטיפולים הקוסמטיים הוא הזרקות הבוטוקס. זריקה מקומית, לאחר אילחוש, להחלקת קמטי הבעה, המופיעים, נניח, בצידי העיניים, בין הגבות, ומעל לאף כשהוא מתכווץ. קמטי חשיבה במצח ובגבות וכן קמטים בסנטר. פלסטיקאי טוב יכול לאבחן מתי בוטוקס יכול לחסוך ניתוח, כמו במקרים רבים של צניחת עפעפיים, שאפשר לפתור באמצעות בוטוקס".

- בוא נפרק מיתוס הקשור בבוטוקס, עד כמה הוא בטוח לשימוש?

"הבוטוקס הוא חומר המשמש ברפואה, גם בתחומים שאינם ניתוחים קוסמטיים והחשש, שאני מכיר אותו, נובע מכך שלעיתים מי שמזריקים אותו הם כאלה שלא עברו התמחות בתחום. הם לא מקפידים על איכות החומרים, לא מצויידים בידע ובניסיון הנדרש וחסרים את היכולת מתי להשתמש בבוטוקס. הם פשוט נענים לבקשות של המטופלים להזריק להם, בתקווה שיושג עבורם המראה הרצוי. עם הזמן אנשים לומדים, וחבל שלעיתים זה קורה בדרך הקשה, שכמו בכל טיפול אחר, יש לגשת לרופאים שזה תחום ההתמחות שלהם ואז נחסכות הצרות".

- איזה עוד טיפולים נחשבים לפופולאריים?

"טיפול נוסף הוא הזרקות למילוי. מדובר בחומרים איכותיים, באישור ה-FDA האמריקאי, ממשפחת הרסטילן, המכילים סוג של חומצה הנמצאת גם ככה בגוף ולכן קל לגוף לקבל אותה. החומר הזה מעניק לעור גמישות, חיוניות, ברק, נותן לרקמה נפח ומעניק לפנים מראה טבעי. כפלסטיקאי אני בוחר את אופיו של המילוי, ומידת הצמיגות, הכל בהתאם לתווי הפנים ולאפקט שנרצה להשיג - בין קצה נחיר לזווית הפה, או לשקע של מרזב הדמעות, או אזור הרקות. ברגע שהמטופל סומך עלי, אני יכול על פי ההנחיות שלו לדעת היכן לעשות מה, על מנת להשיג את המראה המושלם. על פי תפיסתי, כדאי ללכת עם הטיפולים צעד צעד ולא להיגרר לשינוי דרמטי ומהיר של מראה הפנים. לא לשנות בבת אחת את ההבעה, או להדגיש עצמות לחיים בצורה גרוטסקית, אלא לבצע אפקט של הרמה שיהיה עדין, אסתטי ולא הכול בבת אחת. גם כדי שלסביבה תהיה הזדמנות להתרגל אלינו. החומר הזה גם מאפשר עבודה עדינה, כשהוא במינונים של חלקיקים קטנים, לטיפול בעור יבש, או קמטוטי עור עדינים על כל הפנים. הוא מחזיר לעור את החיוניות, הברק והגמישות ולעיתים מחזיר לנו מראה מלפני עשר שנים. ניתן להשיג אפקט כזה בשניים שלושה מפגשים. כאמור, אני מעדיף שינויים צנועים, ולדעתי אפשר להתחיל טיפולים כאלה כבר בשנות השלושים ולתחזק אותם, נניח, פעם בשנה".

- בין השאר יש גם טיפולי לייזר.

"אלה טיפולים שאני ממליץ עליהם כהשלמה לטיפולי ההזרקה. הם נועדו לטיפול בפיגמנטציה, כתמי שמש וגיל והבהרה באזורים שונים. בעזרת הלייזר ניתן גם לבצע פילינג עדין ולקלף את שכבת העור החיצונית, שיש עליה נזקי הגיל. להשלמת הטיפול אני ממליץ על קרמים שונים, בריכוזים על פי הצורך, לתחזוק המקום".

כמו כן ניתן להוסיף לטיפולי הלייזר גם הסרת כתמים ומיצוק והידוק הצוואר, על ידי העברת אנרגיה של אור, וללא צורך בהליך ניתוחי.

פרופסור אייל וינקלר - http://www.drvinkler.co.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרופסור אייל וינקלר/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • קוסמטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully