וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרבות צרכנית חדשה בעיצוב שמלות? הבשורה מגיעה מהפריפריה

29.12.2014 / 23:49

בעוד מעצבי העל מצטמצמים, מהדקים חגורות ומדייקים הוצאות, שוק האופנה התל אביבי עומד לקלוט כמה פנים חדשות ומבטיחות מהפריפריה. יצאנו לגלות מי מתכוון לעשות עלייה לעיר הגדולה ומה הוא מביא איתו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

חורף 2015 יהיה שונה לחלוטין מבחינה אופנתית. התחזית מנבאת שינוי מגמות בתחומים רבים המשיקים לעיצוב אופנה בכלל ובתחום עיצוב שמלות נשיות בפרט. מעצבי העל של ישראל מבינים שהתרבות הצרכנית השתנתה. אנחנו קונות אחרת, חושבות אחרת, משוות וחוסכות. התרבות הצרכנית החדשה – תשפיע מן הסתם, גם על רוח העיצובים. יצאנו לשטח למצוא סימנים ראשונים למהפכה השקטה בין הבדים. הבשורה הראשונה היא שבניגוד למעצבי על המצטמצמים, חוסכים ומדייקים את עצמם, מעצבים חזקים שמקיפים את העיר הגדולה ומגיעים מהפריפריה, מתכוונים להשיק בתי סטודיו חדשים בעיר הגדולה. החלל יתמלא במעצבי דור העתיד.

עובד כהן החולוני, שהתפרסם כמי שהלביש השנה כמה מהכלות הכי עשירות בישראל, הוא הראשון לעשות קפיצה שכזו וירצה לשלב בין הזינוק לעתיד לבין הרוח הצרכנית החדשה המנשבת.

קולקציית שמלות כלה סתיו 2015 של מעצב האופנה עובד כהן, שופעת בדים איכותיים, חרוזים, אבני חן, פנינים, נוצות, והכל בשלל שקיפויות וגזרות מקוריות. עובד הוא סנונית ראשונה המעבירה את הסטודיו מחולון לבועה התל אביבית. גם אם נראה שהוא עושה את זה באיחור אופנתי, מבחינתו זה קורה בדיוק בזמן. אחרי שהלביש כלות מכל המגזרים, ועצר את נשימתם של עשרות אלפי אורחים באלפי חתונות, הוא רוכב לתל אביב, במרכבה הרתומה לסדרת שמלות הורסות, מהקולקציה של סתיו 2015. וזוהי רק ההתחלה, כי ביומן השנה של עובד כהן יש ארבע עונות, שזה אומר ארבע קולקציות.

כהן: "המטרה שלי כמי שעושה קפיצה לתל אביב היא מיתוג מחדש והצהרה: נשים יראו את השמלה ויידעו שזה שלי! אני גר בנווה צדק, רואה הרבה כלות, כל יום. כמו בסרט נע. כולן נראות אותו דבר, משלמות הרבה, חושבות וקונות בטכניקות ישנות. אני תמיד חייב לשנות, להתחכם, לא יכול להיות כמו כולם. גם קולקציית 2015 הולכת להיות מתחכמת, עם בדים מיוחדים וגזרות חדשניות, שיסמלו את המהפך שאני עובר כשאני מגיע לתל אביב. יד ביד עם התרבות הצרכנית החדשה, גם העיצוב מסתגל ומשתנה: אני חוזר לגזרות שעשיתי לפני עשר ו-15 שנה ועושה להן טוויסט מודרני, רטרו על עצמי. אני רואה את המעצבים הצעירים שיש מסביב ומחפש את הבשורה החדשה ולצערי אני לא מוצא אותה, אז אני שואב השראה מעצמי, וחוזר למה שעשיתי לפני שנים. ששון אליאב הוא שונה, הוא מחדש. בחור מאוד מוכשר. יקי רביד בולט ומפתיע".

- זה זמן טוב לעבור לתל אביב עכשיו?

"שנת 2014 הייתה מאוד הפכפכה, כולל מלחמה. 2015 תהיה שנה אופטימית, ויש גם בחירות. בחירות זה אופטימיות".

- אבל המצב הכלכלי לא משהו והשמלות שלך הן הוט קוטור, כאילו הגיעו ישר מהשטיח האדום של הוליווד. זה לא יהיה מנקר עיניים בזמן כזה?

"אנחנו מדינה קטנה והמצב הכלכלי גם בשוק האופנה קשה. גם כלה ביום השיא בחיייה, לא תשלם מה ששילמה לפני עשור! כולנו לומדים לעצב מחדש ומסתגלים: יצאתי עכשיו עם קולקציה של שמלות כלה במחירים נמוכים במיוחד, בגלל המצב הכלכלי. כל מי שרוצה תוכל להרשות לעצמה שמלה של מעצב עם חתימהרק מי שיידע להתאים את עצמו ישרוד וימכור. מעצבים גדולים כבר הבינו שהשוק לא מזהיר והתחילו להוריד מעט במחיר. אוריד במחיר ואשאיר את הגלאם. וזה לא יהיה על חשבון האיכות והבדים. למרוח בד ולעשות מחשוף זה כל תופרת יכולה. אבל לשלב בדים, ושקיפויות, ותחרות, ופראנזים ופאייטים, ולשבץ את כל זה באבני חן, חרוזים, נוצות, כל זה משאיר רושם. כשכלות שלי נכנסות לאולם לאורחים נעצרת הנשימה. הם לא ישאירו את הראש בתפוח אדמה כשהיא הולכת במעבר".

- עוד מעט סילבסטר. יש לך גם שמלות לערב השנה החדשה?

"יש לי שמלות לכל סוגי האירועים. במהלך הקריירה שלי כמעצב עבדתי הרבה עם כל מיני אוכלוסיות - רוסים, נוצרים, ערבים - אנשים שאוהבים להתלבש ושנתנו לי להלביש אותם הכי יפה. מאוד התחברתי לקהל הזה. אני כל כך ותיק בענף, שיש כלות שהלבשתי אותן וחזרו אלי כדי שאלביש גם את הבנות שלהן ביום החתונה. אנחנו כמו משפחה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • שמלת כלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully